michella80 skriver:
Jeg er lidt bange for at jeg får en over næsen nu, men jeg siger det lige alligevel. Jeg kan virkelig ikke forstå alle jer der skriver om de kollegaer der "får ondt i røven" over at de er én person der får en gave? Hvorfor kan man ikke glæde sig på den persons vegne. Det forstår jeg virkelig ikke???? Det er da bare enormt skønt at lige netop den forælder eller det barn vil gøre lidt ekstra for sin yndlngspædagog. Jeg har da ALDRIG blevet sur, misundelig eller noget andet på en kollega der har fået en lille ting. Og har heller ikke fået sure blikke selv. Nu er det jo også en rimelig sjælden ting at vi får noget. For det meste er det en fælles ting til jul f.eks. Der var engang en forælder der gav os en stor pakke Merci til deling. Jeg fik engang nogle mandariner af et af "mine" børn fordi jeg havde været lidt misundelig over han havde haft dem med og havde spurgt hvor han havde fundet dem henne. (det var oktober tror jeg, sådan lige der hvor mandariner begynder at kunne købes) og så havde drengen sagt til sin mor at de blev nødt til at have nogle mandariner med til mig for jeg kunne ikke få dem i MIN Netto. Næste dag havdre drengen 2 mandariner med til mig. Det var da bare noget af det sødeste og jeg fortalte det da også til mine kollegaer som også syntes det var en rigtig sød tanke. Kan virkelig ikke forstå hvis nogle skulle syntes det var irriterende eller få ondt i røven over at det ikke var dem....
Du får ikke en over næsen, i hvert fald ikke af mig
Trådstarter spurgte bare om vi synes det er ok at forskelsbehandle, og det synes jeg ikke det er.
Mht. det du skriver.. ved godt det ikke er alle der vil blive misundelige, og at nogle nok ville kunne lægge personlige følelser til side og bare glæde sig på sin kollegas vegne. Men vi ér nu engang en konkurrence-race, hvis man kan kalde os det
Ergo er det naturligt for os at konkurrere, og at én bliver værdsat ved at få en "belønning" viser jo at vedkommende har "vundet" over de andre, som jo så har tabt konkurrencen.... visuelt set!
Jeg tror de fleste vil føle sig tilsideset i sådan en situation, igen ikke alle, men de fleste. Og jeg ville personligt ikke bryde mig om at modtage en sådan gave, jeg ville nok lige i øjeblikket tænke at det var sødt og blive glad, men 2 minutter senere ville jeg sidde med en noget ubehagelig smag i munden.... "hvad tænker kollegaerne nu?".
Anmeld