Hvorfor-tråden....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2010

mamalicious

Hvorfor har sort/hvid brogede køer ALDRIG hvide ører???????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

AnneBJ

ka-ri-na skriver:

okay så, du mener man skal køre i det yderste eller midterste? jamen så er der stadig to tomme spor jo???

færdselsloven, siger at man skal hølde så lamgt til højre som muligt, ergo skal man placere sig i det inderste spor med mindre der er forhindringer man skal udenom...

når man har passeret forhindringen, så skal man trække ind igen, med mindre der er en forhindring mere... osv...

Enig!

Anmeld

5. april 2010

Mette+Mathias

ka-ri-na skriver:

okay så, du mener man skal køre i det yderste eller midterste? jamen så er der stadig to tomme spor jo???

færdselsloven, siger at man skal hølde så lamgt til højre som muligt, ergo skal man placere sig i det inderste spor med mindre der er forhindringer man skal udenom...

når man har passeret forhindringen, så skal man trække ind igen, med mindre der er en forhindring mere... osv...

Nej, det er ikke stadig to tomme spor, for det inderste er jo fyldt op med langsomt-kørende køretøjer - lastbiler osv. og det yderste kan man stadig bruge til at overhale i (så det er vel ikke mere tomt end når der er 2 spor?).

Jeg ved godt, at man skal holde til højre, men jeg synes det er farligt at ligge mellem alle busser og lastbiler og trække ud og ind, og ud og ind, når der nu ER 3 spor, og det er vel ikke meningen at der skal være 2 spor til at overhale i?

Anmeld

5. april 2010

Ni-ko-li-ne

Mette+Mathias skriver:

Nej, det er ikke stadig to tomme spor, for det inderste er jo fyldt op med langsomt-kørende køretøjer - lastbiler osv. og det yderste kan man stadig bruge til at overhale i (så det er vel ikke mere tomt end når der er 2 spor?).

Jeg ved godt, at man skal holde til højre, men jeg synes det er farligt at ligge mellem alle busser og lastbiler og trække ud og ind, og ud og ind, når der nu ER 3 spor, og det er vel ikke meningen at der skal være 2 spor til at overhale i?

Joo men hvis man er i færd med at overhale, er det også fint at køre i 2. Vejbane... Sagen er bare den at man i følge reglerne skal trække ind i vejbanen længst mod højre, når der er plads... Det gælder på motorvejen, landevej, i byen og på motortrafik vejen og uanset om der er et to tre eller fire spor:0) man skal holde mod højre... Ergo når man har overhalet sin forhindring trækker man ind igen, med mindre man ikke kan nå det inden man skal udenom den næste...

Hvor i alverden har du læst eller hørt den anden beskrivelse henne?

Anmeld

5. april 2010

BK

ka-ri-na skriver:

Ikke når der er tale om en motorvej... Jeg ved da i hvert fald at herover i jylland da den ene 3 sporet motorvej vi har (det er ikke dem det vrimler med), der er der et skilt der markere at det inderste spor er til lastbiler.

Anmeld

5. april 2010

Mira0911

Hvorfor tror folk de skal dø, når supermarkederne lukker i 2 dage?!

Anmeld

5. april 2010

Ni-ko-li-ne

Klock skriver:

Ikke når der er tale om en motorvej... Jeg ved da i hvert fald at herover i jylland da den ene 3 sporet motorvej vi har (det er ikke dem det vrimler med), der er der et skilt der markere at det inderste spor er til lastbiler.

Ja det er for at fortælle lastbilerne at de ikke skal ud i de andre spor... Det gælder stadig at personkøretøjer skal holde mod højre... Fordi der står et skilt om at lastbilerne skal holde sig i det inderste spor betyder det ikke at man som bilist er fritaget for at skulle trække ind når der er plads

Anmeld

5. april 2010

Ni-ko-li-ne

MoarJ skriver:

Hvorfor tror folk de skal dø, når supermarkederne lukker i 2 dage?!

Hi hi... Ja den var god...

Anmeld

5. april 2010

Mira0911

ka-ri-na skriver:

Hi hi... Ja den var god...

Ja ikk... Det bliver bare hamstret for vildt... Min kæreste var i føtex i Onsdags, hans sagde det et mareridt, folk stod nærmest og skændtes om hvem der havde pålægget i hånden først...

Anmeld

5. april 2010

Ni-ko-li-ne

MoarJ skriver:

Ja ikk... Det bliver bare hamstret for vildt... Min kæreste var i føtex i Onsdags, hans sagde det et mareridt, folk stod nærmest og skændtes om hvem der havde pålægget i hånden først...

Mens jeg gik på gymnasiet arbejdede jeg i Føtex... Så jeg har oplevet mareridtet en del gange!!! Og det er det samme hvert år... Helt tosset

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.