føler jeg er alenemor selvom jeg er sammen med faren.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2010

NinaNymannMadsen

RumlesMor skriver:

Undskyld - nu kan jeg altså ikke lade vær med at blande mig.

Så lad dog manden flippe ud! - hvis det er sådan du fanger hans opmærksomhed. Lad ham hoppe, springe, skrige, råbe eller endda tude...afvent roligt (gerne lidt køligt ) og vent til han står chokeret og tavs og venter på en reaktion fra dig. Og så fortæl ham at du har brug for mere af ham.

Hvis I ikke kan sætte jer ned og tale om tingene, så må du "stjæle/kræve" hans opmærksomhed - og det kan godt være at du må trække stikket til computeren flere gange...men gør det dog! Kæmp for din ret til at sige noget, kæmp for jeres kærlighed.

Og hjælper det ikke - vil han forsat ikke lytte/hjælpe eller engagere sig - så må du altså videre...

Du må sætte nogen grænser for hvad du finder dig i, og sige fra når han bryder aftaler - ellers kan man ikke bebrejde manden at forsætter. Hvis han bare kan vifte dig af, spille og i øvrigt gøre som han vil - hvorfor skulle han så gøre det anderledes?

STORT knus 

det er fint du blander dig.

men grunden til jeg helst ikk vil gøre det er fordi jeg ved hvordan han er når han flipper ud og det er det jeg er bange for han gør for tør godt trække stikket hvis ikk han var som han er når han bliver sur.

jeg har flere gange hevet fast i ham for at få ham til at gøre det han har lovet at gøre og gang på gang på gang glemmer han det eller udskyder det.

har mine grænser og jo skal videre snart for overlever ikke i sådan et forhold har prøvet at få ham til at ændre sig så han rent faktis kunne se hvordan det er at stå med det meste selv. men hjælper ikke...

det ender med vi ikk er sammen mere hvis det fortsætter sådan som det gør for det kan jeg ikk klare i længden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2010

RumlesMor

Astasmor skriver:

det er fint du blander dig.

men grunden til jeg helst ikk vil gøre det er fordi jeg ved hvordan han er når han flipper ud og det er det jeg er bange for han gør for tør godt trække stikket hvis ikk han var som han er når han bliver sur.

jeg har flere gange hevet fast i ham for at få ham til at gøre det han har lovet at gøre og gang på gang på gang glemmer han det eller udskyder det.

har mine grænser og jo skal videre snart for overlever ikke i sådan et forhold har prøvet at få ham til at ændre sig så han rent faktis kunne se hvordan det er at stå med det meste selv. men hjælper ikke...

det ender med vi ikk er sammen mere hvis det fortsætter sådan som det gør for det kan jeg ikk klare i længden.

Nu skriver du ikke hvad han gør "når han flipper ud". For min pointe er at hvis han bare råber og skriger, så lad ham gøre det...og afvent til han er faldet ned igen. Nogen mænd tror de med en overreaktion kan slippe udenom en konfrontation.

Men hvis du er bange for at han kunne finde på at slå dig, fordi du tager strømmen på hans computer - så skal du bare ud af det forhold nu!

Man kan dog ikke forvente at de ændrer adfærd på en uge eller 2 mdr. Det tager tid at lære nye vaner, eller ændre på dem. Men han skal selvfølgelig være åben over for det...

Det lyder dog som om du mere eller mindre har besluttet dig for at komme videre, og blot søger bekræftigelse i at det er det rigtige...måske kunne I prøve at flytte hver for sig en tid, og bruge alene-tiden på at mærke efter om du savner ham - og omvendt, se om han er villig til hjælpe mere for at få dig hjem igen???

Anmeld

18. marts 2010

Pige2009

RumlesMor skriver:

Nu skriver du ikke hvad han gør "når han flipper ud". For min pointe er at hvis han bare råber og skriger, så lad ham gøre det...og afvent til han er faldet ned igen. Nogen mænd tror de med en overreaktion kan slippe udenom en konfrontation.

Men hvis du er bange for at han kunne finde på at slå dig, fordi du tager strømmen på hans computer - så skal du bare ud af det forhold nu!

Man kan dog ikke forvente at de ændrer adfærd på en uge eller 2 mdr. Det tager tid at lære nye vaner, eller ændre på dem. Men han skal selvfølgelig være åben over for det...

Det lyder dog som om du mere eller mindre har besluttet dig for at komme videre, og blot søger bekræftigelse i at det er det rigtige...måske kunne I prøve at flytte hver for sig en tid, og bruge alene-tiden på at mærke efter om du savner ham - og omvendt, se om han er villig til hjælpe mere for at få dig hjem igen???

Jeg er bare SÅ enig med dig 

Det lyder til at være et meget usundt forhold, og jeg tror ikke personligt jeg ville kunne holde til det i længden.

K.h. Linda, som er alene med Laura på 5 mdr.

Anmeld

18. marts 2010

NinaNymannMadsen

Baagøe skriver:

Jeg er bare SÅ enig med dig 

Det lyder til at være et meget usundt forhold, og jeg tror ikke personligt jeg ville kunne holde til det i længden.

K.h. Linda, som er alene med Laura på 5 mdr.

man kan heller ikk holde til det i længden jeg ved jeg er lige ved at gå op i sømne hvertfald.

Anmeld

18. marts 2010

tinekj

Jeg synes det kunne lyde som om han er ramt af en depression. Har man en reel depression, kan man ikke overskue ganske almindelige gøremål.

Selvom det er nogle år siden han blev invelidepensioneret, kan reaktionen komme forsinket. Og så kan mænd også få fødselsdepressioner. En sådan kan komme op til et år efter en fødsel og der kan gå lang tid før den bliver opdaget.

Jeg har vedhæftet en pdf fil fra Rigshospitalet om mænd og fødselsdepressioner. Kan du genkende oget af det i din kæreste, så synes jeg du evt. skal snakke med din æge om, hvad du som hans kæreste kan gøre. Det går jo ikke bare over af sig selv, men skal behabdles enten m. terapi eller i svære tilfælde med medicin.

Jeg kan godt forstå du synes det er  hårdt at føle man ska være mor for to. Og så irritationen over, at han ikke bare tager sig samen.

Anmeld

18. marts 2010

tinekj

18. marts 2010

tinekj

Hmmm. sidder og ammer, så undskyld mine tastefejl...

Mener "linket"

Anmeld

18. marts 2010

tinekj

Du får lige et idt bedre link end det første, der er henvendt til sundhedspersonalet.

Dette er rettet mod os almindeligt dødelige.

http://www.rigshospitalet.dk/menu/OM+RIGSHOSPITALET/Temaer/Sporg+Riget/Maend+kan+ogsaa+faa+fodselsdepressioner.htm

Anmeld

18. marts 2010

NinaNymannMadsen

RumlesMor skriver:

han smadre døre og vægge når han er sur og jo han har truet mig med at slå mig tror dog ikk han kunne finde på det. men ved ikke for han har aldrig blevet så sur at han kunne finde på det. men han har en voldig fortid

Anmeld

18. marts 2010

NinaNymannMadsen

tinekj skriver:

Jeg synes det kunne lyde som om han er ramt af en depression. Har man en reel depression, kan man ikke overskue ganske almindelige gøremål.

Selvom det er nogle år siden han blev invelidepensioneret, kan reaktionen komme forsinket. Og så kan mænd også få fødselsdepressioner. En sådan kan komme op til et år efter en fødsel og der kan gå lang tid før den bliver opdaget.

Jeg har vedhæftet en pdf fil fra Rigshospitalet om mænd og fødselsdepressioner. Kan du genkende oget af det i din kæreste, så synes jeg du evt. skal snakke med din æge om, hvad du som hans kæreste kan gøre. Det går jo ikke bare over af sig selv, men skal behabdles enten m. terapi eller i svære tilfælde med medicin.

Jeg kan godt forstå du synes det er  hårdt at føle man ska være mor for to. Og så irritationen over, at han ikke bare tager sig samen.

han har damp så derfor kan han ikk overskue alt og det forventer jeg heller ikk men forventer han er der for hans datter. og hun er meget far glad nemlig men det kan hun ikk få lov til at være når han næsten ingen ting gider med hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.