går folk virkelig i seng uden mad i dk????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2010

Anonym trådstarter

BabyStella! skriver:

Åhh, sorry. Har misforstået dit indlæg. Jeg troede du var imod al den hjælp vi gav ud...

ej slet ikke jeg var forarget over en af mine bekendte havde skrevet det på facebook det med børn og ældre o.s.v hun synes nemlig vi hellere synes vi skulle hjækpe hjemme i stedet for ude. og jeg synes ikke vi magler noget her i danmark.

skal jeg så se bort fra den hullede vej du bor på???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

Anonym trådstarter

Anna-jonas skriver:

Hørt, hørt.............det er så navlebeskuende og ret beset meget unuanceret, at formulere sådan en skrivelse. Mon ikke det er noget DF propaganda-halløj. Det er i hvertilfælde en meget højredrejet holdning at have, både til støtte til udviklingslandene, og vores problemer her i "andedammen".

Her er hvad jeg svarede min bekendte på FB.

"Jo, da........såmænd. Men mener nu, at andre også skal hjælpes. Fattigdommen i U-landene er helt ekstrem.............noget vi slet ikke kan leve os ind i. For mig at se, handler den manglende velfærd i DK om hvem der har regeringsmagten. !!!"

Mette

lige præcis. det er sådan jeg mener. godt sagt

Anmeld

17. april 2010

GryHSB

Jeg synes det er mega fedt du ikke mangler noget. Men det er der desværre rigtig mange der gør i Danmark. F.eks. tror jeg der er mange ældre, der rigtig gerne ville have et varmt bad, lige nu.

Men er enig med dig i, at svaret nok ikke ligger i, at nægte andre hjælp.

Anmeld

17. april 2010

Anonym trådstarter

GryHSB skriver:

Det virker ikke helt sympatisk at skrive, vi vil tage penge fra andre lande, der har brug for vors hjælp. Men jeg er enig i, at der skal gøre noget i Danmark. For jo, der er faktisk børn, der går sultne i seng. Ikke kun fordi deres forældre lever under EU´s fattigdomgrænse - som Danmarks regering ikke vil erkende - men også fordi forældrene ikke kan finde ud af at give dem aftensmad (bruger pengene på andre ting). Derudover er der problemer på ældreområdet, 15 min pr. person er jo dybt kritisabelt. Ja jeg kunne blive ved.

Og jo det er ganske rigtigt, at det er regeringen, der skal gøre noget. Men så må Danmark jo stemme de mennesker ind, der er interesserede i at gøre den forskel, så vi kan få velfærdsdanmark tilbage.

også det også rigtig nok. synes jo heller ikke selv 15 min til ældre er meget, men altså så kunne ens familie også være bedre til at hjælpe vores ældre i stedet for at "sende" dem på plejehjem. i andre lande passer de selv deres ældre, kunne vi måske godt lærer noget af. og hvis forældre ikke giver deres børn nok mad, jamen så er det da nogle dårlige forældre og føler også med de børn. men synes bare ikke man kan sammenligne det med de fattige lande som virkelig har brug for hjælp

Anmeld

17. april 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

også det også rigtig nok. synes jo heller ikke selv 15 min til ældre er meget, men altså så kunne ens familie også være bedre til at hjælpe vores ældre i stedet for at "sende" dem på plejehjem. i andre lande passer de selv deres ældre, kunne vi måske godt lærer noget af. og hvis forældre ikke giver deres børn nok mad, jamen så er det da nogle dårlige forældre og føler også med de børn. men synes bare ikke man kan sammenligne det med de fattige lande som virkelig har brug for hjælp

Men sådan er virkeligheden ikke og det kan "man" ikke bare ændre..der er også ældre helt uden familie og nogen vælger endda fra. Som vores samfund er opbygget der er der hjælp at få og sådan er det.

Nej, det er ikke sammenligneligt, men danmark er heller ikke et uland, vel...? og fordi andre har det værre, så skal man da ikke lukke øjnene for hvordan vi svigter egne.

Men igen, det handler jo ikke om at vælge hvem der skal have hjælp, de burde være muligt at have det godt og hjælpe andre.

Knus Eva.

Anmeld

17. april 2010

Low

Jeg ville mene at det er rigtigt MEN derfor kan vi da stadig give til andre som har det lige som os andre eller måske værre. 

Anmeld

17. april 2010

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Men sådan er virkeligheden ikke og det kan "man" ikke bare ændre..der er også ældre helt uden familie og nogen vælger endda fra. Som vores samfund er opbygget der er der hjælp at få og sådan er det.

Nej, det er ikke sammenligneligt, men danmark er heller ikke et uland, vel...? og fordi andre har det værre, så skal man da ikke lukke øjnene for hvordan vi svigter egne.

Men igen, det handler jo ikke om at vælge hvem der skal have hjælp, de burde være muligt at have det godt og hjælpe andre.

Knus Eva.

nej det forstår jeg også godt. men blev bare støt over den her person som synes man skulle hjælpe vores egne først.

Anmeld

17. april 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

nej det forstår jeg også godt. men blev bare støt over den her person som synes man skulle hjælpe vores egne først.

jeg har set dem og mange andre på fecebook og alle andre steder....tror bare man må sande at meninger og syn på verden er lige så forskellige som der er mennesker... det er flertallet der bestemmer, men ikke nødvendigvis dem der er de klogeste...altså hvis du spørger mig...

Anmeld

17. april 2010

Anonym trådstarter

Eva skriver:

jeg har set dem og mange andre på fecebook og alle andre steder....tror bare man må sande at meninger og syn på verden er lige så forskellige som der er mennesker... det er flertallet der bestemmer, men ikke nødvendigvis dem der er de klogeste...altså hvis du spørger mig...

ja du har du helt ret i

Anmeld

17. april 2010

Vial

Der er ingen tvivl om, at vores velfærdssamfund har lidt nogle knæk.

Rigtig mange mennesker lever under fattigdomsgrænsen i DK - heldigvis slås de ikke med forurenet drikkevand og malaria.

Masser af ældre får ikke den hjælp de har brug for, men de sover stadig med et tag over hovedet - modsat folk i naturkatastrofeområder.

Alt er relativt!

Selvfølgelig skal vi hjælpe ude i verden. Der er sat x antal millioner kroner af på statsbudgettet til den slags.

Det er urealistisk at tro, at vi kan "slippe" for den donation. Det er samtidig en investering og et imagespørgsmål. Vi er en del af verden, og vi kan ikke lukke skodderne i og kun hjælpe os selv.

Når alt det er sagt, så kan jeg sagens forstå folks holdning til, at det ikke kan være rigtigt, at vi ikke først hjælper vores egne. Virkeligheden er bare ikke så lige til.

Jeg får da så ondt i numsen, når jeg går til svømning med en spastisk lammet pige, som ikke en gang kan få en knallert, så hun kan komme rundt uden at skulle tilkalde handicapbussen!

Primært får jeg dog ondt i røven over, at der sidder nogle debile folk i stats- og kommunalsektoren, som ikke magter deres job.

Jeg er faktisk helt med på regerings udspil om, at man skal effektivisere administrationen i de offentlig sektor. Det er nemlig rystende så lavt bemidlet en del af de folk er.. Sorry. (fx. at bruge x antal millioner på at mandsopdække en udadreagererende psykisk syg - når ældre i selvsamme kommune må nøjes med 15 min hjælp om ugen!.. )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.