Hvordan var starten af jeres børns liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2010

Corn

Til trods for at første barn er født 36+0 så var det rigtig godt... Og ja man er træt og hele ens liv vendt på hovedet, og jeg havde ingen tudeture...

Og da nummer 2 kom var det bare endnu nemmere, for der var livet indstillet til børn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2010

Liljesilas

ML skriver:

Jeg kommer også gerne med en positiv historie.

Min dreng har fra begyndelsen sovet godt og kun fået mad 1-2 gange om natten. Det at få 4-5-6 timers sammenhængende søvn betyder meget i starten hvor man også skal komme sig fysisk over fødslen. Men han var sød, nem og jeg nød virkelig at amme ham da det blev ordentlig etableret og reguleret til hans behov efter ca 2 mnd. Min dreng er fra maj og jeg husker det som om vi var meget ude med ham og det at det var varmt gjorde mig mere tilbøjelig til at ta ham med ud tidligt da jeg altidi kunnne finde en bænk at sætte mig og amme på hvis det blev nødvendigt. Så jeg er helt klart for at planlægge så man får sommerbørn 

Han havde en periode fra ca 1-3 mnd alderen hvor han græd en del om aftenen, men så fik han bare lidt ekstra bryst og tid på arm og så gik det så småt over ved 3 mnds alderen. Tror mange oplever en grædende baby om aftenen i den alder, men så længe man er to til at ta den så klarer man jo også det. Og så lærer man jo efterhånden at forstå de små bedre.

Intimiteten og facinationen af den lille ny er helt unik, ansigtsudtryk, fagter og lyde er facinerende, og det er skønt med sådan en lille nyfødt! Glæder mig til juni hvor jeg skal opleve det igen

Held og lykke, og nyd den første tid sammen!

Endnu en skøn historie jaaa

Jeg skal desuden også føde min dreng til juni, så er virkelig lykkelig for det er et sommerbarn, med hensyn til at gå turer... Lydder som om det er rart, så det er skønt.

Anmeld

8. april 2010

LotteGabriella

Jamen Daniella har haft en utrolig let start på livet...hun sov 6 timer i stræk fra 1. nat vi var hjemme og har derfor aldrig skulle ha' natpat eller natflaske hun sov meget i starten men var en rigtig selskabspapegøje når hun var vågen, og ville meget gerne være oppe hos alle mennesker omkring hende Der var ingen problemer da vi overgik til flaske fra amning (efter 2 mdr., pga. for lidt mælk), hun tyllede det bare i sig

Hun havde lidt tendens til mavekneb, men det kom vi til livs med mylicondråber...så hun var en rigtig lykkelig og mæt bebs og er nu en dejlig skøn, glad og livlig pige

Anmeld

8. april 2010

Liljesilas

line melias mor skriver:

hej maya kan virkelig godt forstå du glæder dig  som en sindsyg til at blive mor. kan huske da jeg var gravid jeg glædede mig så meget og var så træt af ventetiden. da hun så endelig kom var det det smukkeste øjeblik i mit liv. det er skønt at være mor. selvfølgelig er det træls når man ikke får sin nattesøvn og selvfølgelig er det hårdt at hun har perioder hvor man slet ikke føler man magter noget fordi hun er så meget på, men alt det overskygges så nemt af de smil og de grin hun kommer med. jeg syntes at folk godt kan være hurtige til at brokke sig og når jeg selv lige er ved at falde i fælden tænker jeg på hvor meget jeg sætter pris på hende og det at være mor. det ville jeg jo ikke undvære for noget i verden. børn er jo som du ved meget forskellige men tror på at man skal finde det positive sind frem og så bare tage tingene som de kommer. glæder mig til at hører hvordan du selv oplever det at være mor når den lille kommer

Meget god pointe og også god positiv holdning. Jeg har en dejlig ansvarsfuld mand, der vil hjælpe alt det han kan. Bare det at jeg er gravid, får ham til at gøre hele hytten ren flere gange om ugen, og sørge for at være god ved mig.

Jeg glæder mig også til, at jeg skal opleve det, og dele min glæde med jer mødre

Anmeld

8. april 2010

Liljesilas

LotteGabriella skriver:

Jamen Daniella har haft en utrolig let start på livet...hun sov 6 timer i stræk fra 1. nat vi var hjemme og har derfor aldrig skulle ha' natpat eller natflaske hun sov meget i starten men var en rigtig selskabspapegøje når hun var vågen, og ville meget gerne være oppe hos alle mennesker omkring hende Der var ingen problemer da vi overgik til flaske fra amning (efter 2 mdr., pga. for lidt mælk), hun tyllede det bare i sig

Hun havde lidt tendens til mavekneb, men det kom vi til livs med mylicondråber...så hun var en rigtig lykkelig og mæt bebs og er nu en dejlig skøn, glad og livlig pige

Hvor dejligt, sådan en nem bebs vil jeg også have Ej jeg bliver naturligvis glad ligegyldig hvordan han er, men man har vel lov at håbe

Anmeld

8. april 2010

Lone Jakobsen

hvor er det sært at folk altid fortælle skræmme historier når man står foran noget der er så fantastisk. men måske gør jeg det selv

jeg er en af de mødrer som selv efter 4 børn....stadig drømmer om duften af nyfødt baby. som savner tiden med gylp og amme hygge...og som egentligt blev lidt trist da mindste mand ikke længere var afhængig af mig

så ja...selvfølgelig skal du nyde din tid alene.....men med kun 10 uger tilbage er spændingen ved at være stor....og forventningens glæde er nu helt fantastisk. så hold godt fast ved det.

min yngstes start har været helt fantastisk. jeg har nydt hvert sekund, og har nemt ku nå bad, og varm aftensmad....man kan jo spise mens man ammer

så fej dem af på en pæn måde....og giv dig selv lov til bare at glæde dig til vidunderet kommer ud til dig

Anmeld

8. april 2010

Liljesilas

nutche skriver:

hvor er det sært at folk altid fortælle skræmme historier når man står foran noget der er så fantastisk. men måske gør jeg det selv

jeg er en af de mødrer som selv efter 4 børn....stadig drømmer om duften af nyfødt baby. som savner tiden med gylp og amme hygge...og som egentligt blev lidt trist da mindste mand ikke længere var afhængig af mig

så ja...selvfølgelig skal du nyde din tid alene.....men med kun 10 uger tilbage er spændingen ved at være stor....og forventningens glæde er nu helt fantastisk. så hold godt fast ved det.

min yngstes start har været helt fantastisk. jeg har nydt hvert sekund, og har nemt ku nå bad, og varm aftensmad....man kan jo spise mens man ammer

så fej dem af på en pæn måde....og giv dig selv lov til bare at glæde dig til vidunderet kommer ud til dig

Tak det vil jeg gøre så For jeg glæder mig rigtig meget, og jeg tror at vi kommer til at klarer de hårde opgaver med et smil.

Anmeld

8. april 2010

Hava

Skøn tråd, du har startet, Maya!!

Det er dejligt at få mange forskellige historier, for skrækfortællingene hænger nok bedst ved (og bliver fortalt oftest, tror jeg). Tror det mest betryggende er jer flergangsfødende (og mangebørnsmødre). Det er og bliver den bedste reklame

Anmeld

8. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg syntes det var helt vildt skønt - starten på Iduns liv Jeg var skræmt inden jeg fik hende. Tænkte også: SKAL Det være sådan? Skal man tude de første 3 uger, man ammer???...

Men det var SKØNT. Man skal bare tage det roligt. Som jeg fik atvide, at flere: Du føler det hele er på rygraden, så snart du har babyen i hænderne - så vil det være helt naturligt.

Gør tingene nemt for dig selv. LAde være med at lade følge af alle mulige regler og sager.

Idun sov sammen med mig. Det betød at jeg ikke skulle op og amme om natten fx. Lærte at ligge på siden og putte babsen i munden på hende og blunde videre Fx.

Det er bare et eksempel. Tingene behøver ikke at være så stive og du behøver ikke leve op til alt muligt. - Sådan havde jeg det. Jeg NØD bare tiden med Idun som spæd baby. Det var fantastisk. Vi hyggede, sov længe. Var i haven, tog på besøg i kbh. Jeg var kreativ, mens hun sov.

Fantasitsk. - Så nej IKKE kun skrækhistorier

Anmeld

8. april 2010

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Fantastisk tid !!! Intet mindre.

Vi nød vores lille nye søn i fulde drag morgen middag og aften. Sofus sov rigtig fint lige fra fødslen, - det ændrede sig så da han fik øreproblemer ved 8-måneders alderen - men altså det har jo intet med sagen at gøre...

Vi lavede mange ting den sommer med vores nyfødte søn, havde gæster, besøgte venner var på rejser osv. OG VI NØD DET!!!!

Glæd dig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.