tinpou skriver:
Jaaamen Tina, de der billeder ved jeg næsten ikke hvad jeg skal sige til!! Altså hvor er de rørende og jeg kan virkelig godt sætte mig ind i at det også må have været kæmpestort at opleve Filuca blive storesøster. Nej, hvor er de altså smukke
I øvrigt, jeg bliver altid så glad i låget over dine input, du fornemmer lige hvilken knap der er behov for at blive trykket på, og den måde du beskriver de der første "nydelsesstunder" gør mig helt ør og meget meget utålmodig
Du kan tro overvejelserne om en slynge har været meget oppe og det tror jeg også det ender med. Det er helt sikkert en "anordning" der vil passe godt til min personlighed og livsstil. Mht at have baby med til hesten så er det også planen at der skal stå en ekstra barnevogn i stalden (altså ikke i selve stalden men et tilstødende lokale) så jeg ikke skal frem og tilbage med en barnevogn hver dag. Og så i øvrigt at have ham på mig i en slynge når jeg er derude. Som du måske fornemmer det, så er jeg lidt "bange" for tanken om at blive spærret for meget inde derhjemme, så jeg håber sådan det kan lade sig gøre at leve sådan relativt udadvendt og ikke mindst udenfor nu hvor den gode årstid for alvor kommer
Men når det så er sagt så ved jeg godt at meget kommer til at ændre sig når han kommer til verden og det gør jeg utvivlsomt også. Så der er sikkert også meget jeg vil se anderledes på..
Mht slyngen så var der jo her for nylig en artikel fremme vedr. ulykker med slynger i USA - det handlede om slynger der "gik op" så baby faldt ud og kom til skade. Først slog jeg dem hen fordi det var et så utrolig lille antal over 7 år, tror jeg det var, og der var meget der i øvrigt kunne gemme sig bag de "ulykkestal", fx at folk ikke har brugt slyngerne korrekt, altså spændt dem ordentlig fast. men så læste jeg en opfølgning på det forleden som denne gang handlede om børn der bliver kvalt i slynger fordi de ligger sådan lidt "sammenklappede". på den baggrund overvejer de amerikanske myndigheder at fraråde dem til helt små babyer. Ihh altså, så blev jeg sgu alligevel helt i tvivl igen!! Så begyndte jeg i stdet at overveje bæresele igen. Her er jeg jo stødt på mange gange at de frarådes til de helt små fordi der ikke er nok støtte bag deres hoveder og for meget pres på deres ryghvirvel. Det giver jo også mening, men der har jeg til gengæld læst fagfolk skrive at bæreseler er fine også til de helt små hvis de bruges rigtigt. Dvs at de er af en ordentlig kvalitet og er indstillet rigtigt så de netop støtter barnets hoved og nakke korrekt bagtil. SÅ - som jeg efterhånden har oplevet det nu tusind gange i forbindelse med at man så gerne vil gøre og vælge det HELT rigtige til sit barn, så er jeg nu i tvivl, og tænkte ved mig selv at så køber jeg ikke noget endnu, men snakker med min sundhedsplejerske om det når hun kommer forbi umiddelbart efter fødslen.... Det er helt vildt som jeg kan blive forvirret i forbindelse med valg og beslutninger vedr baby - jeg plejer nok at være rimelig beslutningsdygtig og i stand til at vide hvad vej jeg skal gå, men i forhold til baby og forældreskab er det bare noget helt andet... 
Er rigtig glad for at høre du kan bruge mine svar til noget
Jeg var selv meget ivrig efter at vide alting da jeg ventede mig første gang. Nu har jeg ikke alle de tvivl eller spørgsmål mere (kan selvfølgelig altid blive klogere, misforstå mig ikke, men det er trods alt 3. gang) så synes bare det er dejligt at kunne dele lidt ud af sine erfaringer:-)
Synes det lyder som en rigtig god ide med barnevogn hos hesten, det gør jo også at du ikke bliver "spærret inde" men sagtens kan tage ud til hesten og have ham med, og så evt ride mens han sover:-) Det finder du sikkert hurtigt en rytme for:-)
Ja, det er jo lidt svært med de slynger... Men jeg tror nu stadig de er bedre end bæreselerne. Jeg brugte bæresele til min datter, og jeg kunne for det første ikke bruge den ret længe pga den gør at hele barnets vægt hænger på ens skuldre... For det andet synes jeg de hænger meget "løst" deri, det eneste sted de er støttet op er i skridtet og det må egentlig ikke være så behageligt. Men mange bruger dem jo stadig, og det er jo også fint, det jeg skriver er jo kun min erfaring med dem....
Jeg brugte ringslynge til Milas og den ved jeg ikke om jeg vil bruge igen, da den også er lidt hård ved skulder og nakke, da den jo kun hænger på den ene skulder.... Men har aldrig været i nærheden af at han faldt ud af den og var rigtig glad for at bruge den:-)
Da han var 4 mdr syede min mand en mei tais slynge til ham (ja min mand!
Hvor underligt det end lyder, ha ha, men hn er supergod ved en symaskine) og den snører man jo godt fast, så synes slet ikke det kan være muligt at barnet falder ud af den:-) De kan sidde både fremadvendt og indad i den så den var et stort hit her:-)
Men igen som alt det andet, så skal I nok finde ud af hvad der er bedst for JER, og hvad I helst vil... 
Ang billederne, ja ved jo godt det ikke er nummer 2 ved dig, men kan bare så godt li de billeder, og det giver alligevel lidt et billede af den dejlige tid der venter jer, hvor man bare har den lille baby og ikke har ret meget andet i hovedet....