Jeg må indrømme, at jeg synes tanken er vældig sød. Men samtidig synes jeg faktisk også det er en noget usmagelig ting at gøre. Tænker på at du jo ikke kan undgå at sende et "fedterøvs"-signal ud. Og det betyder at de andre forældre, som måske ikke har råd til at gøre det samme (selvom du måske ville sige at det ikke behøver være vildt dyrt, så kan selv 5 kr betyde en verden for nogle familier), vil føle sig mindre værd, mindre værdsat og mindre "populære" blandt personalet eller i hvert fald det pågældende personale. Samtidig vil det give personen du giver gave til en ubehagelig følelse, fordi vedkommende vil føle at kollegaerne bliver bitre og misundelige.
Nu ved jeg godt jeg har sat det meget ekstremt op, og at det slet ikke er alle der vil føle sådan, men en hel del vil altså.... og du kan jo ikke vide hvem der hører til i den kategori på forhånd.
Som andre skriver, så er det langt bedre at vise at du påsætter personen og det hun gør med ord.... fortæl hvor glad du er for at hun er med til at forme din søn, og hvad det netop er hun gør I synes så godt om.
Anmeld