går folk virkelig i seng uden mad i dk????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2010

Anonym trådstarter

Michael healer skriver:

Det er jo et svært spørgsmål

Men sådan som jeg forstår dig, så ser du gerne, at alle mennesker bliver skåret over en kam, og at du derfor syntes at når vi har sådan en rimelig høj leve standart i forhold til ulandene så skal vi hjælpe, da vi alle er mennesker, og vi ikke er mere værd end andre mennesker, hvilket jo er rigtigt nok, og kan da godt følge dig i, at nogle af vores problemer er en form for luksus problemer, i forhold til i et uland, hvor de har svært ved bare at få skaffet mad nok, så de kan gå mætte i seng.

Men vi har faktisk fattige her i dk, der ikke har råd til at holde jul, og den slags, der findes steder, hvor sådan fattige kan få juleparker m.m.

Grunden til nogle er fattige kan være forskelligt, nogle har mistet arbejde, og kan derfor ikke betale for deres hus som så ryger på tvangsaktion og de ender så med en stor gæld for dette.

Ja det var lige nogle tanker fra mig

mvh Michael

ja det har du nok forstået rigtig nok. men jeg synes ikke man er fattig frdi man mister sit arbejde. man har jo som regel meldt sig ind i en fagforening hvor man så får penge fra. hvis man ikke er meldt ind i det synes jeg det er ens egen skyld. men så har man jo kommunen. synes også det er ens eget ansvar at man ikke sætter sig så hårdt i det, at hvis man evt mister et job ikke kan betale sine reginger. så jeg synes ikke man er fattig i dk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

slettet_7530

Tallet af fattige familier i Danmark er eksploderet efter vores nuværende regering trådte til, det er da dybt bekymrende, nu skal og kan man ikke sammenligne med et aftensmåltid i Danmark og en skål ris i Afrika, der er flere fattige familier i Danmark efter  vores levestandard her.

Tallet af familier der søger og rent faktisk får julekurve (kan ikke lige huske hvad det hedder) og beklædningshjælp til sommeren er også eksploderet, vores soldater har materiel der er oldnordisk, vælger man at bevare militæret er man også nødt til at give dem noget ordentligt værktøj.

Der sidder ældre her i Danmark der lever af havregrød 3 gange om dagen fordi de ikke har råd til andet, ældre der har opbygget vores samfund til det det er idag, at få et bad dagligt hvis det er det de har lyst til er utopi, nu kan de få et bad 1 gang om ugen (jeg glæder mig ikke til at blive gammel) rengøring hver 3 uge, som består af en gang hurtig støvsugning og lidt gulvvask samt toiletrengøring det byder vi dem, dyre indkøbsordninger hvor firmaerne tager overpriser for varerne er hvad de kan få af hjælp til indkøb, på plejehjemmene får de en ble på for det er nemmere end at de skal på toilettet og hænderne der skal hjælpe ikke er der.

Vores børn er stuvet sammen på små stuer de har ikke engang 1 kvm pr barn til rådighed, larm og dårligt indeklima er hvad de bliver budt, dem skal bære vores fremtid.

Skoleklasserne bliver proppet til sidste hjørne er fyldt ud, i lokaler der i sin tid blev bygget til 20 børn sidder de nu 28, fritidshjem er slået sammen skoler nedlagt, så der skal være plads til 120 børn i en SFO, hvordan pædagogerne skal kunne se individuelle behov, og læse eventuelle svigt eller tegn på manglende omsorg  er i mine øjne en uløselig opgave.

Jeg må tilstå jeg synes også vi skal hjælpe andre, men det skal ikke være på bekostning af os selv og vores egne, regeringen har skåret så meget at de må priotere og de vælger så åbenbart at priotere Danmarks rygte i verdnen højere end deres eget lands befolkning.

Havde de nu ikke givet skattelettelser så havde der nok været råd til begge dele.

Den siddende regering er en katastrofe

Blot min mening

Anmeld

17. april 2010

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

Hehe - ja bevares da!

Pointen var primært, at det ikke er særlig økonomisk, at hun skal ringe efter chauffør og bus. Det havde været noget billigere at stikke hende en knallert. Igen dårlig administration og forvaltning.

nej det kan godt være det ikke er særlig økonomisk min poiente er bare at hun er bedre stillet end en i et uland. så i forhold til en handikappet i ulande har de det godt her. generalt har danskere det bedre

Anmeld

17. april 2010

slettet_7530

ja det har du nok forstået rigtig nok. men jeg synes ikke man er fattig frdi man mister sit arbejde. man har jo som regel meldt sig ind i en fagforening hvor man så får penge fra. hvis man ikke er meldt ind i det synes jeg det er ens egen skyld. men så har man jo kommunen. synes også det er ens eget ansvar at man ikke sætter sig så hårdt i det, at hvis man evt mister et job ikke kan betale sine reginger. så jeg synes ikke man er fattig i dk.

Regeringen har lavet en fantastisk regl der hedder 52 ugers reglen, hvilket vil sige at hvis en voksen person bliver sygemeldt med eksempelvis en dårlig ryg, så skal denne person igennem systemet hvilket kan tage laaaang tid, er den person nu så uheldig at hans/ hendes undersøgelser ikke er afsluttett og der er stillet en diagnose inden der er gået 52 uger, så får personen fjernet sine sygedagpenge og må så selv sørge for sig, synes du helt ærligt det er rimeligt?

Der er flere kræftpatienter der er kommet i klemme idenne regl, folk der er dødsyge og har en dødsdom hængende over hovdet, dem lader mig sejle sin egen sø.

Fortsætter det sådan får vi flere og flere hjemløse samt forbrydere da de er nødt til at skaffe sig adgang til både mad og andet ved at stjæle fra andre, det er skruen uden ende.

Anmeld

17. april 2010

slettet_7530

Ja min mor gør hun har intet og har netop sendt min lillebror i deltids-pleje fordi hun ikke kan købe mad til ham og der har ikke været varme på den sidste måned... Hun må nu sige sit lejemål op og måske finder hun noget billigere at bo i og ellers ender hun....tja på gaden (vil jeg dog ikke tillade).

Dette kaos er pga en alkoholiseret eks-kæreste der har røvrendt hende økonomisk, så ikke selvforskyldt.

Så ja, der er mennesker der går sulten i seng i Dk

hvor er det dog dybt tragisk, og lige præcis sådsn en historie fortæller bare mig, at når vi er lige ved at dåne over eksempelvis et OL land der pynter byen op og gemmer slumkvarterene væk under glitter og glamour imens OL-legene står på, så er det  fuldstændig det samme der sker her i Danmark lige nu, en kvinde står uden noget som helst men at hjælpe hende kan man ikke finde ud, det giver heller ikke plusser på CVet ude i verden, men at smide milliarder efter andre lande det kan man for det sætter Danmark i et godt lys.

Anmeld

17. april 2010

Lady Marion <3

Mathilde skriver:

Ja min mor gør hun har intet og har netop sendt min lillebror i deltids-pleje fordi hun ikke kan købe mad til ham og der har ikke været varme på den sidste måned... Hun må nu sige sit lejemål op og måske finder hun noget billigere at bo i og ellers ender hun....tja på gaden (vil jeg dog ikke tillade).

Dette kaos er pga en alkoholiseret eks-kæreste der har røvrendt hende økonomisk, så ikke selvforskyldt.

Ej for søren Mathilde   Det lyder ikke rart ... Håber hun får noget hjælp til at komme på fode igen Kæmpe kram .

Anmeld

17. april 2010

angelmom

Desværre jo det er der..

Der er børn som rent faktisk må gå sulten i seng, fordi deres forældre ikke kan hitte ud af adminstere deres økonomi, også er der desværre osse mange syge både den fysiske og psykiske som ikke bliver behandlet ordentligt.

vores sikkerhedsnet under os er faktisk ved at smuldre under os!!

fattigdom er ikke et nyt begreb her i landet, men vi er som samfund på vej mod en økonomisk og menneskeligt katastrofe som kan næsten samlignes med polen for bare små 22 år siden!!

Anmeld

17. april 2010

angelmom

Mathilde skriver:

mathilde hun kan få gratis økonomisk rådgiven fra mødre hjælpen af, de kan hjælpe hende rigtig meget.. evt.kan mødre hjælpens advokat stilles til rådighed!! jeg læste engang en artikel i deres medlems blad at en mor som kunne berette om ligne historie, faktisk fik hjælp af deres advokat, og fik halverede sin gæld! en anden fik gælds ernæring!!

Anmeld

17. april 2010

SHERO

Tjah, som andre har sagt mener jeg heller ikke det ene skal udelukke det andet. Men må nok indrømme jeg nogen gange tænker at det er sørgeligt vi er så gode til at give 100 kr til f.eks. haiti, men at folk lukke øjnene for de hjemløse der prøver at sælge hus forbi...

I forbindelse med Haiti læse jeg avisen en dag, hvor der på den ene side stod hvor mange penge danskerne havde doneret og hvor flot og godt et land vi er, næste side er så - De hjemløse fryser ihjel på gaden... Når man ser det sådan, fra en yderlighed til en anden må jer ærligt indrømme jeg sidder med ondt i maven. Selvfølgelig skal vi hjælpe de lande der har behovet, vi ville jo ønske det samme. Men for dæælen hvor har vi også mange mennesker i dk der lider og som er fuldstændig tabt og glemt af samfundet...

Anmeld

17. april 2010

slettet_7530

Tullen85 skriver:

Tjah, som andre har sagt mener jeg heller ikke det ene skal udelukke det andet. Men må nok indrømme jeg nogen gange tænker at det er sørgeligt vi er så gode til at give 100 kr til f.eks. haiti, men at folk lukke øjnene for de hjemløse der prøver at sælge hus forbi...

I forbindelse med Haiti læse jeg avisen en dag, hvor der på den ene side stod hvor mange penge danskerne havde doneret og hvor flot og godt et land vi er, næste side er så - De hjemløse fryser ihjel på gaden... Når man ser det sådan, fra en yderlighed til en anden må jer ærligt indrømme jeg sidder med ondt i maven. Selvfølgelig skal vi hjælpe de lande der har behovet, vi ville jo ønske det samme. Men for dæælen hvor har vi også mange mennesker i dk der lider og som er fuldstændig tabt og glemt af samfundet...

god pointe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.