går folk virkelig i seng uden mad i dk????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2010

Loa

Mumto3 skriver:

Derudover så handler u-landshjælpen jo NETOP om at SPARE penge!!!! Jo bedre forhold de har i andre lande, jo færre flygtninge kommer der til Danmark! Det er ikke af godgørenhed vi har u-lands hjælp, det er ren egoisme!!!! Det håber jeg da alle er klar over!

Et eller andet sted kan det jo bare heller ikke være rigtigt at vi skal være "tvunget" til at bidrage med bistand for at undgå at få flygtninge her til...........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2010

Mumto3

Loa skriver:

Et eller andet sted kan det jo bare heller ikke være rigtigt at vi skal være "tvunget" til at bidrage med bistand for at undgå at få flygtninge her til...........

Øh.....hvorfor ikke??? Vi er vel også 'tvunget' til at have psykiske hospitaler for at undgå at folk gør skade på sig selv eller andre, også selvom det er dyrt, eller???? Eller tvunget tilat have specialskoler, for at hjælpe de svageste elever osv.

Anmeld

18. april 2010

Loa

Mumto3 skriver:

Øh.....hvorfor ikke??? Vi er vel også 'tvunget' til at have psykiske hospitaler for at undgå at folk gør skade på sig selv eller andre, også selvom det er dyrt, eller???? Eller tvunget tilat have specialskoler, for at hjælpe de svageste elever osv.

Ja men det mener jeg bestemt også er noget andet.....

En ting er at hjælp folk fra dette land, men at vi kun kan "slippe" for at få flygtninge fra andre lande herop, ved at betale os fra det, virker på mig lidt mærkeligt.....

Anmeld

19. april 2010

Mumto3

Loa skriver:

Ja men det mener jeg bestemt også er noget andet.....

En ting er at hjælp folk fra dette land, men at vi kun kan "slippe" for at få flygtninge fra andre lande herop, ved at betale os fra det, virker på mig lidt mærkeligt.....

Nå, så forstår jeg bedre! Ja, det giver jeg dig ret i.

Det er mærkeligt at vi kun vil hjælpe fordi det i sidste ende kan spare os for nogle penge. Jeg synes vi burde hjlælpe af den simple grund at alle mennesker har fortjerner et værdigt liv, og vi derfor (ud fra en næstekærlig tankegang) bør støtte dem der er ringere stilllet end os selv.

Vi kan ikke redde hele verden, men vi kan gøre en forskel for nogen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.