Fortæl mig om efterskole, højskole og husholdningsskole!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2010

N&J

BlyViol skriver:

min kæreste har ret sikkert været i lære som tømrer og lavet noget arbejde da I gik der  

Jeg bor i ringkøbing, og kører forbi den skole tit.. hvordan var det med stoffer, hash og sådan  dengang? for skolen havde en overgang et riiigtig dårligt ry. 

til emnet: jeg gik på brejninggaard efterskole - og kunne ikke lide det, men måske det var godt nok nu jeg ser tilbage

ja det rygte var der, velfortjent, i visse aspekter.. men så slemt var det vist heller ikke.. dog fik vi så mange høvl for at sætte et juletræ midt på vejen og butikkerne i ringkøbing var vist ikke særlig glade for os.. Vi var ude til noget indedørs fodbold, og havde, med lærernes bifaldelse, lavet plancher og sange med at vi røg alt andet end græsset og lærerne fortalte så til de andre lærer at vi bare sad og røg fede og havde det sjovt.. morsom weekend.. jeg syntes dog ikke hashrygningen var særlig slem, der var ikke særlig mange der røg på skolen, mere i weekenden og til elevfester.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

N&J

Stumpen skriver:

ooh my good, de rygter de rygter

I det her tilfælde var det ikke negativt.. 

Anmeld

17. april 2010

Stumpen

NikitasMoar skriver:

I det her tilfælde var det ikke negativt.. 

Hvordan kan det dog være andet, når det er mig.. Men nu bliver jeg sku da pisse nys.. Sender du ikke lige en pb om hvad det er du har hørt?? Hvem havde du som ktg-lærer? Jeg havde Kjeld første år og Birgitte 2.år..

Anmeld

17. april 2010

Findusinde

Zafir skriver:

Eeeeeeeeeeeeegå Ungdomshøjskole!!!

De bedste 6 mrd i mit liv (indtil dato - da jeg tog afsted. Jeg har haft gode tider siden).

Skønt fantastisk formidabelt

Ej har du gået på EGÅ!? Der har jeg også gået!! Det FEDESTE sted EVER!

Jeg gik i foråret 99... Hvad med dig?

Anmeld

17. april 2010

B&J

I 9+10 kig jeg på aabybro ungdomsskole en virkelig fed ungdomsskole hvor man har gym opvisning og folkedans det er så fedt... også selv om man har lidt for meget på side bene er det en gang skole og gym undervisningen får virkelig en op på dupperne hihii man har ca 6-8 timer gym om ugen + folkedans og hvad man så ellers selv melder sig til... sådan var det den gang jeg gik der...

Anmeld

17. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Findusinde skriver:

95+96 (det var et halvt år fra aug-feb). De lavede det senere om, med fordelingen af opholdet.

Anmeld

17. april 2010

Findusinde

Zafir skriver:

95+96 (det var et halvt år fra aug-feb). De lavede det senere om, med fordelingen af opholdet.

Ej, så har du også haft Louis? Og Søren K? Og Anne og Erik?? Ihhh det er simpelthen det fedeste sted! Vi var dernede sidste år da vi havde 10 års jub.. Men der kom desværre kun 5..

Anmeld

18. april 2010

Kløver

MoarJ skriver:

Hvad har I været på af Efterskoler, højskoler, husholdningskoler eller andre - Hvad synes I om det, den tid I var på sådan et "ophold" ?!

Jeg har selv gået på Gødvad Efterskole (Silkeborg) Hvor jeg slet ikke skulle have gået, det var den eneste der lige var en ledig plads på...

Selvom jeg ikke skulle have været på den efterskole, fik jeg da nogen venskaber, som jeg ikke rigtig har mere fra den skole... Udover det, var det godt at gå der...

Har gået på pigeskole/husholdningsskole i Hadsten...

Den var rigtig god... Rigtig gode venskaber, som så ikke er der den dag idag.... Der kom man ind på forskellige linier.. Som var hyggeligt...

Lad mig høre Din oplevelse...

selv har jeg gået på KEU (kertemindeegnens ungdomsskole) den hedder vist KE nu, for kertyeminde efterskole, som ligger lidt uden for kerteminde, derudover har jeg gået på nr broby fri og efterskole, som ligger i nr broby, også på fyn.

begge skoler gav mig utrolig meget på hver deres måde, og begge mine søskende har også være elever på nr broby, ejg først, min søster 5 år senere, og nu min yngste lillesøster, som er færdig på skolen til sommer

jeg synes det giver en masse positivt, både at blive emre sig selv, og komme lidt væk hjemmefra, men også sammenhold og fællesskab, selvom mange ikke er nogle man snakker med i dag, er dte en fantastisk og super oplevelse

Anmeld

18. april 2010

Majeha

Findusinde skriver:

Kan kun tilslutte mig her. Gik der foråret ´03, og det var super.

Anmeld

18. april 2010

Majeha

Og så gik jeg på  Struer kostskole '04-'05.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.