Låner du penge af dine børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2010

JustAnotherName

Det er jeg helt enig med dig i.. Og jeg tror at den/de forældre der har brug for at låne penge af sit barn/sine børn har det meget dårligt med det, men i en given situation kan det være en mødvendighed, for at kunne købe f.eks. nye sko til barnet osv...

Lige præcis.

Hvad behovet er, er vel ikke så vigtigt, hvis bare pengene ender tilbage hvor de kom fra.

Jeg er sikker på, at hvis man er voksen nok til at give sine børn hvad de behøver, og man vælger at låne lidt fra dem, så er man sikkert også voksen nok til at give det tilbage ...omend pengene sikkert kommer fra de voksne lommer fra start af.

Der er stor forskel på at låne lidt fra deres penge som de bare har liggende til rådighed, og ikke lige selv står og behøver, og så på at tømme deres børneopsparing for at efterlade den på 0,00 kr.

Jeg ved at der findes forældre, som bruger deres børn penge.
Og det må da give en dårlig smag i munden.
Men at LÅNE dem og aflevere dem tilbage igen, ser jeg ikke noget større problem i. Selvom jeg ikke selv gør det, så kunne jeg da finde på det, hvis det virkelig var nødvendigt. Min yngste på 10 måneder aner jo intet om penge, og hun bliver bestemt ikke snydt. Så HVIS jeg endelig skulle låne, så ville de også hurtigt komme tilbage igen ....nok endda med en lille fortjeneste, som tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Anonym

Jeg har faktisk lånt penge af min datter engang. Da vi fik hende havde vi en meget dårlig økonomi, så jeg havde ikke råd til at købe harry potter 7, så jeg lånte pengene af hende og betalte tilbage over 2-3 mdr. Jeg kan ikke se det forkerte i det, da jeg viste at hun på daværende tidspunkt ikke havde brug for dem og jeg viste at jeg ville betale dem tilbage over tid. Men at låne uden at tilbage betale det er ikke fair!!

Anmeld

7. april 2010

Bom

Nu har jeg ingen børn endnu..

Men min far har da lånt nogle penge af mig for 4 år siden.. Jeg havde nemlig fået 5000 kr i julegave af mine bedsteforældre, dem lagde jeg i min far's våbenskab til jeg havde fundet den bil jeg gerne ville ha..
Inden jeg fandt drømme bilen, lånte min far nogle af pengene til at købe et nyt jagt gevær for, men den dag jeg skulle bruge pengene, da var de der igen.. Så har ikke mærket til at han lånte dem..
(Grunden til at han lånte dem, var at han skulle ud og kigge på det der jagt gevær en lørdag, og så var det nemmere og låne mine penge, end at køre i en automat)

Så jeg synes det er okay, bare pengene kommer retur igen..

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

Marge skriver:

Nu får min datter ikke lommepenge som sådan, hun er to år, der er hendes børneopsparing som er låst den rør jeg aldrig .. Men da jeg var yngre lånte jeg da sommetider min mor penge- det har aldrig været en dårlig oplevelse og kan egentlig ikke se det forkerte i det så længe man selfølgelig spør først og husker at betale tilbage.. Hvorfor låne 500kr til dyr rente i banken hvis husets 10 årige har 1000kr i en sparegris h*n først skal bruge når der er råd til et tv? Eksempelvis..

ja nemlig, det var et jeg mente

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Min mor lånte sommetider af os da vi var små - det har jeg aldrig mærket noget til og jeg kan ikke se det forkerte i det, bare pengene er betalt tilbage den dag man står og skal bruge dem 

ja klart pengen bliver betalt tilbage, hver og en

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, men der er også forskel på børnepenge og lommepenge (fødselsdags- og julegave penge).

Et er at du køber en bluse når der kommer børnepenge, hvilket jeg synes er ok, men det er ikke ok at tage penge fra børnenes sparegrise osv.

Det er bare min holdning

Syntes du ikke det er ok, hvis pengene bliver betalt tilbage nogle dage senere

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

JustAnotherName skriver:

Jeg synes ikke det er så FORKERT, at nogle kan være nødsaget til at låne pengene fra børnene ....Når bare pengene ender tilbage hvor de kom fra, så går der jo ingenting fra nogen.

Så selvom man ikke selv gør det, forstår jeg ikke den store foragelse over, at nogle gør ?!?

Jeg låner ikke selv penge fra mine børn.

Vi har et fælles beløb til at leve for (dankortet), Børnene har deres penge (børneopsparing + egen pung med penge de har fået), og så har vi et lille beløb hver især (far og mor - egen konto), som er vores egne "lommepenge", som vi selv styrer og bestemmer over, hvad vi vil bruge til.

Så må man få det til at række, eller spare i en tid, indtil der er råd.
Sådan er det!

Deres børneopsparing er fuldt og fast lavet i DERES navn og kan ikke røres ved (eller den KAN sikkert godt, men det bliver den ikke!)
Deres lommepenge (penge de får fra bedsteforældre mm) bruges til dem, når der er noget de gerne vil have, som der ikke er råd til, så "betaler de selv".
Børnepengene - Dém bruger vi af. Vi deler det op i 1/3 og fordeler ud på månederne. Så går det til mad, tøj, bleer, institution, mm.......Og enhver kan jo regne ud, at de penge alene ikke dækker til det hele, så selvom det bare indgår i vores almindelig forbrug, så kommer det stadig pigerne tilgode.

Det er altid børnene fremfor alt herhjemme, og os voksne til sidst, hvis pengene tillader div.

De SKAL have (tøj, bleer, mad, mm)..... Vi KAN have (hvis pengene er der)...

Enig

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Det er jeg helt enig med dig i.. Og jeg tror at den/de forældre der har brug for at låne penge af sit barn/sine børn har det meget dårligt med det, men i en given situation kan det være en mødvendighed, for at kunne købe f.eks. nye sko til barnet osv...

Nu er det ikke til ny sko, men til mad jeg mente

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

nej, det kan man da ikke....

Altså enten får et barn lomme penge eller også gør de ikke...man kan da ikke give børn penge og så tage dem igen????

Og tænker man at tage fre en konto hvor de har penge så NEJ, det gør vi ikke og kommer heller aldrig til det.

De betales jo tilbage efter nogle dage, der jo ikke tale om at tage dem uden at betale tilbage

Anmeld

7. april 2010

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Nej, det er jeg aldrig nød til...og var jeg så ville jeg måske vælge at skære ned på lommepengene til dem i stedet...

Der kan jo komme uforudsete udgifter, der for budgetet til at falde sammen engang imellem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.