Jeg havde vist aldrig rigtig en præcis ide om hvad jeg gerne ville være, men forestillede mig nok altid at tage en længere uddannelse. I teenage- og ungdomsårene ville jeg gerne være forfatter, men tænkte aldrig på det som et erhverv som sådan. Skrev bare altid en masse i fritiden, og drømte på et tidspunkt om at læse litteraturvidenskab, men havde slet, slet ikke det gennemsnit der skulle til dengang.
Jeg endte med at blive geolog. Det var ret tilfældigt, men passer rigtig godt til mig. Jeg elsker at man er meget udendørs, at der er en masse fysisk/praktisk arbejde kombineret med at man skal bruge hovedet og at man har mulighed for at rejse meget- især til steder lidt udenfor alfarvej. Som voksen fandt jeg ud af at jeg er rigtig glad for at undervise, og overvejede på et tidspunkt at skifte til uddannelsen til folkeskolelærer. I dag underviser jeg på universitetet og synes egentlig jeg har fået både i pose og i sæk.
Forfatterdrømmen er ikke lagt helt på hylden, men jeg skriver meget i mit arbejde og ser lidt bedre i dag hvordan det er en langsommelig og ensom proces at skrive professionelt. Den dukker dog op til overfladen engang imellem, når jeg har lidt ekstra overskud, så hvem ved.

Maria
Anmeld