Låner du penge af dine børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

Der kan jo komme uforudsete udgifter, der for budgetet til at falde sammen engang imellem

Vildt hvis dine børn har penge der kan redde et budget der vælter...jeg har ikke prøvet det heldigvis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu er jeg voksen - men er jo stadig nogens barn.

Jeg har arbejdet meget som yngre, og har en god opsparing, der ikke står i nogen bank. Den låner min ene forældre af, når der er lavvande. Vedkommende har en frygtelig dårlig smag i munden omkring det, men jeg synes blot der er en hjælp fra min side. Det rør mig ikke! Pengene kommer altid tilbage indin for en uge. Det handler ikke om økonomisk uføre for min forælder, eller smuds af nogen art.. det job vedkommende har er bare ikke fast timetal hver uge/måned/år.. Jeg ved godt det ikke er helt samme aldersgruppe I taler om, men Jeres børn bliver jo også ældre en gang!

Jeg synes ikke folk skal have hug for at låne penge af deres børn. Selvfølgelig skal Pondus-kontoen ikke bruges på et nyt Rolex-ur eller en tur på bar, men altså... Nogle gange brænder det på, og så er det da en fin måde at gøre det på! De kan sikkert heller ikke spise astronaut-is for det hele alligevel

Nej enig, det skal ikke ske for et ur og i den dur

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

JustAnotherName skriver:

Lige præcis.

Hvad behovet er, er vel ikke så vigtigt, hvis bare pengene ender tilbage hvor de kom fra.

Jeg er sikker på, at hvis man er voksen nok til at give sine børn hvad de behøver, og man vælger at låne lidt fra dem, så er man sikkert også voksen nok til at give det tilbage ...omend pengene sikkert kommer fra de voksne lommer fra start af.

Der er stor forskel på at låne lidt fra deres penge som de bare har liggende til rådighed, og ikke lige selv står og behøver, og så på at tømme deres børneopsparing for at efterlade den på 0,00 kr.

Jeg ved at der findes forældre, som bruger deres børn penge.
Og det må da give en dårlig smag i munden.
Men at LÅNE dem og aflevere dem tilbage igen, ser jeg ikke noget større problem i. Selvom jeg ikke selv gør det, så kunne jeg da finde på det, hvis det virkelig var nødvendigt. Min yngste på 10 måneder aner jo intet om penge, og hun bliver bestemt ikke snydt. Så HVIS jeg endelig skulle låne, så ville de også hurtigt komme tilbage igen ....nok endda med en lille fortjeneste, som tak 

helt enig

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har faktisk lånt penge af min datter engang. Da vi fik hende havde vi en meget dårlig økonomi, så jeg havde ikke råd til at købe harry potter 7, så jeg lånte pengene af hende og betalte tilbage over 2-3 mdr. Jeg kan ikke se det forkerte i det, da jeg viste at hun på daværende tidspunkt ikke havde brug for dem og jeg viste at jeg ville betale dem tilbage over tid. Men at låne uden at tilbage betale det er ikke fair!!

Dett syntes jeg da er ok, hvis din datter har sagt god for det

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Vildt hvis dine børn har penge der kan redde et budget der vælter...jeg har ikke prøvet det heldigvis

Det er jo kun nogle dage, det vil sige mellem 100 og 500 kr.

Anmeld

7. april 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

Det er jo kun nogle dage, det vil sige mellem 100 og 500 kr.

Ok...hmm...næ, jeg kender ikke til det...men kan nu ikke se problemet...et lån er jo et lån og betales tilbage..

Anmeld

7. april 2010

Mette+Mathias

Nej - generelt gør jeg ikke - men hvis der f.eks. har været en indsamler ved døren eller den store skulle have penge med til noget i skolen, og jeg har været løbet tør for kontanter, så nupser jeg da en 50'er i sparebøssen, - senere overfører jeg fra min egen konto til børneopsparingen, - hvor sparebøssens indhold jo alligevel ender.

Mht. børnepenge, - så er det (i min optik) penge som forældrene får, som en hjælp til forsørgelse af børnene, - det er IKKE børnenes penge. Hvis det var deres penge, ville de hurtigt komme til at skylde, - de dækker jo ikke engang børnehaven *S* Og jeg synes desuden det vil være latterligt at købe tøj for pengene, hvis de ikke mangler - bare for at købe noget. Nej, pengene er de voksnes og vi giver dem, hvad de har brug for.

Anmeld

7. april 2010

Mira0911

Kender en som låner penge af hende børnebørn...

Jeg synes slet ikke man tillade sig at gøre det imod sine børn... Det er dybt godnat.

Det gør mig faktisk lidt rasende at folk kan finde på det.

Jeg kunne aldrig drømme om at gøre det...

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Ok...hmm...næ, jeg kender ikke til det...men kan nu ikke se problemet...et lån er jo et lån og betales tilbage..

Tak, det jo også det jeg mener, forstå heller ikke hvad problmet er i det

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Kender en som låner penge af hende børnebørn...

Jeg synes slet ikke man tillade sig at gøre det imod sine børn... Det er dybt godnat.

Det gør mig faktisk lidt rasende at folk kan finde på det.

Jeg kunne aldrig drømme om at gøre det...

Kan du ikke fortælle mig, hvorfor det er dybt godnat ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.