Hvornår begyndte i at tage jeres nyfødte med ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2010

Mira0911

Vores kom ud i den friske luft samme dag hun var født... Da vi skulle sendes videre til Viborg...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2010

Corn

Den første var 5 dage gammel og vi skulle hjem fra sygehuset, nr. 2 var 3 timer gammel og skulle hjem fra sygehuset.

Nr. tre bliver slæbt med til alt, da han jo nok skal med mig hen og aflevere de store i bhv i dagene lige efter fødslen...

Anmeld

22. marts 2010

kiroo

jeg tog fra sygehuset og hjem til min mor,dagen efter fødslen, da mand skulle spille kamp i byen ved siden af. og dagen efter igen gik jeg hjem til min mormor og morfar, så bare ud og trille, jeg nød at tage hende med rundt. jeg ville heller have hende med end at lade faren tag hende, ikke at han ikke kan men stolt skal hun jo vises frem..

Anmeld

22. marts 2010

Mor.sander

Min datter var 7 dage gammel, men det var pga. vi var lidt længer på hospitalet fordi hun ikke rigtigt ville spise. Min søn var 3 dage gammel og da han var 5 dage rejste vi til kbh.

Anmeld

22. marts 2010

TbCp

Jeg mener vi var ude med hende første gang dagen efter vi kom hjem fra sygehus. Så der var hun 14 dage

Anmeld

22. marts 2010

RumlesMor

Jeg fødte om morgnen (august), men var om eftermiddagen ude på en lille gåtur rundt om hospitalet med min nyfødte i armene. Måtte bare have lidt luft. Havde ligget med veer i 30 timer.

Dagen efter tog vi hjem, og derefter var jeg ude med barnevognen dagligt. Og jeg var da ude og handle alene på 3.dagen mens manden sov med vores datter.

Vores datter har altid elsket at være ude, og den friske luft giver en god tung søvn til både mor og barn

Anmeld

22. marts 2010

lion

Cassandra blev født d. 3 aug 08 og hun var kort ude første gang d. 6 aug hvor vi tog hjem fra sygehuset eller kom hun først rigtig ud om mandagen d. 11 aug.

Julius blev født d. 27 feb (lørdag) og vi tog hjem fra sygehuset d. 28 feb og gik ned af strøget på vej hjem. Han var med henne og aflevere Cassandra i vuggestuen om mandagen.

Anmeld

22. marts 2010

lion

tinpou skriver:

Jeg går også og har en masse forestillinger om hvordan den første tid bliver, nu her når fødslen nærmer sig. Og her kommer et "begynderspørgsmål". Når I nu skriver at I var ude med babyen en 3-4 dage efter fødslen - betyder det så at I heller ikke selv var udenfor døren før da?

Altså selvom både min mand og jeg kommer til at gå hjemme, så forestiller jeg  mig at man som mor vel nærmest ikke kan forlade babyen i starten - altså hvad nu hvis den vågner og det er rbyst den vil have. Jeg tænker på de små ting - man kan vel ikke lige smutte hen og handle i en halv time mens manden bliver hjemme? Åhh, dårligt formuleret spørgsmål, men fortæl lidt mere om hvordan det var jer der har været der:-)

Jeg er vant til at komme eget ud og bevæge mig og jeg frygter altså det der med nærmest ikke at kunne komme udenfor huset....

Det er så forskelligt.

Da Cassandra var lille valgte jeg at have hende med alle vegne, for det ville jeg gerne.

Nu her hvor Julius er nyfødt er det på samme måde. De fleste af gangene er farmanden også med.

Men skal jeg handle tager jeg ham med.

Men du kan jo sørge for at den lille lige har fået mad inden du går ud og handler, så har du ca 2-3 timer før det er spisetidigen.

Anmeld

22. marts 2010

Bayze

lion skriver:

Det er så forskelligt.

Da Cassandra var lille valgte jeg at have hende med alle vegne, for det ville jeg gerne.

Nu her hvor Julius er nyfødt er det på samme måde. De fleste af gangene er farmanden også med.

Men skal jeg handle tager jeg ham med.

Men du kan jo sørge for at den lille lige har fået mad inden du går ud og handler, så har du ca 2-3 timer før det er spisetidigen.

Tak skal du have:-)

Det er jo heller ikke fordi jeg kun sidder og tænker på hvordan jeg skal slippe afsted hjemmefra uden barnet. Jeg forestiller mig jo også at jeg selvfølgelig har ham med mig når jeg skal ud. Men alligevel kunne jeg også godt forestille mig at det indimellem kunne være både praktisk og rart hvis det var muligt at smutte afsted kortavrigt alene og lade faren blive hjemme ved bebsen. Men ja, det skal jo så selvfølgelig være lige efter amning:-)

Anmeld

22. marts 2010

Bayze

livpultz skriver:

lige i starten havde jeg vanessa med hver gang jeg skulle noget. men da hun var 1 uge eller 2 var jeg da nede og handle selv, men det var ikke sådan jeg var væk i flere timer

faren lærer jo lige som dig også at kende jeres barns signaler. så han lærer jo også at kunne se hvornår det er sultent. tror jeg synes da godt du kan gå ud uden det, men bare ikke være for langt væk, hvis det lige pludseligt bliver sulten. jeg var ikke ude før 3 dagen med bebs. kun lige 2 dagen hvor vi skulle hjem var sygehuset

Det lyder som noget der trods alt er til at have med at gøre:-) Det er så svært at forestille sig hvordan det hele bliver når man stadig står "på den anden side". Tak skal du have:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.