Hvis du blev alenemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2010

Honningblomst

Klock skriver:

I mange forældres øjne er det ikke længere børnene det handler om, men udelukkende dem selv og "deres ret"... Desværre...

Og det værste er næsten at de nye regler faktisk støtter op om at dele børnene ligeligt... jeg synes det er trist...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

Honningblomst

TbCp skriver:

Puha den er svær....

Helt egoistisk ville jeg have Liva størstedelen af tiden, MEN det ville jo være Liva det drejede sig om i den situation.

Jeg savnede selv at have et værelse hos min far, hvor jeg var på weekend hver 2. weekend. Så det ville jeg ønske for Liva, at selvom hun boede fast hos den ene af os, så havde hun sit eget værelse hos den anden, så hun følte det også var hendes hjem og ikke bare et sted hun var på besøg.

Jeg tænker noget i retningen af at hun skulle bo fast, med adresse, hos mig og så være hos sin far hver 2. weekend.... og så evt. 1-2 faste dage i løbet af ugen at hun enten overnattede hos far eller var der nogle timer.

Aj det er godt nok et svært spørgsmål Nu er Liva jo kun 2 1/2, så måske det ville være for forvirrende for hende på den måde...

Håber aldrig det er noget jeg behøver at skulle planlægge

Nej, det skal du heller ikke ønske dig...det er slet ikke optimalt at være skilsmisse barn og jeg ville da ønske mine børn boede med mor og far sammen, men sådan er det bare ikke. Håber vi giver dem det næstbedste...en mor og far der bor tæt på hinanden og et liv hvor man kan se far så meget man vil, men bor fast hos mig.

Knus..

Anmeld

11. april 2010

Ayasmor

Eva skriver:

Lige præcis...det er nemlig også sådan jeg tænker...det er barnets behov der burde vægtes højest, men altså, sådan er det jo bare ikke i virkeligheden...mange deler lige over og mon ikke mange også mener det er det bedste, men tror virkelig også der er dem der bare kræver lige ret over børnenes tid..

på det punkt er vi helt enige

Anmeld

11. april 2010

AnneBJ

Eva skriver:

Håber vi giver dem det næstbedste...en mor og far der bor tæt på hinanden og et liv hvor man kan se far så meget man vil, men bor fast hos mig.

Knus..

Det tror jeg I gør

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

AnneBJ skriver:

Det tror jeg I gør

Tak.. håber jeg...

Anmeld

11. april 2010

LinLin

Jeg har været alene-mor (håber ikke jeg kommer til at være det igen! )- vi har haft den samme ordning hele tiden:

David har fast adresse hos mig. Han er hos sin far hver anden weekend (fredag eftermiddag til mandag morgen) og hver onsdag eftermiddag til torsdag morgen.

Vi har ham hveranden jul og nytår (ikke samme år) og deler ferier og helligdage som det passer med hans arbejde (han arbejder nat fredag til fredag...)

Det fungerer fint (bortset fra når hans far "i sidste øjeblik" vil ændre noget omkring - uh! det kan gøre mig sur! Fx når det pludseligt er farfar der henter ham i stedet for far - efter jeg har sagt det til David!) Det tager dog lige et par timer for David at omstille sig efter en weekend hos far - vi har tilsyneladende ikke de samme regler

Anmeld

11. april 2010

TbCp

Eva skriver:

Nej, det skal du heller ikke ønske dig...det er slet ikke optimalt at være skilsmisse barn og jeg ville da ønske mine børn boede med mor og far sammen, men sådan er det bare ikke. Håber vi giver dem det næstbedste...en mor og far der bor tæt på hinanden og et liv hvor man kan se far så meget man vil, men bor fast hos mig.

Knus..

Jeg synes det er en god ordning!
Det ville aldrig have lykkedes med mine forældre, de kunne simpelthen bare ikke sammen.... desværre var det ikke børnene der blev tænkt mest på fra den ene side.

Men det må da klart være det optimale at bo fast ved en og så stadig have mulighed for lige at smutte hjem til den anden når man har lyst.

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

Mor til David skriver:

Jeg har været alene-mor (håber ikke jeg kommer til at være det igen! )- vi har haft den samme ordning hele tiden:

David har fast adresse hos mig. Han er hos sin far hver anden weekend (fredag eftermiddag til mandag morgen) og hver onsdag eftermiddag til torsdag morgen.

Vi har ham hveranden jul og nytår (ikke samme år) og deler ferier og helligdage som det passer med hans arbejde (han arbejder nat fredag til fredag...)

Det fungerer fint (bortset fra når hans far "i sidste øjeblik" vil ændre noget omkring - uh! det kan gøre mig sur! Fx når det pludseligt er farfar der henter ham i stedet for far - efter jeg har sagt det til David!) Det tager dog lige et par timer for David at omstille sig efter en weekend hos far - vi har tilsyneladende ikke de samme regler

Meget lig det vi gør...og ja, den der med ændringer, det kan jeg også blive virkelig frustreret over og så aftaler der glemmes, så man står der og det hele falder til jorden...som om der ikke er nok at holde styr på. Så er det næsten nemmere slet ikke at lave aftaler.

Håber ikke du nogensinde skal blive alenemor igen...det har jeg jo prøvet to gange, men ærligt, så egner jeg mig bare ikke til at lave med en.. så nu har jeg lært ikke at prøve igen..

Anmeld

11. april 2010

LinLin

Eva skriver:

Meget lig det vi gør...og ja, den der med ændringer, det kan jeg også blive virkelig frustreret over og så aftaler der glemmes, så man står der og det hele falder til jorden...som om der ikke er nok at holde styr på. Så er det næsten nemmere slet ikke at lave aftaler.

Håber ikke du nogensinde skal blive alenemor igen...det har jeg jo prøvet to gange, men ærligt, så egner jeg mig bare ikke til at lave med en.. så nu har jeg lært ikke at prøve igen..

Tager lige "chancen" een gang til

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

Mor til David skriver:

Tager lige "chancen" een gang til

Synes jeg er en god idé...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.