Anne85 skriver:
Nu har jeg ikke lige læst alle de andre indlæg...
Men jeg syntes den første tid var fantastisk
Det var vildt underligt i starten... nu havde vi ventet på ham så længe, og så var han der pludselig bare 
han sov stort set hele tiden de første 2-3 døgn... var lige vågen et par gange for at få lidt at spise eller en tør ble, men så faldt han i søvn igen med det samme. Alligevel lukkede min mand og jeg ikke et øje... kan huske at vi bare lå og snakkede og kiggede på ham 
Vi blev bombarderet med gæster på sygehuset... hvilket jeg syntes var lidt hårdt. Ikke mindst hvis de kom på et tidspunkt hvor han endelig var vågen for så skulle jeg jo straks prøve at amme (hvilket ikke var skide nemt med stuen fuld af gæster). Så det var skønt at komme hjem fra sygehuset for der havde vi sagt til alle at vi bare havde brug for ro og nok skulle sige til når vi havde overskud til besøg.
De første dage hjemme var da lidt hårde. Min mælk løb til på 4. dagen og det var frygteligt - mine bryster var ømme og hårde og Kristian kunne derfor overhovedet ikke tage fat. Så der blev da trillet et par tårer - men på det tidspunkt tror jeg også at jeg var helt i søvn underskud.
Men så husker jeg det som at det hele vendte 180 grader på 5-6 dagen... der kom mere ro på, amningen kørte derudaf og vi begyndte så småt at finde ud af den nye dagligdag.
Der gik en 3-4 uger før vi sårn havde fået en nogenlunde rytme i hverdagen... har skrevet lidt ned i hans bog som jeg lige kan remse op:
Vågner et par gange om natten hvor han ammes og bliver skiftet, herefter vil han ikke rigtig sove - er ikke ked af det, ligger bare og "snakker" vældigt!
Ved 9 tiden står vi op - kommer i bad - bliver ammet
Ved 10-11 tiden - ud i barnevogn og sover. her går jeg så i bad, får tøj på og får lidt morgenmad
Vågner ved 13-14 tiden - ammes og skiftes og er lysvågen i et par timer (hvor der så bliver "leget" lidt eller han var med rundt på armen til rengøring, tøjvask osv)
Om eftermiddagen var vi ofte på besøg ved familie og venner og ellers gik vi en tur eller lignende
Sover indtil efter vi har spist aftensmad!
herefter samme omgang som efter middagslur!
og så i seng ved 21-22 tiden
....det var altså da han var 3-4 uger
Gud hvor er det egentlig sjovt at læse igen.... jeg husker tiden som at dagene bare flød ud i et og at man ikke følte man nåede noget som helst... men jeg husker også bare det hele som en stor lykkerus... og hvor var det da bare fedt 
Når jeg sidder og tænker tilbage får jeg dog lidt stress over, at jeg nu venter nummer 2... her er der jo alt andet lige ikke den samme mulighed for at gøre alt ud fra babys præmisser... men hva, det går nok 
jeg håber min fortælling var lidt mere opmuntrende end dine veninders... Gu er det hårdt, men det var man vel forberedt på... og man skal jo altså heller ikke en dyt andet end at være mor og far den første tid. Mit bedste råd til dig må være at prøve at undgå for mange besøg... om folk så først skal se baby når han er et par uger så overlever de squ nok det 
1000 tak for din historie, den var bare så fin. Jeg er enormt glad for nogle råd, derfor vil jeg helt sikkert tage det med mig, når vi skal have gæster. Jeg kunne forestille mig, at det vigtigste er, at få lært sin søn at kende, og få lært at amme... Så det med for mange gæster det gidder jeg ikke, slet ikke nu hvor du skriver det sådan. Kunne man ikke skrive noget med, at man ønsker ro imellem et klokkeslet, og at de kan komme imellem det og det? For så ved man da, at man har hele dagen med ham alene...