Fortæl mig om efterskole, højskole og husholdningsskole!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.523 visninger
52 svar
0 synes godt om
17. april 2010

Mira0911

Hvad har I været på af Efterskoler, højskoler, husholdningskoler eller andre - Hvad synes I om det, den tid I var på sådan et "ophold" ?!

Jeg har selv gået på Gødvad Efterskole (Silkeborg) Hvor jeg slet ikke skulle have gået, det var den eneste der lige var en ledig plads på...

Selvom jeg ikke skulle have været på den efterskole, fik jeg da nogen venskaber, som jeg ikke rigtig har mere fra den skole... Udover det, var det godt at gå der...

Har gået på pigeskole/husholdningsskole i Hadsten...

Den var rigtig god... Rigtig gode venskaber, som så ikke er der den dag idag.... Der kom man ind på forskellige linier.. Som var hyggeligt...

Lad mig høre Din oplevelse...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Eeeeeeeeeeeeegå Ungdomshøjskole!!!

De bedste 6 mrd i mit liv (indtil dato - da jeg tog afsted. Jeg har haft gode tider siden).

Skønt fantastisk formidabelt

Anmeld

17. april 2010

grinny

Jeg har gået på en kristen efterskole som ligger ved Helsinge - Hillerød området.

Det var de bedste 2 år af mit liv. Fik simpelthen de bedste venskaber, som desværre ikke holdte da vi stoppede, og nogle utrolige gode minder.

Jeg er glad for at jeg valgte den efterskole, også selvom den var kristen!

Selvom det er 4 år siden jeg stoppede kan jeg godt stadig ønske nogen gange at komme tilbage og opleve alle de minder en gang til. Jeg savner tit den tid! Da jeg stoppede gik det op for mig at man virkelig skal huske det man oplever, fordi du vil aldrig opleve det samme igen.

Anmeld

17. april 2010

MaleneG

Jeg gik 2 år på Bindernæs efterskole, og det har klart været nogen af de bedste år af mit liv.

Det sammenhold, den modnings proces man gennemgår mm, det kommer man aldrig til at opleve igen, selvom det var en stor efterskole med 137 elever ca, så føltes det på ingen måder som om vi var så mange mennesker.

Jeg vil personligt selv give min datter mulighed for at tage afsted hvis hun ønsker det til den tid, for det gør virkelig noget ved en, at komme hjemmefra i så ung en alder, og finde ud af at mor og far altså ikke kommer og rydder op efter dig.

Anmeld

17. april 2010

N&J

Jeg har gået på Fjordvang Ungdomsskole, inden de fik den nye forstander i 98/99 og ser stadig en del fra skolen, en af pigerne er jeg i selvvalgt mødregruppe med sammen med vores yngre søstre og en anden er fadder til min datter, derudover ser jeg folk når jeg er i nærheden af de byer hvor de bor i..

Det var sku det bedste år af mit liv, elskede efterskolelivet og det er også den profession, dig lidt ældre højskole, som jeg ønsker at få arbejde ved, når jeg er færdigudd., da det handler om mere end bare at undervise, men også at skabe en relation til de studerende på skolen, og det vil give mig en frihed, som jeg ikke ville kunne finde på en folkeskole.. 

Anmeld

17. april 2010

oo

jeg har været på Ærø Højskole og det var den allerbedste tid af mit liv - selvom det kun var et sommerkursus. Jeg var på skrivekursuset ved Bente Clod og fik så enorm meget inspiration og positiv kritik og mødte nogle helt fantastiske kvinder der, på trods af en aldersforskel på 20 år, lærte mig en hel masse om verden set med mine skrivebriller jeg blev helt vildt ked af det da jeg læste at højskolen nu mere eller mindre er lukket ned pga økonomi og de ved ikke om den kommer til at køre videre. Det er et fantastisk smukt hus højskolen ligger i og Ærø er jo et meget meget smukt sted.

Pga min oplevelse på Ærø Højskole endte jeg med at blive gift i Ærøskøbing fem år senere

Anmeld

17. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Efterskole, Ungdomshøjskole, Alm. højskole. Havde den bedste tid i mit liv der

Vil helt sikkert på højskole igen, om ikke andet så bare om sommeren.

Anmeld

17. april 2010

Honningblomst

Et år på hårslev efterskole, som jeg var parat til at droppe, men min mor "tvang" mig lige til at blive en uge og efter det elskede jeg det...det bedste år i mit liv....

Mine drenge skal også afsted, i hvert fald prøve det og så kan de tage hjem hvis de ikke vil efter en uge...Jeppe er lige meldt til Flakkebjerg efterskole år 2013-14...aner ikke hvordan jeg finder 3500kr om md. til det, men det SKAL jeg bare...min kære mor har dog sagt de gerne vil hjælpe, så mon ikke det går..

Knus..

Anmeld

17. april 2010

Delilah

Jeg syntes det var så forfærdeligt da jeg var på efterskole men når jeg tænker tilbage på det er der alligevel næsten kun gode minder. Så jeg er rigtig glad for jeg kom på efterskole, selvom jeg måske nok syntes det var surt dengang, at være så langt væk fra alt jeg kendte

Anmeld

17. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Eva skriver:

Et år på hårslev efterskole, som jeg var parat til at droppe, men min mor "tvang" mig lige til at blive en uge og efter det elskede jeg det...det bedste år i mit liv....

Mine drenge skal også afsted, i hvert fald prøve det og så kan de tage hjem hvis de ikke vil efter en uge...Jeppe er lige meldt til Flakkebjerg efterskole år 2013-14...aner ikke hvordan jeg finder 3500kr om md. til det, men det SKAL jeg bare...min kære mor har dog sagt de gerne vil hjælpe, så mon ikke det går..

Knus..

Flakkebjerg skulle være en rigtig god efterskole. Kender flere som har gået der, og var der engang til Musik Festival for Efterskoler. Dejlige omgivelser den ligger i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.