Hvorfor-tråden....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2010

MariaJ

Ranarupta skriver:

Hvorfor gør min hund ALTID af dyrene på tv, når han ved, at de ikke reagerer?

Hvorfor skal man altid liiige kigge på toiletpapiret, når man har pudset næse? 

Hvorfor skal man lige kigge en ekstra gang i køleskabet/køkkenskabet, når man er død-sliksulten og man udmærket godt ved, at der ikke er kommet noget guf på hylderne, siden man sidst kiggede...?

Ej, hvor er de gode . Vores hund gør ikke af andre hunde på TV, men stirrer dybt fascineret på dem. Fx fulgte hun med i hundeslædeløbet Finnmarksløbet hver aften i en uge. Vi kalder det hunde-TV.

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2010

Mette+Mathias

Hvorfor tager vandet længere tid om at komme i kog når man kigger på det?

Hvorfor pibler ukrudtet op ad jorden med lynets hast, mens blomsterne tager meget længere tid?

Hvorfor skal solsorten altid lave et hak i årets første jordbær?

Hvorfor viser min badevægt højere og højere tal, når jeg synes jeg spiser som jeg plejer (og ikke er gravid?)?

Hvorfor skal min teenagedatter ALTID forsøge at rykke komme-hjem-tidspunktet ½ time, uanset hvad jeg siger og hvor large jeg er??

Hvorfor tager min mand ikke mod hjælp, når han er så presset med job og tilbygning`?

Hvorfor står min mand aldrig op af sig selv, og giver Mathias morgenmad og lader mig sove længe?

Anmeld

5. april 2010

BK

Munder skriver:

Øj, og apropos traffik:

Hvorfor vælger folk altid at køre i midterbanen på en tresporet vej, det er da p.... irriterende!

Hvis det er en tresporet motorvej kan jeg fortælle dig at det inderste spor somregel er til langsomt gående kørertøjer (bl. a. lastbiler og folk med hænger som kun må kører 80), midterbanen er til alm. trafik dem som kører ca 110, og ydersporet er til dem som har travlt...

Vil tro det er det samme som gælder ved en alm. 3 sporet vej, men dem har vi jo ikke så mange af i jylland så jeg ved det faktisk ikke...

Anmeld

5. april 2010

Jordbærpigen

Munder skriver:

Egentlig ikke, for inderbanen er fri, mens de to andre baner er booket. Jeg er overbevist om, at trafikken ville køre meget bedre, hvis alle holdt sig så lange til højre som muligt.....

det skal man jo som sådan også i følge reglerne Og lige én til det ... Hvorfor skal folk ALTID parkerer lige op og ned af én på trods af, at der er mangr frie båse på p-pladsen?

Anmeld

5. april 2010

Ni-ko-li-ne

Mette+Mathias skriver:

Det er da nemt at svare på

Jeg gider ikke køre i inderbanen, for der kører lastbilerne, biler med trailer og biler med campingvogne samt busser, - så det vil jo gå sindssygt langtsomt!

Jeg kører ikke i yderbanen, for den er beregnet til overhaling og så til fartidioterne, - altså er der midterbanen tilbage,

jo men når det inderste spor er frit, så er det jo der man (i følge færdselsreglerne) bør opholde sig, og når man så møder en forhindring, så søger man ud i sporet ved siden af...

Anmeld

5. april 2010

Ni-ko-li-ne

Klock skriver:

Hvis det er en tresporet motorvej kan jeg fortælle dig at det inderste spor somregel er til langsomt gående kørertøjer (bl. a. lastbiler og folk med hænger som kun må kører 80), midterbanen er til alm. trafik dem som kører ca 110, og ydersporet er til dem som har travlt...

Vil tro det er det samme som gælder ved en alm. 3 sporet vej, men dem har vi jo ikke så mange af i jylland så jeg ved det faktisk ikke...

okay... så var min teoribog da helt gal på den...

hvis vejen er 100% fri, så skal man køre i det inderste spor, når man skal overhale en forhindring så trækker man ud

Anmeld

5. april 2010

NoName

Hvorfor får jeg plukkeveer (maven trækker sig sammen og bliver sten hård) når jeg ligger og slapper 100% af på sofaen???

Anmeld

5. april 2010

Mette+Mathias

ka-ri-na skriver:

jo men når det inderste spor er frit, så er det jo der man (i følge færdselsreglerne) bør opholde sig, og når man så møder en forhindring, så søger man ud i sporet ved siden af...

Men det er det jo bare aldrig (nu snakker jeg også kun motorveje) - der er altid fyldt op af lastbiler osv., hvilket jeg egentlig synes er fint, for så bremser de jo ikke de andre.

Man laver vel heller ikke en tresporet vej for at alle skal holde til højre, og de to sidste spor skal være tomme?

Anmeld

5. april 2010

Ni-ko-li-ne

Mette+Mathias skriver:

Men det er det jo bare aldrig (nu snakker jeg også kun motorveje) - der er altid fyldt op af lastbiler osv., hvilket jeg egentlig synes er fint, for så bremser de jo ikke de andre.

Man laver vel heller ikke en tresporet vej for at alle skal holde til højre, og de to sidste spor skal være tomme?

okay så, du mener man skal køre i det yderste eller midterste? jamen så er der stadig to tomme spor jo???

færdselsloven, siger at man skal hølde så lamgt til højre som muligt, ergo skal man placere sig i det inderste spor med mindre der er forhindringer man skal udenom...

når man har passeret forhindringen, så skal man trække ind igen, med mindre der er en forhindring mere... osv...

Anmeld

5. april 2010

Ni-ko-li-ne

noname skriver:

Hvorfor får jeg plukkeveer (maven trækker sig sammen og bliver sten hård) når jeg ligger og slapper 100% af på sofaen???

fordi livmoderen hele graviditeten igemmen forbereder sig på fødsel, bl.a. med plukke veer:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.