Hvis du blev alenemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2010

wildcats

Ayasmor skriver:

jeg er alene med min datter, men desværre ikke nogen farmand at dele med, så ved ikke lige hvordan jeg ville gøre det. Dog bed jeg mærke i noget som jeg ofte høre folk sige, nemlig at DE har ret til at se børnene lige meget.. Så er det bare jeg tænker: er det ikke børnene det handler om ? og er det ikke DEM der har lige meget ret til hver forældre?

bare en lille tanke herfra

hørt.. er selv i samme situation eneforælder og ingen far at dele med, men det er til syvende og sidst børnenes bedste det hele handler om, det synes jeg mange glemmer at holde fokus på og det istedet blir et slagmål om mine og dine rettighedder og pligter og det vinder børnene altså intet ved.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

Phoenix

Jeg er også klart tilhænger af at barnet/børnene skal have en fast base hos en af forældrene og se den anden forældre fx hver 2. weekend og en fast hverdag. Efter min optik er det, at tilgodese barnets behov mest ( altså når man nu ikke kan bo sammen ). Barnets tarv er klart vigtigere end forældrenes.

Men jeg tænker hvor gammel skal barnet være førend sådan en ordning kan træde i kraft ? Hvis barnet nu fx kommer til verden uden chancen for at far og barn nogensinde har boet sammen...

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

Nightingale skriver:

Jeg er også klart tilhænger af at barnet/børnene skal have en fast base hos en af forældrene og se den anden forældre fx hver 2. weekend og en fast hverdag. Efter min optik er det, at tilgodese barnets behov mest ( altså når man nu ikke kan bo sammen ). Barnets tarv er klart vigtigere end forældrenes.

Men jeg tænker hvor gammel skal barnet være førend sådan en ordning kan træde i kraft ? Hvis barnet nu fx kommer til verden uden chancen for at far og barn nogensinde har boet sammen...

Tja..det vurderer de vil i de enkelte sager..men ønsker faderen det og melder det ud fra starten, så er det vel noget med at få mere og mere samværd og så dele lige ved 3 år kunne jeg forestille mig...kender flere små børn som deles sådan.

Sjovt at de fleste som ikke er skilt ikke ville dele børn sådan, men det ender med at mange gør det...mon det er i kampen det ender sådan? altså ingen vil give sig..

Anmeld

11. april 2010

Phoenix

Eva skriver:

Tja..det vurderer de vil i de enkelte sager..men ønsker faderen det og melder det ud fra starten, så er det vel noget med at få mere og mere samværd og så dele lige ved 3 år kunne jeg forestille mig...kender flere små børn som deles sådan.

Sjovt at de fleste som ikke er skilt ikke ville dele børn sådan, men det ender med at mange gør det...mon det er i kampen det ender sådan? altså ingen vil give sig..

Jeg tænker, at når man stadig er i et parforhold og skal forestille sig hvordan børnene skal deles, har man jo ikke endnu været igennem de evt kampe, der måtte have været og følelsesmæssige rutjeture. Man har stadig et kærligt syn på hinanden og dette må i et eller andet omfang påvirker ens syn på sagen, tror du ikk ?

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

Nightingale skriver:

Jeg tænker, at når man stadig er i et parforhold og skal forestille sig hvordan børnene skal deles, har man jo ikke endnu været igennem de evt kampe, der måtte have været og følelsesmæssige rutjeture. Man har stadig et kærligt syn på hinanden og dette må i et eller andet omfang påvirker ens syn på sagen, tror du ikk ?

Jo, helt sikkert...men er det ikke sørgeligt at de fleste ikke ville dele børnene lige over når de er i et parforhold og tænker på det bedste for barnet og så sker det alligevel for mange...og ja, jeg tænker så bare ud fra det jeg hører her og andre steder, så det er jo ikke sikkert det er sådan i virkeligheden, men mange deler jo faktisk børnene lige over...

Knus..

Anmeld

11. april 2010

JustAnotherName

TbCp skriver:

Puha den er svær....

Helt egoistisk ville jeg have Liva størstedelen af tiden, MEN det ville jo være Liva det drejede sig om i den situation.

Jeg savnede selv at have et værelse hos min far, hvor jeg var på weekend hver 2. weekend. Så det ville jeg ønske for Liva, at selvom hun boede fast hos den ene af os, så havde hun sit eget værelse hos den anden, så hun følte det også var hendes hjem og ikke bare et sted hun var på besøg.

Jeg tænker noget i retningen af at hun skulle bo fast, med adresse, hos mig og så være hos sin far hver 2. weekend.... og så evt. 1-2 faste dage i løbet af ugen at hun enten overnattede hos far eller var der nogle timer.

Aj det er godt nok et svært spørgsmål Nu er Liva jo kun 2 1/2, så måske det ville være for forvirrende for hende på den måde...

Håber aldrig det er noget jeg behøver at skulle planlægge

Jeg ser fuldstændigt lige sådan på det - med alle tingene! 

Anmeld

11. april 2010

lion

Jeg ved ikk helt hvad jeg ville gøre og have det.

Jeg ved bare at det kan også forvirre et barn at være hos sin far eller mor hver anden weekend. Jeg har prøvet som plejebarn, at jeg var "hjemme" den 1. weekend, hos min mor den 2., hjemme igen d. 3 og hos min far den 4 og det var super forvirrende.

Men jeg ved ta det virker for min søster at min nevø er hos sin far hver anden weekend og hver anden torsdag. Selv her den 1 april var han hos sin far og fejre sin lillesøsters fødselsdag til kl. 12, (han var der et par dage inden også) og hjem og fejre sin lillebrors  fødselsdag hos sin mor

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

lion skriver:

Jeg ved ikk helt hvad jeg ville gøre og have det.

Jeg ved bare at det kan også forvirre et barn at være hos sin far eller mor hver anden weekend. Jeg har prøvet som plejebarn, at jeg var "hjemme" den 1. weekend, hos min mor den 2., hjemme igen d. 3 og hos min far den 4 og det var super forvirrende.

Men jeg ved ta det virker for min søster at min nevø er hos sin far hver anden weekend og hver anden torsdag. Selv her den 1 april var han hos sin far og fejre sin lillesøsters fødselsdag til kl. 12, (han var der et par dage inden også) og hjem og fejre sin lillebrors  fødselsdag hos sin mor

Jeg tror klart det forvirrer børn præcis som alt andet kan forvirre dem...men hvad forvirrer mindst muligt...

Anmeld

11. april 2010

Lone Jakobsen

nu har jeg jo været alene, så måske er mit svar lidt snyd.....men jeg ville fortsætte som nu, hvor børnene bor hos mig og er hver anden weekend hos deres fædre, og i ferier osv.

Anmeld

11. april 2010

lion

Eva skriver:

Jeg tror klart det forvirrer børn præcis som alt andet kan forvirre dem...men hvad forvirrer mindst muligt...

Jadet er jo lige det..

Nu havde jeg er plejemor der ikk gjorde det bedre med at fortælle mig hvor en dårlig familie jeg havde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.