Fortæl mig om efterskole, højskole og husholdningsskole!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg gik på Øse Efterskole et år, og det var som sådan en rigtig dejlig efterskole - problemet var at jeg havde minimum 3,5 times transport med bus og tog hver vej - det var simpethen for langt væk hjemmefra for mig. Jeg savnede min familie og mine kammerater hjemmefra. Der er ingen tvivl om at det var rigtig godt for mig at komme afsted, men kunne jeg have gjort det om ville jeg helt klart have valgt en skole som lå lidt tættere på mit hjem, så jeg kunne have taget hjem hver weeekend uden at ruinere mine forældre...

Men min Jonathan skal da HELT klart på efterskole - ingen tvivl om det!!! Som en anden skrev så skal han ihvertfald give det en chance! Det bliver nok sværere at oevrtale min kæreste - efterskoler findes slet ikke i Sverige, så han aner ikke hvad det er og det er vildt svært at forklare uden at få det til at lyde som de vildeste hippie-lejre (som jeg jo synes er fedt, men han bakker helt fra)

Kh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2010

Moderator

Findusinde skriver:

Ej, så har du også haft Louis? Og Søren K? Og Anne og Erik?? Ihhh det er simpelthen det fedeste sted! Vi var dernede sidste år da vi havde 10 års jub.. Men der kom desværre kun 5..

Altså Louis Ja Og Erik. Jeg ved ikke om det er den samme Anne, vi fik atvide at Anne (vores huslærer) var rejst et år efter vi var der... Mmm. Så det var nok en anden? Ellers var hun kommet tilbage.

Hvilket hus? Mit var 5 Det var det absolut bedste hus, det hold - også er det ikke engang, fordi det 'bare' var mit hus hehe.

Men vi kom faktisk kun 2 år til gammel elev. Vi var spredt for alle vinde, men de sagde det var godt, for så havde vi brugt opholdet godt og var kommet videre i vores liv...

Men det var så FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDT

Anmeld

18. april 2010

Moderator

Jeg gik på Øse Efterskole et år, og det var som sådan en rigtig dejlig efterskole - problemet var at jeg havde minimum 3,5 times transport med bus og tog hver vej - det var simpethen for langt væk hjemmefra for mig. Jeg savnede min familie og mine kammerater hjemmefra. Der er ingen tvivl om at det var rigtig godt for mig at komme afsted, men kunne jeg have gjort det om ville jeg helt klart have valgt en skole som lå lidt tættere på mit hjem, så jeg kunne have taget hjem hver weeekend uden at ruinere mine forældre...

Men min Jonathan skal da HELT klart på efterskole - ingen tvivl om det!!! Som en anden skrev så skal han ihvertfald give det en chance! Det bliver nok sværere at oevrtale min kæreste - efterskoler findes slet ikke i Sverige, så han aner ikke hvad det er og det er vildt svært at forklare uden at få det til at lyde som de vildeste hippie-lejre (som jeg jo synes er fedt, men han bakker helt fra)

Kh

Rosa

Min gode ven arbejder på Øse Efterskole - Men har kun gjort det i 2-3 år, så næppe da du gik der

Jeg er også enig i at både Idun og Frigg skal på efterskole.... Tom taler dog mere om kloster hehe... Ved bare ikke om et asatros kloster er så kysk??? FNIS!!!

Anmeld

18. april 2010

Mira0911

Majeha skriver:

Og så gik jeg på  Struer kostskole '04-'05.

Så kender du måske min lillesøster og et par venner der har gået der...

Anmeld

18. april 2010

Findusinde

Zafir skriver:

Altså Louis Ja Og Erik. Jeg ved ikke om det er den samme Anne, vi fik atvide at Anne (vores huslærer) var rejst et år efter vi var der... Mmm. Så det var nok en anden? Ellers var hun kommet tilbage.

Hvilket hus? Mit var 5 Det var det absolut bedste hus, det hold - også er det ikke engang, fordi det 'bare' var mit hus hehe.

Men vi kom faktisk kun 2 år til gammel elev. Vi var spredt for alle vinde, men de sagde det var godt, for så havde vi brugt opholdet godt og var kommet videre i vores liv...

Men det var så FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEDT

Ej hvor sjovt!! Jeg boede også i hus 5! Startede på 3 mands værelset men flyttede ned på værelse nr 3 fra opholdsstuen..

ANne var mørkhåret med krøller.. Louis er stoppet dernede, han er blevet forstander på en højskole i Brønderslev.. Erik er der stadig..

Anmeld

18. april 2010

Majeha

MoarJ skriver:

Så kender du måske min lillesøster og et par venner der har gået der...

Kommer an på hvem din søster og venner er

Anmeld

18. april 2010

Moderator

Findusinde skriver:

Ej hvor sjovt!! Jeg boede også i hus 5! Startede på 3 mands værelset men flyttede ned på værelse nr 3 fra opholdsstuen..

ANne var mørkhåret med krøller.. Louis er stoppet dernede, han er blevet forstander på en højskole i Brønderslev.. Erik er der stadig..

Det var ikke den samme Anne så. Vildt at Erik er der endnu. Han er sku godtnok gammel så... hehe...

HUS 5 STYRER!!! Jeg boede på værelse 5...

Anmeld

18. april 2010

nynne-l

jeg gik på Hou Maritime Idrætsefterskole ved odder

det var det bedste år i mit liv og hvis jeg kunne gjorde jeg det gerne igen

Anmeld

18. april 2010

otlitrom

Jeg har været på efterskole på Fyn og på højskole i New Zealand. Den rejse tænker jeg på hver evig eneste dag! Det var simpelthen fantastisk! Havde jeg pengene, så smuttede jeg igen i morgen. På med rygsækken og ud i verden. Desværre står der patofysiologi på morgendagens skema Men drømme kan man jo altid!

Anmeld

19. april 2010

Mira0911

Majeha skriver:

Kommer an på hvem din søster og venner er

Min lillesøster var en der hed Mette, hun gik meget sammen med en der hed Anita - Hun blev vidst kaldt Nitte, er ikke sikker...

Hun gik vidst også rundt med en der hed Ramiza eller noget den stil - eller var fatima...

En af mine tidligere veninder hed Anne som gik der...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.