Låner du penge af dine børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2010

frk Jensen

Pia. skriver:

Nej det kunne jeg ikke drømme om - mine børns penge ville jeg aldrig låne ... Den tanke har aldrig faldet mig ind faktisk...

Knus fra Pia.

Den tanke har jeg aldrig haft...

Jeg veksler 1 kroner til vaskemaskinen i marcus´ sparegris hvis jeg er løbet tør..
Men propper flere penge i, end jeg veksler for
Med børnepengene har jeg det anderledes. Altså det er hans penge, men mine penge er også hans.. vi har "fælles" økonomi.. Jeg bruger flere penge på ham om måneden end jeg får til ham af hans far.

Kram Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

saxa

Nu er min datter kun 2, men hun har allerede en lommepenge/opsparingskonto udover børneopsparingen. Og kunne ALDRIG finde på at "låne" penge derfra!!

Anmeld

7. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min mor lånte sommetider af os da vi var små - det har jeg aldrig mærket noget til og jeg kan ikke se det forkerte i det, bare pengene er betalt tilbage den dag man står og skal bruge dem 

Anmeld

7. april 2010

1977

Profilbillede for 1977

Nej jeg har aldrig lånt penge af ham, men jeg har været i hans sparegris for at hente mine egne penge når han for 3 gang på en uge har tømt min pung

Anmeld

7. april 2010

Margorie

Nu får min datter ikke lommepenge som sådan, hun er to år, der er hendes børneopsparing som er låst den rør jeg aldrig .. Men da jeg var yngre lånte jeg da sommetider min mor penge- det har aldrig været en dårlig oplevelse og kan egentlig ikke se det forkerte i det så længe man selfølgelig spør først og husker at betale tilbage.. Hvorfor låne 500kr til dyr rente i banken hvis husets 10 årige har 1000kr i en sparegris h*n først skal bruge når der er råd til et tv? Eksempelvis..

Anmeld

7. april 2010

Margorie

Marge skriver:

Nu får min datter ikke lommepenge som sådan, hun er to år, der er hendes børneopsparing som er låst den rør jeg aldrig .. Men da jeg var yngre lånte jeg da sommetider min mor penge- det har aldrig været en dårlig oplevelse og kan egentlig ikke se det forkerte i det så længe man selfølgelig spør først og husker at betale tilbage.. Hvorfor låne 500kr til dyr rente i banken hvis husets 10 årige har 1000kr i en sparegris h*n først skal bruge når der er råd til et tv? Eksempelvis..

Det var ikke lige meningen det skulle være anonymt.. Kom nok til at trykke forkert

Anmeld

7. april 2010

betski

Nix har ikke brug for at låne af min datters penge. Men jeg veksler fra hende sparegris hvis jeg mangler mønter. Men aldrig uden at spørge først - det er jo hendes penge.

Anmeld

7. april 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Nej, det gør vi ikke... Har aldrig tænkt på det faktisk. Eller jo helt helgen er jeg ikke, for lånte en dag en 20 til bussen på job, da jeg ikke havde fået fornyet mit kort og sneen væltede ned, men der blev så lagt 40 kr i, da jeg kom hjem igen (gode renter!).

Børnepengene/børnefamilieydelsen er hele familiens, så dem kan vi lige såvel bruge på os selv, som på hende og ham i maven. De skal nok få, når deres behov er der.

Anmeld

7. april 2010

anna-jonas

Nej, hans penge er hans..........eller det vil sige, jeg har da lånt en ti'er til en indkøbsvogn mens vi handlede.

Er desværre selv vokset op med en far, der tit lånte både børneopsparing ( det kunne man, dengang i 80'erne), konfirmationspenge o.a..... ........men bare glemte at betale dem tilbage. Det er sgu' bare for Lousy, ikke???

Anmeld

7. april 2010

Anonym

Anna-jonas skriver:

Nej, hans penge er hans..........eller det vil sige, jeg har da lånt en ti'er til en indkøbsvogn mens vi handlede.

Er desværre selv vokset op med en far, der tit lånte både børneopsparing ( det kunne man, dengang i 80'erne), konfirmationspenge o.a..... ........men bare glemte at betale dem tilbage. Det er sgu' bare for Lousy, ikke???

Jo, det er fandeme nederen at låne/tage penge fra ens børn.

Jeg hørte om en mor, som tog sine børns penge (dem de havde fået i julegave - den ene havde fået 3000,-) for at hun kunne komme på charterferie med sin nye kæreste.

Det er bare ikke i orden!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.