Låner du penge af dine børn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2010

louise8723

kunen jeg aldrig drømme om!

Har selv oplevet en børneopsparing der forsvandt..

Men jeg ved at min far fx slet ikke har skrupler over det.. han kan godt finde på at sige til min lillebror på 17, at når han komemr på weekend skal han lige tage 500 med de kan hygge sig for.. Fy for satan siger jeg bare..

ham har jeg da så heldigvis droppet kontakten til for længst!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2010

Anonym

Jeg var nødt til at holde min lillesøsters konfirmationspenge fordi vores far ellers ville have nuppet dem.
Han bandede og råbte af mig fordi han bare ville have de penge.... han sagde de skulle bruges til at betale købmanden for drikkelse til konfirmationen..... ved dog godt hvad de rent faktisk skulle have været brugt til
Jeg holdt dem for min søster indtil hun en dag grædende bad mig om dem, da min far havde truet hende med div. ting hvis ikke han fik de penge.

Anmeld

7. april 2010

Kvindemin

Børnepengene er vores, ikke hendes. Der bliver købt alt hvad hun mangler, og så kan jeg da sagtens finde på at købe en bluse eller lign.

Der er vel også forskel på at 'låne' penge. Jeg har engang stået uden kort og penge og skulle bare have et eller andet, så har jeg da bare taget måske 60 kr. fra Celina, og lagt måske det dobbelte eller det halve tilbage. Der er nok ikke noget der går hendes næse forbi. Den sjælne gang.

Knus

Anmeld

7. april 2010

Anonym

Chritinap skriver:

Børnepengene er vores, ikke hendes. Der bliver købt alt hvad hun mangler, og så kan jeg da sagtens finde på at købe en bluse eller lign.

Der er vel også forskel på at 'låne' penge. Jeg har engang stået uden kort og penge og skulle bare have et eller andet, så har jeg da bare taget måske 60 kr. fra Celina, og lagt måske det dobbelte eller det halve tilbage. Der er nok ikke noget der går hendes næse forbi. Den sjælne gang.

Knus

Ja, men der er også forskel på børnepenge og lommepenge (fødselsdags- og julegave penge).

Et er at du køber en bluse når der kommer børnepenge, hvilket jeg synes er ok, men det er ikke ok at tage penge fra børnenes sparegrise osv.

Det er bare min holdning

Anmeld

7. april 2010

JustAnotherName

Jeg synes ikke det er så FORKERT, at nogle kan være nødsaget til at låne pengene fra børnene ....Når bare pengene ender tilbage hvor de kom fra, så går der jo ingenting fra nogen.

Så selvom man ikke selv gør det, forstår jeg ikke den store foragelse over, at nogle gør ?!?

Jeg låner ikke selv penge fra mine børn.

Vi har et fælles beløb til at leve for (dankortet), Børnene har deres penge (børneopsparing + egen pung med penge de har fået), og så har vi et lille beløb hver især (far og mor - egen konto), som er vores egne "lommepenge", som vi selv styrer og bestemmer over, hvad vi vil bruge til.

Så må man få det til at række, eller spare i en tid, indtil der er råd.
Sådan er det!

Deres børneopsparing er fuldt og fast lavet i DERES navn og kan ikke røres ved (eller den KAN sikkert godt, men det bliver den ikke!)
Deres lommepenge (penge de får fra bedsteforældre mm) bruges til dem, når der er noget de gerne vil have, som der ikke er råd til, så "betaler de selv".
Børnepengene - Dém bruger vi af. Vi deler det op i 1/3 og fordeler ud på månederne. Så går det til mad, tøj, bleer, institution, mm.......Og enhver kan jo regne ud, at de penge alene ikke dækker til det hele, så selvom det bare indgår i vores almindelig forbrug, så kommer det stadig pigerne tilgode.

Det er altid børnene fremfor alt herhjemme, og os voksne til sidst, hvis pengene tillader div.

De SKAL have (tøj, bleer, mad, mm)..... Vi KAN have (hvis pengene er der)...

Anmeld

7. april 2010

Stumpen

JustAnotherName skriver:

Jeg synes ikke det er så FORKERT, at nogle kan være nødsaget til at låne pengene fra børnene ....Når bare pengene ender tilbage hvor de kom fra, så går der jo ingenting fra nogen.

Så selvom man ikke selv gør det, forstår jeg ikke den store foragelse over, at nogle gør ?!?

Jeg låner ikke selv penge fra mine børn.

Vi har et fælles beløb til at leve for (dankortet), Børnene har deres penge (børneopsparing + egen pung med penge de har fået), og så har vi et lille beløb hver især (far og mor - egen konto), som er vores egne "lommepenge", som vi selv styrer og bestemmer over, hvad vi vil bruge til.

Så må man få det til at række, eller spare i en tid, indtil der er råd.
Sådan er det!

Deres børneopsparing er fuldt og fast lavet i DERES navn og kan ikke røres ved (eller den KAN sikkert godt, men det bliver den ikke!)
Deres lommepenge (penge de får fra bedsteforældre mm) bruges til dem, når der er noget de gerne vil have, som der ikke er råd til, så "betaler de selv".
Børnepengene - Dém bruger vi af. Vi deler det op i 1/3 og fordeler ud på månederne. Så går det til mad, tøj, bleer, institution, mm.......Og enhver kan jo regne ud, at de penge alene ikke dækker til det hele, så selvom det bare indgår i vores almindelig forbrug, så kommer det stadig pigerne tilgode.

Det er altid børnene fremfor alt herhjemme, og os voksne til sidst, hvis pengene tillader div.

De SKAL have (tøj, bleer, mad, mm)..... Vi KAN have (hvis pengene er der)...

Det er jeg helt enig med dig i.. Og jeg tror at den/de forældre der har brug for at låne penge af sit barn/sine børn har det meget dårligt med det, men i en given situation kan det være en mødvendighed, for at kunne købe f.eks. nye sko til barnet osv...

Anmeld

7. april 2010

Muffinmus

nej, det kan man da ikke....

Altså enten får et barn lomme penge eller også gør de ikke...man kan da ikke give børn penge og så tage dem igen????

Og tænker man at tage fre en konto hvor de har penge så NEJ, det gør vi ikke og kommer heller aldrig til det.

Anmeld

7. april 2010

Honningblomst

Nej, det er jeg aldrig nød til...og var jeg så ville jeg måske vælge at skære ned på lommepengene til dem i stedet...

Anmeld

7. april 2010

Diana...

Pia. skriver:

Nej det kunne jeg ikke drømme om - mine børns penge ville jeg aldrig låne ... Den tanke har aldrig faldet mig ind faktisk...

Knus fra Pia.

Det samme her. selv om han kun er 13 måneder men nej aldrig om jeg ville. 

Anmeld

7. april 2010

Anonym

Nu er jeg voksen - men er jo stadig nogens barn.

Jeg har arbejdet meget som yngre, og har en god opsparing, der ikke står i nogen bank. Den låner min ene forældre af, når der er lavvande. Vedkommende har en frygtelig dårlig smag i munden omkring det, men jeg synes blot der er en hjælp fra min side. Det rør mig ikke! Pengene kommer altid tilbage indin for en uge. Det handler ikke om økonomisk uføre for min forælder, eller smuds af nogen art.. det job vedkommende har er bare ikke fast timetal hver uge/måned/år.. Jeg ved godt det ikke er helt samme aldersgruppe I taler om, men Jeres børn bliver jo også ældre en gang!

Jeg synes ikke folk skal have hug for at låne penge af deres børn. Selvfølgelig skal Pondus-kontoen ikke bruges på et nyt Rolex-ur eller en tur på bar, men altså... Nogle gange brænder det på, og så er det da en fin måde at gøre det på! De kan sikkert heller ikke spise astronaut-is for det hele alligevel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.