Hvornår begyndte i at tage jeres nyfødte med ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2010

LISBETH:-)

Vi var indlagt i 8 dage efter fødslen, men var ved at få kuk af sygehuset så ville rigtig gerne ud og kører en tur med barnevognen. Vi fik besked på at nyfødte må komme ud, når de er oppe på deres fødselsvægt - de taber sig næsten altid det første døgn (selvfølgelig må man gerne før tage dem med hjem, da de jo så næsten ikke er ude)

Jeg vil dog sige at en kort tur var dejlig, men ellers havde vi slet ikke behov for at tage hende med nogen steder hen det første stykke tid, vi havde bare lyst til at være der hjemme og nyde hende, og få en rytme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

LISBETH:-)

mayapigen skriver:

Okay pinligt spørgsmål, men når man går ind til byen med babyen, og den skal skiftes eller have bryst, og man er langt fra et offentligt torrilet eller ligende, hvad vil i så gøre? For går ud fra at babyen græder helt vildt, hvis man ikke er der med det samme?

Jeg har altid sørget for at gøre alle tingene lige inden jeg gik hjemme fra. Men ellers kan man sagtens skifte babyen i barnevognen, og amningen må man så klarer på en bænk, cykelskur eller hvad der nu er i nærheden :-) Nu bliver det jo snart sommer, og det gør det hele lidt nemmere.

Anmeld

24. marts 2010

Siber

tinpou skriver:

Tak skal du have:-)

Det er jo heller ikke fordi jeg kun sidder og tænker på hvordan jeg skal slippe afsted hjemmefra uden barnet. Jeg forestiller mig jo også at jeg selvfølgelig har ham med mig når jeg skal ud. Men alligevel kunne jeg også godt forestille mig at det indimellem kunne være både praktisk og rart hvis det var muligt at smutte afsted kortavrigt alene og lade faren blive hjemme ved bebsen. Men ja, det skal jo så selvfølgelig være lige efter amning:-)

Det er lidt skægt at du spørger om det, for de tanker havde jeg slet ikke gjort mig med min den første. Men jeg siger dig at vi levede i vores egen lille bobbel, og var bare inde. Jeg kan ikke huske hvor gammel Alma var da jeg gik ud alene (tror hun var 4 dage) men jeg var total stresset, og løbe rundt, og følte mig som en der var landet fra en fremmet planet. Jeg tror jeg var max en time væk, og jeg var helt panikken da jeg kom hjem, men farmand og ALma lå bare og sov.

Jeg blev sku underlig i hovedet, men kan heldigvis grine af det i dag. Og med nr 2 var det helt andreledes.

Knus Siber 

Anmeld

24. marts 2010

mor-til-vanessa

mayapigen skriver:

Okay pinligt spørgsmål, men når man går ind til byen med babyen, og den skal skiftes eller have bryst, og man er langt fra et offentligt torrilet eller ligende, hvad vil i så gøre? For går ud fra at babyen græder helt vildt, hvis man ikke er der med det samme?

hvis den skulle have en ren ble og der var langt til toilet ville jeg skifte i barnevognen og hvis den skulle have mad ville jeg bare sætte mig et sted. hvis der ikke er så langt til en cafe eller noget, skader det jo ikke at bebs græder lidt

hilsen liv som aldrig har prøvet at min datter skreg efter mad på en gå tur

Anmeld

24. marts 2010

Halbschön

tinpou skriver:

Jeg går også og har en masse forestillinger om hvordan den første tid bliver, nu her når fødslen nærmer sig. Og her kommer et "begynderspørgsmål". Når I nu skriver at I var ude med babyen en 3-4 dage efter fødslen - betyder det så at I heller ikke selv var udenfor døren før da?

Altså selvom både min mand og jeg kommer til at gå hjemme, så forestiller jeg  mig at man som mor vel nærmest ikke kan forlade babyen i starten - altså hvad nu hvis den vågner og det er rbyst den vil have. Jeg tænker på de små ting - man kan vel ikke lige smutte hen og handle i en halv time mens manden bliver hjemme? Åhh, dårligt formuleret spørgsmål, men fortæl lidt mere om hvordan det var jer der har været der:-)

Jeg er vant til at komme eget ud og bevæge mig og jeg frygter altså det der med nærmest ikke at kunne komme udenfor huset....

Hejsa

Jeg fødte lørdag morgen... Og første gang jeg kom ud i den fri luft var tirsdag formiddag da vi skulle hjem fra sygehuset...

Han var med ude at køre første gang(udover da han skulle med hjem) da han var ca. halvanden uge gammel... Og han var 14 dage inden han var ude at trille første gang

Og det der med at handle ind... Ja i starten var det kærestens job - jeg lavede ikke så meget andet end at amme og skifte ble 24-7 Men jeg vil tro at fra han var tre - fire uger gammel så begyndte jeg at gå over at handle når kæresten kom hjem fra arbejde... Både for at komme ud(udover den daglige barnevognstur) men også for lige at få 10min "fri"

Jo mere man lærer sig barn at kende, så ved man også hvornår man kan smutte ud, og så kan man sagtens komme en hel del ud .....men ja, jeg synes jeg var meget inde i starten

Knus

Anmeld

24. marts 2010

Corn

mayapigen skriver:

Der er snart ikke det sted i DK hvor mine unger ikke har fået enten bryst eller ren røv..

En stof ble i barnevognen, og så er den alletiders pusleplads...

Og Amning kan gøres alle steder... Ikke altid behageligt for mor, men så det gjort

Anmeld

24. marts 2010

Bayze

Siber skriver:

Det er lidt skægt at du spørger om det, for de tanker havde jeg slet ikke gjort mig med min den første. Men jeg siger dig at vi levede i vores egen lille bobbel, og var bare inde. Jeg kan ikke huske hvor gammel Alma var da jeg gik ud alene (tror hun var 4 dage) men jeg var total stresset, og løbe rundt, og følte mig som en der var landet fra en fremmet planet. Jeg tror jeg var max en time væk, og jeg var helt panikken da jeg kom hjem, men farmand og ALma lå bare og sov.

Jeg blev sku underlig i hovedet, men kan heldigvis grine af det i dag. Og med nr 2 var det helt andreledes.

Knus Siber 

Ha ha det er et meget godt billede! jeg tror også der er en hel masse biologi der sætter ind så det hele måske giver lidt sig selv, men det er virkelig svært at forestille signår man ikke selv har været der endnu 

Anmeld

24. marts 2010

Bayze

Renée88 skriver:

Hejsa

Jeg fødte lørdag morgen... Og første gang jeg kom ud i den fri luft var tirsdag formiddag da vi skulle hjem fra sygehuset...

Han var med ude at køre første gang(udover da han skulle med hjem) da han var ca. halvanden uge gammel... Og han var 14 dage inden han var ude at trille første gang

Og det der med at handle ind... Ja i starten var det kærestens job - jeg lavede ikke så meget andet end at amme og skifte ble 24-7 Men jeg vil tro at fra han var tre - fire uger gammel så begyndte jeg at gå over at handle når kæresten kom hjem fra arbejde... Både for at komme ud(udover den daglige barnevognstur) men også for lige at få 10min "fri"

Jo mere man lærer sig barn at kende, så ved man også hvornår man kan smutte ud, og så kan man sagtens komme en hel del ud .....men ja, jeg synes jeg var meget inde i starten

Knus

Ååhh, det bliver altså lidt en udfordring for mig det der hjemme-/osteklokkeliv. Men jeg håber det hele kommer ti at give lidt sig selv

Anmeld

24. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vi var ude og køre da hun var 4 dage, fordi vi skulle på kirkekontoret, for at hun kunne blive registreret. Det skal man efter en hjemmefødsel.

Ellers kan jeg faktisk ikke huske det. Jeg vil da tro at hun var udenfor, rimelig hurtigt. Vi var til påskefrokost langfredag. Det var en uge og en dag efter hun var født.

Anmeld

24. marts 2010

Halbschön

mayapigen skriver:

I starten var jeg mest tryg ved at tage i storcenteret fordi der var amme/puslerum... Men når jeg er nede i byen, så ammer jeg hvor jeg vil ...er man på cafe, så kan det gøres der, i føtex osv.. Og pusle plads er der i barnevognen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.