Er det ok at forskelsbehandle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2010

Honningblomst

qp skriver:

Nå jamen du skriver :" Men havde jeg dig som pædagog til mine unger, så tror jeg heller ikke jeg ville have det forhold til dig som til hende her...sådan noget fornemmer man jo"

Jeg tror da enhver ville have forstået den på samme måde som jeg! Og jeg kan da fortælle dig, at pædagoger/ lærere som bliver overrasket af en forælder FØLGELIG bliver rørte og overvældede over den tanke, men det gør det da ikke mindre grænseoverskridende.

Jeg har da modtaget en gave i mit virke som pædagog, det var vildt sødt og betænksomt men jeg ville da ønske jeg aldrig havde fået den idet jeg da sagtens kunne mærke en ændring på mine kollegaer.

Og ja... jeg synes ikke man skal købe fagfolk, er men istedet anvende sine talegaver da ord betyder så meget mere end materielle ting.

Det er interessant at du føler sådan, det ville jeg aldrig gøre og det har jeg heller ikke fornemmelse af dem jeg har oplevet har gjort. Ejheller hele min skønne familie der jo er gogger, tværtimod, så er det mennesker der faktisk kan sætte pris på dem som gør en forskel. det handler ikke om at købe noget men at gøre noget, sætte pris på disse mennesker og ikke tage dem som en selvfølge.

Jeg er ked af du opfattede det på en anden måde end tiltænkt....jeg mente at man jo fornemmer på pædagoger og alle andre mennesker for den sags skyld, hvordan de er og hvad de ønsker og der er jeg ret sikker på du er synlig i dine signaler. det er da i hvert fald det jeg fornemmer herinde, at du ikke er bleg for at stå frem som den du er..

Knus Eva.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2010

Honningblomst

Jo, der har været mange møder pg meget ballade...underskrifts indsamlinger, møder med leder, skoleleder osv...der er især en enkel der har udvist meget uheldig adfærd over for børn og forældre, men det er svært at komme videre, der sker ikke rigtig noget.

Men oveni alt det sidder der jo så nogle der gør noget og gerne vil og især hende der har gjort meget for Bertram og Jeppe dengang han gik.

Men det er svært....jeg synes jo bare tit det dårlige skaber endnu mere skidt, men det skal jo tages op...den anden vej rundt, så skal hun dælme også vide at det hun gør ikke bare er noget hun behøver, men noget hun gør fordi hun virkelig er en ener, i hvert fald en ener for os.

Knus..

Senia skriver:

Hvor er det bare trist, hvis hun ikke har det godt der og overvejer at søge et andet sted hen

Alle de andre burde lære af hende i stedet og hjælpe hende med at dyrke den gode stemning!!

Men ja, det er jo super at du vil dyrke den gode stemning, ved at vise at du værdsætter hende den gode pædagog frem for at brokke dig over de "dumme" pædagoger.

Er der ikke nogle sfo-møder hvor forældre kan komme og være med, hvor man evt. kunne gøre blidt opmærksom på "problemet" med de "dumme" pædagoger? Eller en leder man kunne nævne det for, for at bakke lidt op omkring den gode pædagog?

Anmeld

28. marts 2010

qp

Eva skriver:

Det er interessant at du føler sådan, det ville jeg aldrig gøre og det har jeg heller ikke fornemmelse af dem jeg har oplevet har gjort. Ejheller hele min skønne familie der jo er gogger, tværtimod, så er det mennesker der faktisk kan sætte pris på dem som gør en forskel. det handler ikke om at købe noget men at gøre noget, sætte pris på disse mennesker og ikke tage dem som en selvfølge.

Jeg er ked af du opfattede det på en anden måde end tiltænkt....jeg mente at man jo fornemmer på pædagoger og alle andre mennesker for den sags skyld, hvordan de er og hvad de ønsker og der er jeg ret sikker på du er synlig i dine signaler. det er da i hvert fald det jeg fornemmer herinde, at du ikke er bleg for at stå frem som den du er..

Knus Eva.

Nå jo men Eva, der er da kæmpe forskel på hvordan jeg er her inde og hvordan jeg er når jeg er på arbejde. Jeg kan have nok så mange holdninger til alverdens ting, men det er ikke det der er i centrum når jeg er på arbejde.

Det er fint du ikke har kunne mærke, at de måske har haft det underligt med det og det kan være du tror du kender dem - men come on, de er der jo for, at gøre deres arbejde.

Og igen... Eva jeg har min holdning og du har din - når du opretter en tråd som denne hvor du spørger "Er det ok at forskelsbehandle"" må du forvente og respektere, at der kommer nogle svar der måske ikke just falder i din smag og detfor behøver du jo ikke, at sidde og være defensiv i forhold til alt man ikke er enig med dig i. Sorry men den sidste der måtte lige ud

Anmeld

28. marts 2010

Trolde_mor

Kan SÅ godt følge dig

Det ville nu være rarest hvis man bare kunne vise at man værdsætter de gode ting hos dem alle, og de dermed ville prøve at dyrke det.
Alt det med at man skal anklage hinanden, holde møder - det skaber jo blot en endnu dårligere stemning, men samtidig bliver man jo nødt til at bringe tingene op, før man kan løse problemet.

Det er super godt, at I viser det til hende - for ja, hun skal nemlig værdsættes, og det giver hende jo også lidt fornyet energi, at hun ikke bare bliver overset med alt det hun nu engang gør og forsøger at gøre

Eva skriver:

Jo, der har været mange møder pg meget ballade...underskrifts indsamlinger, møder med leder, skoleleder osv...der er især en enkel der har udvist meget uheldig adfærd over for børn og forældre, men det er svært at komme videre, der sker ikke rigtig noget.

Men oveni alt det sidder der jo så nogle der gør noget og gerne vil og især hende der har gjort meget for Bertram og Jeppe dengang han gik.

Men det er svært....jeg synes jo bare tit det dårlige skaber endnu mere skidt, men det skal jo tages op...den anden vej rundt, så skal hun dælme også vide at det hun gør ikke bare er noget hun behøver, men noget hun gør fordi hun virkelig er en ener, i hvert fald en ener for os.

Knus..

Anmeld

28. marts 2010

Barbamama

Eva skriver:

Hej piger...

Jeg er en af de der forældre der altid køber julegave til mine børns institution...også gerne en lille ting til sommerferien eller ved andre begivenheder.

Her sidste jul valgte vi dog at lade være med at give min store drengs klasselærer af forskellige årsager.

Min nummer to drengs sfo ville jeg egentlig gerne give, men der er kun en der, som virkelig gøår en forskel og som jeg og min søn sætter meget pris på. Hun er guld værd og jeg er meget nervøs for om hun holder ud eller snart finder et andet job. Men hende her ville jeg så give noget til, det blev så her op til påske at jeg brugte en lille formue på et lækkert påskeæg med fyldte chokolader...nammenam og Bertram gave hende det meget stolt, vi havde længe talt om at hun skulle have noget...hun fik så et kram og jeg sagde til hende hvilken betydning hun har for os og at hun virkelig gør en forskel og at vi derfor havde lyst til at give en lille tilkendegivelse

Men er det forkert? hvordan gør I...? giver I alle eller kan I også finde på at vise, sige eller købe noget der fortæller disse skønne mennesker at de ikke bare tages for givet og at man godt kan se de gør noget ekstra?

Knus Eva..

He he he nu er jeg en af de der pædagokker og jeg syntes det er SKØNT når der er et barn eller en forælder der kommer med en lille ting som viser at de påskønner det man gør og det kan ens kollegaer godt unde en. Nogle gange får de lov at smage  Men det er da bare dejligt!!!! Jeg har lige givet min datters dagplejemor en påskeblomst

Anmeld

28. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Kan altså ikke lade være med at give gaver, men hadder selv at få...

Vi gav Frederic's dp mor i fredags en påske pose med servietter, små påske figure og nogle andre ting. Hun fik også et billed af frederic hvor der bagpå står alt det hun betyder og gør for frederic.

Anmeld

28. marts 2010

JustAnotherName

Jeg synes det er ok.

I min store datters vuggestue, var der da også en enkelt eller to, som vi var SÆRLIGT glade for. Men vi gav dog en fælles gave til alt personalet. Dog tror jeg udemærket at de to, som vi følte mest for, kunne fornemme det på os - det mærker man jo godt, den slags.

Og jeg vil ikke udelukke, at jeg godt selv kunne finde på at vise min taknemmlighed og glæde ved EN særlig, ekstra.
Dog synes jeg, når et barn holder afslutning (hvilket var tilfældet med vores datter) at der skal være en "tak for alt" -ting til ALLE, og ikke kun til en. Men så KAN man jo give en fællesting OG så en sær-ting til den ene person, som betyder noget ekstra. Det synes jeg er ok!

Jeg fik vores den ene yngling kapret til vores fremtidige barnepige  
Og gav et særligt tak til de to, som jeg følte havde gjort den største forskel for os og for vores store pige. For det HAR noget at sige!

Og skulle andre få ondt i r¤v3n over dét, så må det jo væres deres problem!

Anmeld

28. marts 2010

N&J

Eva skriver:

Hej piger...

Jeg er en af de der forældre der altid køber julegave til mine børns institution...også gerne en lille ting til sommerferien eller ved andre begivenheder.

Her sidste jul valgte vi dog at lade være med at give min store drengs klasselærer af forskellige årsager.

Min nummer to drengs sfo ville jeg egentlig gerne give, men der er kun en der, som virkelig gøår en forskel og som jeg og min søn sætter meget pris på. Hun er guld værd og jeg er meget nervøs for om hun holder ud eller snart finder et andet job. Men hende her ville jeg så give noget til, det blev så her op til påske at jeg brugte en lille formue på et lækkert påskeæg med fyldte chokolader...nammenam og Bertram gave hende det meget stolt, vi havde længe talt om at hun skulle have noget...hun fik så et kram og jeg sagde til hende hvilken betydning hun har for os og at hun virkelig gør en forskel og at vi derfor havde lyst til at give en lille tilkendegivelse

Men er det forkert? hvordan gør I...? giver I alle eller kan I også finde på at vise, sige eller købe noget der fortæller disse skønne mennesker at de ikke bare tages for givet og at man godt kan se de gør noget ekstra?

Knus Eva..

Altså Eva, jeg tænker lidt hvad ville du selv tænke i den situation hvor det var dig af alle pædagogerne der fik noget fra et barns forældre?? hvordan ville du have det overfor dine kollegaer, altså jeg tænker hvis et barn kommer med en tegning til en pædagog så er det da dejligt og fint, men hvis forældrene er ude og købe noget, ja personligt ville jeg ærligt talt ikke have det særligt godt med at blive valgt frem for mine kollegaer, tror det på nogen arbejdspladser kan skabe lidt dårlig stemning, så hellere fortælle vedkommene at man sætter enorm meget pris på dem.. men det er jo op til en selv hvad man gør, syntes dog det er noget andet i en dp, hvor der kun er 1 ansat..  men de3t er jo bare min personlige mening

Anmeld

28. marts 2010

Barbamama

NikitasMoar skriver:

Altså Eva, jeg tænker lidt hvad ville du selv tænke i den situation hvor det var dig af alle pædagogerne der fik noget fra et barns forældre?? hvordan ville du have det overfor dine kollegaer, altså jeg tænker hvis et barn kommer med en tegning til en pædagog så er det da dejligt og fint, men hvis forældrene er ude og købe noget, ja personligt ville jeg ærligt talt ikke have det særligt godt med at blive valgt frem for mine kollegaer, tror det på nogen arbejdspladser kan skabe lidt dårlig stemning, så hellere fortælle vedkommene at man sætter enorm meget pris på dem.. men det er jo op til en selv hvad man gør, syntes dog det er noget andet i en dp, hvor der kun er 1 ansat..  men de3t er jo bare min personlige mening

Ved godt det ikke var henvendt til mig men jeg blander mig lige. Håber det er okay. Ude på mit arbejde (som også er i en sfo) bliver vi glade på hinandens vegne og synes det er helt vildt sødt når nogen af de andre får noget. Jeg kunne ALDRIG blive sur over sådan noget. Jeg synes det er helt vildt dejligt at se når en forælder eller et barn har valgt at en speciel voksen (for dem) skal have en lille ting. Altså sådan er det jo i livet også. Der er nogen der betyder mere for en end andre. Og i vores sfo er det sådan at hver pædagog har ansvaret for hver deres klasse og derfor bliver man også ekstra knyttet til de børn og deres forældre. Det er da kun dejligt når man mærker at der er nogen der er glade for en og påskønner ens indsats (også selvom det er ens arbejde at gøre den indsats) Et klap på skulderen er altid dejligt (og især når det bliver sagt med chokolade )

Anmeld

28. marts 2010

N&J

michella80 skriver:

Ved godt det ikke var henvendt til mig men jeg blander mig lige. Håber det er okay. Ude på mit arbejde (som også er i en sfo) bliver vi glade på hinandens vegne og synes det er helt vildt sødt når nogen af de andre får noget. Jeg kunne ALDRIG blive sur over sådan noget. Jeg synes det er helt vildt dejligt at se når en forælder eller et barn har valgt at en speciel voksen (for dem) skal have en lille ting. Altså sådan er det jo i livet også. Der er nogen der betyder mere for en end andre. Og i vores sfo er det sådan at hver pædagog har ansvaret for hver deres klasse og derfor bliver man også ekstra knyttet til de børn og deres forældre. Det er da kun dejligt når man mærker at der er nogen der er glade for en og påskønner ens indsats (også selvom det er ens arbejde at gøre den indsats) Et klap på skulderen er altid dejligt (og især når det bliver sagt med chokolade )

Det er da helt i orden Michella at du blander dig, det syntes jeg da er helt vildt fantastisk at I alle kan have det sådan, men nu er det jo sådan at der er to elementer i min besvarelse, 1 jeg har selv prøvet at få tilkendegivelse og det var ikke så sjovt bagefter ift de andre kollegaer, derudover skriver vi jo under på at vi ikke må modtage gaver og selv om det jo nok ikke handler om et lille påskeæg, så er jeg sådan en der ikke hardet/ville have det godt med en tilkendegivelse som direkte strider mod mine ansættelsesvilkår, og ja jeg er opdraget med at man ikke skal forskelbehandle, syntes bestemt ikke der er noget i vejen for at fortælle en pædagog at man påskønner deres arbejde, men det andet ville jeg føle som en form påskønnelse/bestikkelse, hvad så næste gang der er en konflikt eller lignende, tror nogen så at jeg favoritisere det barn jeg har modtaget noget af.. det at modtage en gave er for mig en overskridelse af den personlige/professionelle græse, så ville jeg også føle mig endnu mere forpligtet til at konversere skulle vi løbe på hinanden i brusen... selvfølgelig er dette forskelligt fra person til person, og fra instituation til instituation men det betyder ikke det nødvendigvis er det rette at give og modtage en gave for et arbejde hvor man bliver betalt, du ville som forældre ikke kunne mærke på mig at jeg bare skulle have ihvertfald en af mine praktikker overstået, syntes børnene var helt vildt søde, men jeg havde virkelig ikke lyst til at være der.. men tvivler meget på at det kunne mærkes.. nå bare lige nogle ekstra tanker.. men syntes stadig det er forkert både personligt og professionelt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.