Hvis du blev alenemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2010

Honningblomst

lion skriver:

Jadet er jo lige det..

Nu havde jeg er plejemor der ikk gjorde det bedre med at fortælle mig hvor en dårlig familie jeg havde.

Ja, det er jo nok heller ikke sammenligneligt med et barn der er hos sin elskede mor eller far...du har sikkert oplevet helt andre problematkker,...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2010

lollandpigen

Hej tøser....

Har 2 børn fra et tidligere forhold og børnene bor hos mig og er hos deres far hveranden weekend fra fredag til søndag....

Vi aftalte også før vi gik fra hinanden at vi ville bo tæt på hinanden men idag bor faren  250 km væk fra mig da han valgte at flytte sammen med en nye kæreste og børnene bruger 4 timer på en weekend på at besøge ham så ikke altid en aftale bliver holdt når der kommer nye kærester ind i billedet sådan er livet desværre og kun de små det går ud over....

mange hilsner fra Dorthe

Anmeld

11. april 2010

lollandpigen

Klock skriver:

Altså mig og min mand er enige om at hvis vi nogen sinde skulle gå fra hinanden (sker forhåbentligt aldrig), så skal den af os der bliver boende (i skolediskriktet) have børnene, og den anden har dem hver anden weekend... For vi mener det er direkte skadeligt for børnene at bo en uge det ene sted og en uge det andet sted, ved det at det forvirrer børnene mere end godt er efter vores mening...

Bliver nød til lige at komme med en tilføjelse her... Alle håber mens man er sammen og tror også på det at man aldrig vil blive uvenner over børnene hvis man går fra hinanden... Sådan havde jeg det også med min eks men folk som ikke har prøvet det ved ikke hvilke kæmpe problemer det kan give og man har pludselig ikke alle de kærlige føelser med mere......

ikke alle oplever det sådan men tror nok de fleste på et tidspunkt er blevet uenige om børnene når man flytter fra hinanden.....

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

lollandpigen skriver:

Hej tøser....

Har 2 børn fra et tidligere forhold og børnene bor hos mig og er hos deres far hveranden weekend fra fredag til søndag....

Vi aftalte også før vi gik fra hinanden at vi ville bo tæt på hinanden men idag bor faren  250 km væk fra mig da han valgte at flytte sammen med en nye kæreste og børnene bruger 4 timer på en weekend på at besøge ham så ikke altid en aftale bliver holdt når der kommer nye kærester ind i billedet sådan er livet desværre og kun de små det går ud over....

mange hilsner fra Dorthe

Ej, sikke en sørgelig mand der vælger kæreste før børn...øv, stakkels børn.

Det ved jeg aldrig ville ske her... men jeg ved så også at hvis en af os flyttede så skulle børnene blive her.

Men ja, det er sgu synd for dine børn...

Anmeld

11. april 2010

Corn

Helt egoistisk set, så ville jeg sige at jeg skulle have dem til dagligt, og far så hveranden weekend og evt en fast hverdag om ugen.

Og ikke for at sætte min mand i et dårligt lys, men sådan tror jeg også det ville passe ham.  Han har mange ting der tager tid i hans liv, så at han kunne aftale sig til ekstra samvær ud over ovennævnte eksempel, ville passe ham fint. Og så ville han være en total overskudsfar når de have tid sammen, med kun far-brørn-planer

At han er manden der vil og gør mange ting, gør det jo nemt for ham at have en kone, som giver ham plads til det. Så tror situationen ville være den samme, hvis vi skulle gå fra hinanden.

Og iøvrigt snakkede vi om det med en kvindelig bekendt, som nu har voksne børn. Hun gav virkelig noget at tænke over, da hun fortalte at deres børn havde været på skift én uge ved hver forældre... "Det virkede fint for os forældre, men det var også kun for vores skyld, det gjorde intet godt for børnene"

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

Macaab skriver:

Helt egoistisk set, så ville jeg sige at jeg skulle have dem til dagligt, og far så hveranden weekend og evt en fast hverdag om ugen.

Og ikke for at sætte min mand i et dårligt lys, men sådan tror jeg også det ville passe ham.  Han har mange ting der tager tid i hans liv, så at han kunne aftale sig til ekstra samvær ud over ovennævnte eksempel, ville passe ham fint. Og så ville han være en total overskudsfar når de have tid sammen, med kun far-brørn-planer

At han er manden der vil og gør mange ting, gør det jo nemt for ham at have en kone, som giver ham plads til det. Så tror situationen ville være den samme, hvis vi skulle gå fra hinanden.

Og iøvrigt snakkede vi om det med en kvindelig bekendt, som nu har voksne børn. Hun gav virkelig noget at tænke over, da hun fortalte at deres børn havde været på skift én uge ved hver forældre... "Det virkede fint for os forældre, men det var også kun for vores skyld, det gjorde intet godt for børnene"

Er så helt og aldeles enig i de sidste sætninger....også det jeg har oplevet fra de voksne børn der har levet på den måde... det er bare ikke rart for ungerne.

Sjovt nok har jeg spurgt mange om hvorfor de har valgt den løsning og begrundelser var stort set det samme...ingen af dem ville undvære børnene...skræmmende udgangspunkt for at børnene skal have et godt liv..

Anmeld

11. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Det bliver mig der får hovedansvaret og han hver 2 weekend. Vi har aftalt at vi skal bo indenfor cykelafstand, så der er mulighed for at de kan se hinanden når de vil

Anmeld

11. april 2010

lion

Eva skriver:

Ja, det er jo nok heller ikke sammenligneligt med et barn der er hos sin elskede mor eller far...du har sikkert oplevet helt andre problematkker,...

ja. Men det er jo noget helt andet

Men det kan jo nogen gange godt være en god ting at være 1 uge af gangen hos far eller mor.

Anmeld

11. april 2010

Honningblomst

lion skriver:

ja. Men det er jo noget helt andet

Men det kan jo nogen gange godt være en god ting at være 1 uge af gangen hos far eller mor.

Jeg kan bare ikke se i hvilke tilfælde det er det bedste...og hvad der skulle være godt ved ikke at have et fast sted at bo...endvidere så har jeg endnu ikke hørt nogen der har forstand på det udtale sig om at denne løsning er bedst...men jeg vil meget gerne blive klogere, så fortæl..

Anmeld

11. april 2010

lion

Eva skriver:

Jeg kan bare ikke se i hvilke tilfælde det er det bedste...og hvad der skulle være godt ved ikke at have et fast sted at bo...endvidere så har jeg endnu ikke hørt nogen der har forstand på det udtale sig om at denne løsning er bedst...men jeg vil meget gerne blive klogere, så fortæl..

En jeg kender virker det fint for at barnet er 1 uge hos sin mor og den anden hos sin far. Men nu hvor jeg er sammen med mine børns far. Ved jeg jo ik khvad der er bedst. Man skal jo gøre det der er bedst for barnet/børnene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.