går folk virkelig i seng uden mad i dk????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2010

Michael healer

GryHSB skriver:

Det virker ikke helt sympatisk at skrive, vi vil tage penge fra andre lande, der har brug for vors hjælp. Men jeg er enig i, at der skal gøre noget i Danmark. For jo, der er faktisk børn, der går sultne i seng. Ikke kun fordi deres forældre lever under EU´s fattigdomgrænse - som Danmarks regering ikke vil erkende - men også fordi forældrene ikke kan finde ud af at give dem aftensmad (bruger pengene på andre ting). Derudover er der problemer på ældreområdet, 15 min pr. person er jo dybt kritisabelt. Ja jeg kunne blive ved.

Og jo det er ganske rigtigt, at det er regeringen, der skal gøre noget. Men så må Danmark jo stemme de mennesker ind, der er interesserede i at gøre den forskel, så vi kan få velfærdsdanmark tilbage.

Helt enig , men det kræver jo nok også lige, at man er indstillet på at skatten skal sættes op for at der kommer nok penge i kassen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

Anonym trådstarter

GryHSB skriver:

Jeg synes det er mega fedt du ikke mangler noget. Men det er der desværre rigtig mange der gør i Danmark. F.eks. tror jeg der er mange ældre, der rigtig gerne ville have et varmt bad, lige nu.

Men er enig med dig i, at svaret nok ikke ligger i, at nægte andre hjælp.

altså jeg kunne da godt komme på en hel masse ting jeg mangler. jeg har da bestemt ikke mange penge men jeg klarer dagen af vejen. og når jeg så ser andre i verden som har det meget værre, så kommer jeg sku til at skamme mig lidt over man går og brokker sig nogen gange over alt det man ikke har og i virkeligheden har man alt i forhold til dem.

Anmeld

17. april 2010

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

Der er ingen tvivl om, at vores velfærdssamfund har lidt nogle knæk.

Rigtig mange mennesker lever under fattigdomsgrænsen i DK - heldigvis slås de ikke med forurenet drikkevand og malaria.

Masser af ældre får ikke den hjælp de har brug for, men de sover stadig med et tag over hovedet - modsat folk i naturkatastrofeområder.

Alt er relativt!

Selvfølgelig skal vi hjælpe ude i verden. Der er sat x antal millioner kroner af på statsbudgettet til den slags.

Det er urealistisk at tro, at vi kan "slippe" for den donation. Det er samtidig en investering og et imagespørgsmål. Vi er en del af verden, og vi kan ikke lukke skodderne i og kun hjælpe os selv.

Når alt det er sagt, så kan jeg sagens forstå folks holdning til, at det ikke kan være rigtigt, at vi ikke først hjælper vores egne. Virkeligheden er bare ikke så lige til.

Jeg får da så ondt i numsen, når jeg går til svømning med en spastisk lammet pige, som ikke en gang kan få en knallert, så hun kan komme rundt uden at skulle tilkalde handicapbussen!

Primært får jeg dog ondt i røven over, at der sidder nogle debile folk i stats- og kommunalsektoren, som ikke magter deres job.

Jeg er faktisk helt med på regerings udspil om, at man skal effektivisere administrationen i de offentlig sektor. Det er nemlig rystende så lavt bemidlet en del af de folk er.. Sorry. (fx. at bruge x antal millioner på at mandsopdække en udadreagererende psykisk syg - når ældre i selvsamme kommune må nøjes med 15 min hjælp om ugen!.. )

det er da også syndt men en handikappet i udlandet har ikke engang en handikap bus der kommer og henter dem

Anmeld

17. april 2010

XXSS

Jeg er enig i at vi skal hjælpe andre. Men først og fremmest burde Danmark da bruge de "manglende" penge til at få styr på alt det herhjemme først og så derefter bruge, hvad der er at gøre godt med ude.

Hvad med vores sundhedssystem som bare kører rigtig skidt lige pt. på grund af manglende penge, børnene, de ældre og alt det der må være at hjælpe, skolerne.

Lad dog også de mere rige lande dele ud af pengene, vi er trods alt et lille land i forhold til alle de andre, så min mening og nej jeg ved godt at ikke alle er enige, men få dog styr på økonomien herhjemme først!!!

Tanja, som også bliver foragret, dog ikke at en dårlig facebookstatus !

Anmeld

17. april 2010

XXSS

Jeg er enig i at vi skal hjælpe andre. Men først og fremmest burde Danmark da bruge de "manglende" penge til at få styr på alt det herhjemme først og så derefter bruge, hvad der er at gøre godt med ude.

Hvad med vores sundhedssystem som bare kører rigtig skidt lige pt. på grund af manglende penge, børnene, de ældre og alt det der må være at hjælpe, skolerne.

Lad dog også de mere rige lande dele ud af pengene, vi er trods alt et lille land i forhold til alle de andre, så min mening og nej jeg ved godt at ikke alle er enige, men få dog styr på økonomien herhjemme først!!!

Tanja, som også bliver foragret, dog ikke over en dårlig facebookstatus !

og jeg ved at godt at nogle lande ikke engang har et sundssystem m.v. - men det er jo så bare en gode i DK som skal plejes!

Anmeld

17. april 2010

Vial

Anonym skriver:

det er da også syndt men en handikappet i udlandet har ikke engang en handikap bus der kommer og henter dem

Hehe - ja bevares da!

Pointen var primært, at det ikke er særlig økonomisk, at hun skal ringe efter chauffør og bus. Det havde været noget billigere at stikke hende en knallert. Igen dårlig administration og forvaltning.

Anmeld

17. april 2010

Michael healer

Anonym skriver:

vælger lige at være ano med det her, da jeg tror det er et emne der kan blive en del dabat ud af. men en af mine bekendte skrev det her på facebook og blev faktisk ret gal.

Vi har børn der går i seng uden at spise ..... De ældre går uden medicin ..... Psykisk syge uden behandling ..... Pensionister uden omsorg og rengøring ..... Tropper uden ordentligt udstyr ..... Nedskæringer på sygehjælpen ..... Og så donerer vi millioner til andre lande, I stedet for at hjælpe vores egne først ....... ... ..... 99% af jer vil ikke have modet til at kopiere og genbruge denne tekst!!!

altså undskyld mig, men jeg tror bare ikke på der er nogen der ikke får hvad de skal have i danmark og da slet ikke nogen der går sultne i seng ( så er de da selv uden om det ) kan da godt være at der kunne blive mere pleje til de ældre o.s.v men det synes jeg bare er op til regeringen at få gjort noget ved. vi betaler fandme så meget i skat, at så må de tage fra det og mindre til noget andet. desuden går der rigtig mange af vores skattekroner til militæret, så hvas f**** mangler de.

kan da slet ikke se hvorfor man ikke skal hjælpe folk i andre lande som er dårligere stilet end os. tag nu haiti f.eks hvis vi ikke have hjulpet dem, så ville det da tage endnu længere tid for dem at komme på fode igen efter jordskælv. og  til alle dem der vælger at støtte. selvom man ikke har så mange penge er jeg sikker på en hver dansker kan undvære 50kr som jo gør en kæmpe forskel. så blev bare rigtig sur, vred og ked hvis folk tænker sådan. synes nemlig bestemt ikke vi mangler noget her i dk. men måske det bare er mig???

synes også bestemt også vi kunne lærer noget fra de fattigere lande. de har simpelhen den største livsglæde og klager ikke ( selvom de har mistet alt ) og synes tit os danskere er gode til at klage selvom vi har det rigtig godt og får mad på bordet.

det er bare sådan jeg ser på det. synes det er fedt der er nogle der støtter og til dem der ikke gør, det forstår jeg ikke

Det er jo et svært spørgsmål

Men sådan som jeg forstår dig, så ser du gerne, at alle mennesker bliver skåret over en kam, og at du derfor syntes at når vi har sådan en rimelig høj leve standart i forhold til ulandene så skal vi hjælpe, da vi alle er mennesker, og vi ikke er mere værd end andre mennesker, hvilket jo er rigtigt nok, og kan da godt følge dig i, at nogle af vores problemer er en form for luksus problemer, i forhold til i et uland, hvor de har svært ved bare at få skaffet mad nok, så de kan gå mætte i seng.

Men vi har faktisk fattige her i dk, der ikke har råd til at holde jul, og den slags, der findes steder, hvor sådan fattige kan få juleparker m.m.

Grunden til nogle er fattige kan være forskelligt, nogle har mistet arbejde, og kan derfor ikke betale for deres hus som så ryger på tvangsaktion og de ender så med en stor gæld for dette.

Ja det var lige nogle tanker fra mig

mvh Michael

Anmeld

17. april 2010

Mathilde

Ja min mor gør hun har intet og har netop sendt min lillebror i deltids-pleje fordi hun ikke kan købe mad til ham og der har ikke været varme på den sidste måned... Hun må nu sige sit lejemål op og måske finder hun noget billigere at bo i og ellers ender hun....tja på gaden (vil jeg dog ikke tillade).

Dette kaos er pga en alkoholiseret eks-kæreste der har røvrendt hende økonomisk, så ikke selvforskyldt.

Så ja, der er mennesker der går sulten i seng i Dk

Anmeld

17. april 2010

GryHSB

Anonym skriver:

også det også rigtig nok. synes jo heller ikke selv 15 min til ældre er meget, men altså så kunne ens familie også være bedre til at hjælpe vores ældre i stedet for at "sende" dem på plejehjem. i andre lande passer de selv deres ældre, kunne vi måske godt lærer noget af. og hvis forældre ikke giver deres børn nok mad, jamen så er det da nogle dårlige forældre og føler også med de børn. men synes bare ikke man kan sammenligne det med de fattige lande som virkelig har brug for hjælp

Jeg ved godt de i udlandet, f.eks. Italien, Spanien og Frankrig, har en anden kultur vedrørende deres ældre. Der bor de unge jo også hjemme rigtig længe, for at kunne tage en uddannelse (Der er jo ikke noget, der hedder s.u). De har et helt andet velfærdssystem dernede. Og dermed er kulturen om de ældre også anderledes. Men nu er vores velfærdssystem nu engang bygget op på den måde den er: At vi betaler skat som bruges til samfundet som helhed, ikke som i f.eks. Italien, hvor familien er meget mere i fokus. Jeg kan rigtig godt lide at familie er i fokus, og er enig i, at man hjælper sin familie, om det så betyder at bo med svigermor . Men men men... jeg kan meget bedre lide tanken om, at alle hjælper alle. I familienversionen vil den fattige familie jo stadig have mindre muligheder end den rige. Hvorimod - i hvert fald i tanken - i samfundsversionen får selv den fattige samme behandling på sygehuset/plejehjemmet/uddannelsen som den rige.

Dvs. hvis vi ser bort fra social og genetisk arvemateriale, så er vilkårene lige for alle. Dvs. alle kan få en uddannelse, alle kan komme på sygehuset, på plejehjem etc. For det betaler vi alle til.

Den tanke kan jeg godt lide; at vi betaler ind til noget (SKAT), der hjælper alle på lige fod (-eller burde gøre det) - uden dog at blive hverken marxistisk eller kommunistisk.

Anmeld

17. april 2010

GryHSB

Anonym skriver:

også det også rigtig nok. synes jo heller ikke selv 15 min til ældre er meget, men altså så kunne ens familie også være bedre til at hjælpe vores ældre i stedet for at "sende" dem på plejehjem. i andre lande passer de selv deres ældre, kunne vi måske godt lærer noget af. og hvis forældre ikke giver deres børn nok mad, jamen så er det da nogle dårlige forældre og føler også med de børn. men synes bare ikke man kan sammenligne det med de fattige lande som virkelig har brug for hjælp

Og forresten mht. de forældre, der ikke giver deres børn mad. Ja men hvis man f.eks. er alkoholiker/narkoman, så skal pengene jo gå til at dække afhængigheden. Det er jo sygdommen, og de kan ikke se ud over deres egen afhængighed. Så ville man nok sige, børnene skulle tvangsfjernes: Ja, men det koster rigtig mange penge. Penge kommunen selv skal betale for, så er der en kommune, hvor nogle børn allerede er tvangsfjernet, og venter på f.eks. plejefamilie, så kan andre omsorgssvigtede børn ikke også blive fjernet - pga. økonomien ikke er til det!!!!!!!!!!!! Senere skal vi så betale for at disse børn skal sidde i fængsler etc., fordi de har oplevet så meget omsorgssvigt, at de ikke ved hvad der er rigtigt og forkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.