føler jeg er alenemor selvom jeg er sammen med faren.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2010

NinaNymannMadsen

tinekj skriver:

Jeg sidder her og tænker lidt.

Hvor længe har han været invelidepensionist? Og hvis idé var det at I skulle have børn sammen? Var han helt enig med dig i, at I skulle have et barn sammen? Og hvordan var arbejdsfordelingen inden I fik barn sammen? Snakkede I mens du var gravid, om hvordan Jeres liv ville blive når der kom en baby?

Hvis det er noget forholdsvist nyt, at han er beet pensioneret, kan det jo være, at han rent faktisk har en depression. Eller måske en forsinket fødselsdepression; sådan noget kan mænd også blive ramt af.

Har I snakket om, hvad det er for et forbillede han vil være for sin datter? Hun vil jo ubevidst bruge sin far som forbillede i de mænd hun som voksen kommer til at være kæreste med.

Og hvordan er arbejdsfordelingen i hans barndomshjem?

Med hensyn til det med at give tøj på, bade og så videre. Det kan jo være, at han rent faktisk er nervøs for at gøre noget forkert. Har du prøvet at guide ham fra sidelinien, uden at påpeget det, hvis han bare gør tingene på en anden måde, men ikke direkte forkert? Man kan jo fuldstændig miste troen på, at de gør noget som helst rigtigt og dermed lysten, hvis man hele tiden bliver irettesat.

Ja, det var bare nogle tanker om, hvad der kan være årsagen til, at han ikke deltager så meget.

har han været siden 2003.

vi aftalte ikk at få et barn men det skete. og fortryder det ikke. vi havde snakket om at hjælpes ad med det hele men sådan er det ikke...

i starten da hun var ledløs jo der var han bange for at give hende tøj på det forstår jeg også godt det var jeg også selv.

har flere gange stået ved siden af og kikket når jeg har fået ham til at give hende tøj på og sagt det flot det rigtig det du gør og du kan jo godt, men han vil stadig ikk rigtig. bad vil han ikk før hun kan komme med i brusebad.

ved ikk hvordan de gjorde hjemme i hans hjem men jeg har altid været vant til at mine forældre hjælpes ad, han er skildsmissebarn men det er han ikke mærket af. han snakker ikk med sin far af visse grunde han ikke vil have jeg skal ind på.

han vil gerne lære hende at spille et computer spil som han spiller men det er et spil der der tager mange mange år at gennemføre og det er verdensomspændene så der er alle mulige mennesker der. og det syntes jeg ikke om at hun skal hvertfald ikke lige det spil. men han vil jo også gerne være en god far og kan kun håbe og krydse fingre for han er mere på når hun bliver ældre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

Mira0911

Åh ha... Det er bare ikke godt at han slet ikke hjælper til med at tage jeres datter lidt, så du kan få et pusterum - Gøre de ting du gerne vil og ordne det du gerne vil...

Den bedste idé ville jo være at sætte jer ned og for snakket om det... Hvis det ikke hjælper, er det vel ikke jer to der skal være sammen?

Han har selv været med til at bestemme i skulle have Asta?

Så må han godt nok også deltage i det forskellige ting og sager der vedrøre Asta...

Synes det er synd for jer...

Undskyld hvis jeg har sagt det for direkte eller noget.. Slet ikke for at støde eller noget...

Pssst.... Kender godt lidt til det...

Anmeld

18. marts 2010

NinaNymannMadsen

MoarJ skriver:

Åh ha... Det er bare ikke godt at han slet ikke hjælper til med at tage jeres datter lidt, så du kan få et pusterum - Gøre de ting du gerne vil og ordne det du gerne vil...

Den bedste idé ville jo være at sætte jer ned og for snakket om det... Hvis det ikke hjælper, er det vel ikke jer to der skal være sammen?

Han har selv været med til at bestemme i skulle have Asta?

Så må han godt nok også deltage i det forskellige ting og sager der vedrøre Asta...

Synes det er synd for jer...

Undskyld hvis jeg har sagt det for direkte eller noget.. Slet ikke for at støde eller noget...

Pssst.... Kender godt lidt til det...

ja han var med til at bestemme vi skulle ha hende.

ja vi burde jo også være to til at bestemme angående hende jo.

Anmeld

18. marts 2010

Mira0911

Astasmor skriver:

ja han var med til at bestemme vi skulle ha hende.

ja vi burde jo også være to til at bestemme angående hende jo.

Håber I får snakket om det... Det er den bedste løsning.. Han er måske ikke nem at snakke med ?

Anmeld

18. marts 2010

NinaNymannMadsen

MoarJ skriver:

Håber I får snakket om det... Det er den bedste løsning.. Han er måske ikke nem at snakke med ?

nej det er han ikk...

for skal helst ikk forstyrre når han spiller og det gør han det meste af tiden...

og så høre han ikk efter når jeg siger noget til ham. og begynder ejg at sige nogen ting som har med det her at gøre flipper han bare helt ud

Anmeld

18. marts 2010

Mira0911

Astasmor skriver:

nej det er han ikk...

for skal helst ikk forstyrre når han spiller og det gør han det meste af tiden...

og så høre han ikk efter når jeg siger noget til ham. og begynder ejg at sige nogen ting som har med det her at gøre flipper han bare helt ud

Ej det er bare noget rigtig øv...

Anmeld

18. marts 2010

NinaNymannMadsen

MoarJ skriver:

Ej det er bare noget rigtig øv...

jep det er det

Anmeld

18. marts 2010

ann-kristina

Hmmm hvad med at klippe ledningen til computeren? Så har du nok hans opmærksomhed

Anmeld

18. marts 2010

NinaNymannMadsen

ann-kristina skriver:

Hmmm hvad med at klippe ledningen til computeren? Så har du nok hans opmærksomhed

nej det tør jeg ikk det er hans livsline. han flipper totalt ud hvis jeg gør det. har en gang kommet til at slukke internettet i måske 2 sekunder og der flipped han fuldstændig ud.

Anmeld

18. marts 2010

RumlesMor

Astasmor skriver:

nej det tør jeg ikk det er hans livsline. han flipper totalt ud hvis jeg gør det. har en gang kommet til at slukke internettet i måske 2 sekunder og der flipped han fuldstændig ud.

Undskyld - nu kan jeg altså ikke lade vær med at blande mig.

Så lad dog manden flippe ud! - hvis det er sådan du fanger hans opmærksomhed. Lad ham hoppe, springe, skrige, råbe eller endda tude...afvent roligt (gerne lidt køligt ) og vent til han står chokeret og tavs og venter på en reaktion fra dig. Og så fortæl ham at du har brug for mere af ham.

Hvis I ikke kan sætte jer ned og tale om tingene, så må du "stjæle/kræve" hans opmærksomhed - og det kan godt være at du må trække stikket til computeren flere gange...men gør det dog! Kæmp for din ret til at sige noget, kæmp for jeres kærlighed.

Og hjælper det ikke - vil han forsat ikke lytte/hjælpe eller engagere sig - så må du altså videre...

Du må sætte nogen grænser for hvad du finder dig i, og sige fra når han bryder aftaler - ellers kan man ikke bebrejde manden at forsætter. Hvis han bare kan vifte dig af, spille og i øvrigt gøre som han vil - hvorfor skulle han så gøre det anderledes?

STORT knus 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.