Hvis du blev alenemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2010

Honningblomst

lion skriver:

En jeg kender virker det fint for at barnet er 1 uge hos sin mor og den anden hos sin far. Men nu hvor jeg er sammen med mine børns far. Ved jeg jo ik khvad der er bedst. Man skal jo gøre det der er bedst for barnet/børnene

Altså børn de indordner sig jo...så jeg tror da det udadtil vil "virke fint" for de fleste familier, men det er jo ikke det samme som at det er en rar og god måde for barnet...dem jeg har talt med har været voksne og ingen af dem syntes det var rart... desvære...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

mariamiss6

Eva skriver:

Ved godt det er lidt svært at forestille sig, men hvis I blev alene og skulle deles om tiden med børnene, hvordan ville I så gøre?

Jeg synes efterhånden der er så mange der vælger at dele børnene lige over, nærmest som en ting, altså vi har lige meget ret til ungerne og jeg vil jeg vil jeg vil...

Men ja, mit spørgsmål er...hvordan ville du ønske at leve, hvis du blev alene?

Jeg er jo alene og tænker tit over om man mon kunne gøre det bedre ved at ændre noget...om de valg der er taget er de bedste..osv osv..

Knus..

Man kan jo sige, at for de voksne er det mest fair at dele børnene lige, altså have dem 1 uge ad gangen, og så skiftes til jul og nytår og fødselsdage....

MEN her hos os, har far dem kun hver 2. weekend. For det første fordi far ikke kan aflevere om morgenen, og for det andet fordi mine børn ville blive skrupforvirrede og alt for umulige hvis de skulle bo hos mor og far en hel uge ad gangen...

Anmeld

11. april 2010

Lullaby

At en af os blev boende der hvor vi bor og den anden ikke flytter langt væk. Så hver 2 weekend hos far/mor sammen med nogle faste ugedage.

Anmeld

11. april 2010

oo

jeg er helt enig i, at det med at dele børnene lige over sker for forældrenes skyld, det ville jeg ikke vælge. ej heller at dele mine børn, så vi får lige mange (fx to til dig og to til mig). jeg kan huske da jeg læste Maise Njor og Camilla Stockmans sidste email korrespondance hvor Maise Njor skriver om en mulig skilsmisse mellem hende og hendes mand, at det der gør allermest ondt på hende i øjeblikket er tanken om, at hun skal se sine børn det mindre fordi han ikke kan finde ud af at blive i familien. det rørte mig meget, jeg kunne forestille mig, at man kunne blive lidt vred på den anden over netop den problemstilling.

nu har jeg en god veninde der fik en søn for snart 2 år siden og hun har så slået op med faderen her for nogle måneder siden. De bor dog stadig sammen indtil de finder nye lejligheder, men da vi talte om den mulige "skilsmisse" til jul (hvor hun stadig overvejede om hun virkelig skulle gå), fortalte hun, at hun var helt klar til at give faderen bopælsadresse osv fordi han bare er bedre til drengen end hun er, og så har han en familie i ryggen som meget gerne vil deres søn, og hele hendes familie er død. jeg blev helt stolt af hende over at hun var i stand til at se udelukkende på hvad der er bedst for hendes søn istedet for at kræve noget bestemt fordi hun er bange for at blive dømt af andre mødre fx. men de er sådan nogle mennesker som altid vil være i stand til at komme i hinandens hjem selvom de ikke er sammen mere, og det synes jeg virkelig er et "drømmescenarie" for et skilsmissebarn, at kunne nyde tid sammen med begge forældre, selvom de ikke er kærester. de er jo stadig forældre sammen

det blev langt, sorry....jeg håber aldrig jeg for alvor skal tage stilling til hvordan den skal skærres

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

mariamiss6 skriver:

Man kan jo sige, at for de voksne er det mest fair at dele børnene lige, altså have dem 1 uge ad gangen, og så skiftes til jul og nytår og fødselsdage....

MEN her hos os, har far dem kun hver 2. weekend. For det første fordi far ikke kan aflevere om morgenen, og for det andet fordi mine børn ville blive skrupforvirrede og alt for umulige hvis de skulle bo hos mor og far en hel uge ad gangen...

ja, det ville mine også og det samme ville jeg hvis jeg skulle leve sådan..

Anmeld

11. april 2010

Miamaja

hvis vi blev skilt saa kommer det an paa barnets alder hvad vi ville gore. hvis han er lille saa bliver han fast hos mor med far taet paa, saa han kan se ham ofte og saa meget som barnet lyster. hvis vores barn er storre og kan selv vaelge sin faste 'base', saa er det hans eget valg.

Anmeld

11. april 2010

angelmom

Eva skriver:

Ved godt det er lidt svært at forestille sig, men hvis I blev alene og skulle deles om tiden med børnene, hvordan ville I så gøre?

Jeg synes efterhånden der er så mange der vælger at dele børnene lige over, nærmest som en ting, altså vi har lige meget ret til ungerne og jeg vil jeg vil jeg vil...

Men ja, mit spørgsmål er...hvordan ville du ønske at leve, hvis du blev alene?

Jeg er jo alene og tænker tit over om man mon kunne gøre det bedre ved at ændre noget...om de valg der er taget er de bedste..osv osv..

Knus..

Jeg har været alene mor i 5 år på fuldtid, og uden en kontakt til min søns genetiske far! jeg har dyrket mit eget ego da jeg var ung, og fik taget mig en uddannelse og løbet horne af mig, men min drøm er nu bare at denne her finans krise snart er overstået så jeg kan låne 250.000 kroner i banken ,til at gå selvstændig for..

Men via mit arbejde med børn og unge har jeg altså to øjene i hovedet og en skuldre at græde op og jeg har set mange børn og unge af 50 ordning stresset og ødelagt rent psykisk!!Den ordningen efter min mening burde simpelthen forbydes ved lov!

Men nu har jeg fundet mig en sød mand og venter barn sammen med ham og han kan godt mærke at jeg har været alene i så mange år, for det kan give nogle gevaldige konflikter herhjemme...

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

angelmom skriver:

Jeg har været alene mor i 5 år på fuldtid, og uden en kontakt til min søns genetiske far! jeg har dyrket mit eget ego da jeg var ung, og fik taget mig en uddannelse og løbet horne af mig, men min drøm er nu bare at denne her finans krise snart er overstået så jeg kan låne 250.000 kroner i banken ,til at gå selvstændig for..

Men via mit arbejde med børn og unge har jeg altså to øjene i hovedet og en skuldre at græde op og jeg har set mange børn og unge af 50 ordning stresset og ødelagt rent psykisk!!Den ordningen efter min mening burde simpelthen forbydes ved lov!

Men nu har jeg fundet mig en sød mand og venter barn sammen med ham og han kan godt mærke at jeg har været alene i så mange år, for det kan give nogle gevaldige konflikter herhjemme...

Tak, for dit svar...det understøtter i høj grad mine oplevelser og mine meninger...skrækkeligt at børn bare deles ud som ting og ikke mindst med samfundet som støtte...hmm...

Anmeld

11. april 2010

CarinaSB

mig og manden sad og snakkede om det her forleden dag .. ikk fordi at vi er ved at gå fra hinanden .. men bare sådan for at høre den anden om hva vi hver i sær tænkte på .. Og vi var begge enig om at Noah skulle bo hos mig .. og være hos ham hver anden weekend :)

Anmeld

11. april 2010

Barbamama

Jeg ville helt klart gøre det sådan at min datter boede mest hos en af os og så hver anden weekend kunne hun være hos den anden fra torsdag til mandag morgen... Min holdning er at børn skal have en fast base hvor de føler de hører til sådan at de ikke "bor i en kuffert" og er hos mor og far på skift i en uge. (Jeg er ikke ude på at støde nogen og jeg skriver dette inden at have læst de andre svar. Er der nogen der får det til at fungere på denne måde så fred være med det. Jeg ser ikke skævt til nogen. Ville bare lige pointere det). Derudover ville jeg helst have at min datter blev boende i nærheden af hvor vi bor nu og med både mig og min kæreste tæt på hinanden så hun havde mulighed for at rende over til den hun ikke boede hos hvis lysten meldte sig dertil. Jeg er skilsmissebarn og har derfor tænkt tanken mere end en gang. Men jeg håber af hele mit hjerte at min datter ALDRIG bliver skilsmissebarn og jeg vil kæmpe en brav kamp for at det ikke sker. Heldigvis siger min kæreste det samme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.