Jeg synes ikke det er så FORKERT, at nogle kan være nødsaget til at låne pengene fra børnene ....Når bare pengene ender tilbage hvor de kom fra, så går der jo ingenting fra nogen.
Så selvom man ikke selv gør det, forstår jeg ikke den store foragelse over, at nogle gør ?!?
Jeg låner ikke selv penge fra mine børn.
Vi har et fælles beløb til at leve for (dankortet), Børnene har deres penge (børneopsparing + egen pung med penge de har fået), og så har vi et lille beløb hver især (far og mor - egen konto), som er vores egne "lommepenge", som vi selv styrer og bestemmer over, hvad vi vil bruge til.
Så må man få det til at række, eller spare i en tid, indtil der er råd.
Sådan er det!
Deres børneopsparing er fuldt og fast lavet i DERES navn og kan ikke røres ved (eller den KAN sikkert godt, men det bliver den ikke!)
Deres lommepenge (penge de får fra bedsteforældre mm) bruges til dem, når der er noget de gerne vil have, som der ikke er råd til, så "betaler de selv".
Børnepengene - Dém bruger vi af. Vi deler det op i 1/3 og fordeler ud på månederne. Så går det til mad, tøj, bleer, institution, mm.......Og enhver kan jo regne ud, at de penge alene ikke dækker til det hele, så selvom det bare indgår i vores almindelig forbrug, så kommer det stadig pigerne tilgode.
Det er altid børnene fremfor alt herhjemme, og os voksne til sidst, hvis pengene tillader div.
De SKAL have (tøj, bleer, mad, mm)..... Vi KAN have (hvis pengene er der)...
Anmeld