Fortæl mig om efterskole, højskole og husholdningsskole!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2010

Honningblomst

Alexis skriver:

Flakkebjerg skulle være en rigtig god efterskole. Kender flere som har gået der, og var der engang til Musik Festival for Efterskoler. Dejlige omgivelser den ligger i.

Vi var der også til musikfestival og noget projekt de havde også...

Vi har valgt den skole fordi det var den eneste der kunne tilbyde det som Jeppe gerne vil...han er en lille nørd, en tænker og ikke til musik, sport, drama osv...så nu kan han få et helt år med at fordybe sig i det han kan lide...og så er deres tankegang og måde at se verden rigtig god, siger jeg som moar..

Hans linie hedder Science explorer..

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2010

TbCp

Tjuhl skriver:

jeg har været på Ærø Højskole og det var den allerbedste tid af mit liv - selvom det kun var et sommerkursus. Jeg var på skrivekursuset ved Bente Clod og fik så enorm meget inspiration og positiv kritik og mødte nogle helt fantastiske kvinder der, på trods af en aldersforskel på 20 år, lærte mig en hel masse om verden set med mine skrivebriller jeg blev helt vildt ked af det da jeg læste at højskolen nu mere eller mindre er lukket ned pga økonomi og de ved ikke om den kommer til at køre videre. Det er et fantastisk smukt hus højskolen ligger i og Ærø er jo et meget meget smukt sted.

Pga min oplevelse på Ærø Højskole endte jeg med at blive gift i Ærøskøbing fem år senere

Er det det samme som Ærø Folkehøjskole? Der har jeg nemlig været.... dog ikke som elev, men min storesøster gik der... det var vist noget drama/musik af en art... og så var jeg dernede og besøge hende en hel weekend! Viiiildt hyggeligt

Anmeld

17. april 2010

TbCp

Jeg har gået på Bernstorfssminde efterskole, i 9. + 10. kl.

9. kl. hadede jeg... jeg havde hjemve hver evig eneste dag, indtil de sidste 2 mdr. så blev jeg rigtig glad for det og valgte derfor et år mere.
10. kl. var fantastisk!!!!!

Det var en efterskole hvor vi dyrkede meget idræt, lavede gymnastikopvisninger og dansede folkedans

Jeg har stadig kontakt til 2 gode veninder dernede fra.

Anmeld

17. april 2010

oo

TbCp skriver:

Er det det samme som Ærø Folkehøjskole? Der har jeg nemlig været.... dog ikke som elev, men min storesøster gik der... det var vist noget drama/musik af en art... og så var jeg dernede og besøge hende en hel weekend! Viiiildt hyggeligt

jep, det er det samme

Anmeld

17. april 2010

Siber

Jeg har gået på Ollerup gymnastisk højskole, det var de bedste 9 mdr i mit liv. Jeg har stadigvæk kontakt med mange og der er års fest på skolen og vores årgang har også års fest

Helt fantastisk højskole

Når tøserne er blevet større så skal vi helt sikkert på familie kursus

Knus SIber

Anmeld

17. april 2010

Munder

Jeg har været på Testrup Teater/musik højskole. Det var fanatastisk og absolut 5 fantastiske måneder i mit liv.....tænk det er snart 15 år siden

Anmeld

17. april 2010

Stumpen

NikitasMoar skriver:

Jeg har gået på Fjordvang Ungdomsskole, inden de fik den nye forstander i 98/99 og ser stadig en del fra skolen, en af pigerne er jeg i selvvalgt mødregruppe med sammen med vores yngre søstre og en anden er fadder til min datter, derudover ser jeg folk når jeg er i nærheden af de byer hvor de bor i..

Det var sku det bedste år af mit liv, elskede efterskolelivet og det er også den profession, dig lidt ældre højskole, som jeg ønsker at få arbejde ved, når jeg er færdigudd., da det handler om mere end bare at undervise, men også at skabe en relation til de studerende på skolen, og det vil give mig en frihed, som jeg ikke ville kunne finde på en folkeskole.. 

Ej hvor sjovt, jeg gik på Fjordvang 96/97/98

Anmeld

17. april 2010

N&J

Stumpen skriver:

Ej hvor sjovt, jeg gik på Fjordvang 96/97/98

Det var da morsomt.. Nikitas fadder, Anette, var andenårs elev, så i må vel have gået der samtidig.. super fed skole, som jeg faktisk valgte fordi jeg kendte Simon fra esbjerg, som også gik på FU i 97/98..

Anmeld

17. april 2010

Stumpen

NikitasMoar skriver:

Det var da morsomt.. Nikitas fadder, Anette, var andenårs elev, så i må vel have gået der samtidig.. super fed skole, som jeg faktisk valgte fordi jeg kendte Simon fra esbjerg, som også gik på FU i 97/98..

Kanon skole, der dog virker noget sterilt for mig nu... Alt er så nyt og fancy... Jo Anette og Simon husker jeg skam godt.. Ved Palle S må have gået på din årgang, men husker ellers ikke hvem der var 2.års 98/99..

Anmeld

17. april 2010

N&J

Stumpen skriver:

Kanon skole, der dog virker noget sterilt for mig nu... Alt er så nyt og fancy... Jo Anette og Simon husker jeg skam godt.. Ved Palle S må have gået på din årgang, men husker ellers ikke hvem der var 2.års 98/99..

Ja, Palle, Dulla (Lisbeth), Morten, Per (min x).. og så kan heller ikke huske flere andenårselever.. Palle snakkede jeg med indtil for et par år siden.. men hører hist og her om ham indimellem.. nu bliver jeg jo super nysgerrig, for kan da huske et par af de piger fra året før, altså fra billeder og fra de andre, nå ja, hvad med Katrine gik hun ikke også på skolen det år, hende ser jeg når jeg er i Århus og besøge Anette.. :O) Taler du stadig med nogen fra dit år??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.