Hvad ville du være som barn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2010

BabyStella!

Jeg har altid ønket en karriere inden for militæret, men pga. min ryg ville de ikke ha´ mig. Jeg har været til session 2 gange, men blev lige skuffet hver gang!

Så drømmede jeg videre om at blive politibetjent, men samme problem.

Nu står jeg i butik, og arbejder også nogle gange som ufaglært tjener. 

Min næste drøm er at blive folkeskolelærer - kan blive vikar hvis jeg blot tager et par kurser (ihvertfald her i byen)

Min mand har altid ville være smed, og det blev han. Nu er der så bare ikke noget job og finde, så nu er han kommet på plejehjem - altså for at arbejde

-----------------------------------------------

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2010

MariaJ

Jeg havde vist aldrig rigtig en præcis ide om hvad jeg gerne ville være, men forestillede mig nok altid at tage en længere uddannelse. I teenage- og ungdomsårene ville jeg gerne være forfatter, men tænkte aldrig på det som et erhverv som sådan. Skrev bare altid en masse i fritiden, og drømte på et tidspunkt om at læse litteraturvidenskab, men havde slet, slet ikke det gennemsnit der skulle til dengang.

Jeg endte med at blive geolog. Det var ret tilfældigt, men passer rigtig godt til mig. Jeg elsker at man er meget udendørs, at der er en masse fysisk/praktisk arbejde kombineret med at man skal bruge hovedet og at man har mulighed for at rejse meget- især til steder lidt udenfor alfarvej. Som voksen fandt jeg ud af at jeg er rigtig glad for at undervise, og overvejede på et tidspunkt at skifte til uddannelsen til folkeskolelærer. I dag underviser jeg på universitetet og synes egentlig jeg har fået både i pose og i sæk.

Forfatterdrømmen er ikke lagt helt på hylden, men jeg skriver  meget i mit arbejde og ser lidt bedre i dag hvordan det er en langsommelig og ensom proces at skrive professionelt. Den dukker dog op til overfladen engang imellem, når jeg har lidt ekstra overskud, så hvem ved.

Maria

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg ville være rock- og visesanger Sang i band i mange år...Og heks - jeg syntes Danni Druehyld var megasej og eksotisk

Senere ville jeg være sådan en som rejser til USA og henter folk ud af sekter såsom Moonbevægelsen, Scientology osv. - derfor søgte jeg ind på psykologi og der fandt jeg virkelig mit kald... Nu vil jeg arbejde med pædofile i retspsykologien...

Anmeld

6. april 2010

DK

Rosa skriver:

Jeg ville være rock- og visesanger Sang i band i mange år...Og heks - jeg syntes Danni Druehyld var megasej og eksotisk

Senere ville jeg være sådan en som rejser til USA og henter folk ud af sekter såsom Moonbevægelsen, Scientology osv. - derfor søgte jeg ind på psykologi og der fandt jeg virkelig mit kald... Nu vil jeg arbejde med pædofile i retspsykologien...

Ha ha ha... min mor vil være Danni Druehyld når hun bliver gammel!

Anmeld

6. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
DK skriver:

Ha ha ha... min mor vil være Danni Druehyld når hun bliver gammel!

Hihi, jamen hun ER også et ikon må man give hende Og en gammel Danni Druehykd er skøn - hvilket man ikke kan sige om en 13årig Danni Druehyld-wannbe

Anmeld

6. april 2010

Michael healer

Da jeg var dreng, ville jeg være politimand, jeg havde endda fået et politimærke, sådan et i metal, som politiet havde på deres uniformer, og jeg kan huske, jeg satte det ind i en form for pung, og gik rundt og fortalte andre børn, at jeg var politimand he he , de var ikke nemme at overbevise om at det var sandt, nok godt det samme, men jeg blev aldrig politimand, da jeg er for lav.

mvh Michael

Anmeld

6. april 2010

NoName

Jeg ville gerne være frisør, men frisør skolen anbefalede mig at finde på noget andet da jeg har Psoriasis og mange kunder måske ville være "bange" for mig...

Så jeg anede ikke hvad jeg skulle finde på, jeg er endt som engros handelsassistent (lager ekspedient) i bilbranchen - hvilket egentlig passer mig fint nok, det dur' bare ikke når man er gravid.

NoName - 23+6

Anmeld

6. april 2010

dorthemus

helora skriver:

Også mig . Så vidt jeg husker dukkede ønsket op lige i hælene på Indiana Jones-filmene . Min far prøvede uden held at overbevise mig om, at erhvervet måske ikke var helt så glamourøst og action-præget som i filmen

Ja den interesse kan sgu´ meget vel være kommet af de film....minus edderkopperne, dog

Anmeld

6. april 2010

LivasMor

Da jeg var barn drømte jeg om at blive blomsterbinder og blive gift med en kronraget mulat - helst rapper med runde briller

Min astma og allergi gjorde det med blomsterne umuligt - så næste drøm var dyrlæge, jeg opgav efter en praktik hvor jeg var besvimet 2 gange under selv de mest simple undersøgelser.

Jeg endte med at starte på pædagoguddannelse, springe fra og i stedet tage en uddannelse som sagsbehandler,

ALLIGEVEL arbejder jeg pt. som Pædagog-medhjælper og overvejer at gøre min uddannelse færdig indenfor kort tid

Mulatten/rapperen fandt jeg aldrig, men manden herhjemme er dog næsten kronraget

Anmeld

6. april 2010

Anja

Som barn ville jeg gerne være socialrådgiver og arbejde med anbragte børn eller blive pædagog på et børnehjem.

I gymnasietiden blev jeg draget af litteraturen og lidt på opfordring af min daværende dansklærer kom tanken om selv at blive gymnasielærer. Jeg startede så på uni og læste dansk/litteraturvidenskab i 3 år  - det var vildt spændende. Da jeg så skulle vælge sidefag kunne jeg slet ikke finde noget spændende, så jeg tog orlov fra studiet og lidt ved et tilfælde fik jeg et 3 mdrs vikariat på en folkeskole. Der var jeg helt solgt  - elskede det.

Efterfølgende startede jeg på lærerseminariet og efter 4 år blev jeg så skolelærer   - mit job i dag, som jeg elsker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.