Tallet af fattige familier i Danmark er eksploderet efter vores nuværende regering trådte til, det er da dybt bekymrende, nu skal og kan man ikke sammenligne med et aftensmåltid i Danmark og en skål ris i Afrika, der er flere fattige familier i Danmark efter vores levestandard her.
Tallet af familier der søger og rent faktisk får julekurve (kan ikke lige huske hvad det hedder) og beklædningshjælp til sommeren er også eksploderet, vores soldater har materiel der er oldnordisk, vælger man at bevare militæret er man også nødt til at give dem noget ordentligt værktøj.
Der sidder ældre her i Danmark der lever af havregrød 3 gange om dagen fordi de ikke har råd til andet, ældre der har opbygget vores samfund til det det er idag, at få et bad dagligt hvis det er det de har lyst til er utopi, nu kan de få et bad 1 gang om ugen (jeg glæder mig ikke til at blive gammel) rengøring hver 3 uge, som består af en gang hurtig støvsugning og lidt gulvvask samt toiletrengøring det byder vi dem, dyre indkøbsordninger hvor firmaerne tager overpriser for varerne er hvad de kan få af hjælp til indkøb, på plejehjemmene får de en ble på for det er nemmere end at de skal på toilettet og hænderne der skal hjælpe ikke er der.
Vores børn er stuvet sammen på små stuer de har ikke engang 1 kvm pr barn til rådighed, larm og dårligt indeklima er hvad de bliver budt, dem skal bære vores fremtid.
Skoleklasserne bliver proppet til sidste hjørne er fyldt ud, i lokaler der i sin tid blev bygget til 20 børn sidder de nu 28, fritidshjem er slået sammen skoler nedlagt, så der skal være plads til 120 børn i en SFO, hvordan pædagogerne skal kunne se individuelle behov, og læse eventuelle svigt eller tegn på manglende omsorg er i mine øjne en uløselig opgave.
Jeg må tilstå jeg synes også vi skal hjælpe andre, men det skal ikke være på bekostning af os selv og vores egne, regeringen har skåret så meget at de må priotere og de vælger så åbenbart at priotere Danmarks rygte i verdnen højere end deres eget lands befolkning.
Havde de nu ikke givet skattelettelser så havde der nok været råd til begge dele.
Den siddende regering er en katastrofe
Blot min mening