Zafir skriver:
Jeg syntes det er helt fint. Vi betaler begge to en procent del af vores løn ind til fælles kassen.
- Den procent del er jo lige, men da han tjener mere end mig, betaler han mere end mig og har også flere lommepenge.
På den måde, har vi det begge to rigtig godt og føler begge to at vi har glæde af at kunne bruge penge på os selv og gøre noget godt for den anden.
Fx. har min mand for nyligt betalt 12 gange psykolog for mig, fordi han gerne ville støtte op om mit forløb
Det blev jeg meget glad for. Men man kan ikke give hinanden gaver, hvis man bare har de samme penge begge to.
Så det er den bedste ordning i forhold til vores liv.
- I øvrigt sjovt at det er de indlæg, med 'ulige' fordeling du falder over og spørger til, om det er unfair. - I virkeligheden syntes jeg det er absolut mest fair... Hvorfor skulle vi have lige mange lommepenge, når vi tjener forskelligt? Hvis en af os gik ned i løn, skulle vi jo bare justere på satserne. '
Derudover, hvis vi tjener ekstra penge, som vi jo gør engang i imellem begge to, så er det jo også vores egne. - Som vi kan bruge på hinanden eller os selv. 
Hej
jamen det er jo det vigtigeste at du har det fint med det, jeg undrede mig bare over det 
Men man kan ikke give hinanden gaver, hvis man bare har de samme penge begge to.
Hvis i f.eks. begge havde 4000, så kan han da godt give dig en gave, hvis han har lyst og du lige så ikke ?
Grunden til at det er de inlæg med ulige fordeling jeg spørger til, er fordi jeg syntes da vi alle er lige meget, lige meget om vi er mand eller kvinde, og at samfundet så ikke har fundet ud af, at lige stille alle mennesker så mand og kvinde tjener det samme, det behøver jo så ikke at afspejle ens forhold, så derfor syntes jeg den mest fair måde at dele på, er at samle alle penge som er tilbage og dele i 2 lige store bunker, så begge parter har det samme i lommepenge.
Men det er jo så min mening
Og det jeg syntes der er mest fair.
mvh Michael