Hvad lever I for?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2010

Michael healer

Anonym skriver:

Min kæreste har ca 7-8000 mere om måneden til rådighed end jeg har. Jeg er studerende, og har derfor ikke meget at rutte med, hvor han er fastansat og får en rimelig løn.

Jeg føler ikke jeg har nogen form for ret til at bruge de penge han går og tjener i sin hverdag. Men han hjælper gerne til, hvis der er noget jeg ønsker mig eller han synes vi mangler noget herhjemme..

Vi har ikke fælles økonomi, og får det nok aldrig! Jeg skal ikke bruge hans surt-tjente penge! Det bliver måske noget andet, når vi begge har jobs...

Jeg ved godt det ikke var mig du spurgte, men tillod mig at svare, da jeg blev lidt provokeret.

Vælger at være ano, da det ikke vedkommer folk, hvor meget vi har og ikke har. (Ikke surt ment!!)

Hej

Det er ok at du svare selv om det ikke var til dig jeg skrev 

Hvordan vil du dele ting op i surt tjente penge ?  er det ikke også hårdt at være en studerende ? 

Hvordan kan et arbejde i det hele taget gøres op i penge, og hvor meget et arbejde egentlig er hver i løn ?

Altså hvis løn skulle svare til fysisk hårdt, eller hvor farligt det er, så skulle en politibetjent jo være meget højere lønnet end de er, de kan jo risikere at blive skudt på m.m., hvad med soldaterne de skal da også have en kæmpe løn, de risikere jo også at miste liv og lemmer.

Sådan hænger det jo ikke sammen, og derfor syntes jeg ikke man kan sige at hans penge er mere surt tjent end dine, desuden burde et job være et man har fordi man kan lide arbejdet, og ikke et man tager for pengenes skyld, eller i hvertfald skal de 2 ting da lå lidt hånd i hånd ikke sandt ?

Ja det var lige nogle kommentarer tilbage på det du skrev

mvh Michael

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

Maria.

mayapigen skriver:

Vi har ca. 13.000 når alt er betalt som vi skal bruge på mad og alt det andet. Men vores madbudget er rimelig højt, er der nogle der har nogle gode forslag til, hordan man får sådan et ned  Er ikke så nemt som det lydder...

Madplaner! Du skal handle ind til en uge af gangen.. Lav en liste og køb kun det på listen! Så kommer man ikke til at køe en masse unødvendigt..

Anmeld

17. marts 2010

Cris

Lige nu har jeg ikke noget arbejde og jeg få hellere ikke noget penge fra nogle stedder. Hvis man regner faste udgifter fra, så har vi ca 4000kr om måneder til mad, tøj og sjov (som alligevel ikke bliver meget) Vi er to voksne, et barn på 2 og en baby på 4 måneder. 

Anmeld

17. marts 2010

Anonym trådstarter

Michael healer skriver:

Hej

Det er ok at du svare selv om det ikke var til dig jeg skrev 

Hvordan vil du dele ting op i surt tjente penge ?  er det ikke også hårdt at være en studerende ? 

Hvordan kan et arbejde i det hele taget gøres op i penge, og hvor meget et arbejde egentlig er hver i løn ?

Altså hvis løn skulle svare til fysisk hårdt, eller hvor farligt det er, så skulle en politibetjent jo være meget højere lønnet end de er, de kan jo risikere at blive skudt på m.m., hvad med soldaterne de skal da også have en kæmpe løn, de risikere jo også at miste liv og lemmer.

Sådan hænger det jo ikke sammen, og derfor syntes jeg ikke man kan sige at hans penge er mere surt tjent end dine, desuden burde et job være et man har fordi man kan lide arbejdet, og ikke et man tager for pengenes skyld, eller i hvertfald skal de 2 ting da lå lidt hånd i hånd ikke sandt ?

Ja det var lige nogle kommentarer tilbage på det du skrev

mvh Michael

Hvor er jeg enig. Vi bidrager alle det vi kan og vælger man at leve sammen så dele man alt fra lokum til penge. Det andet kan jeg slet ikek få til at hænge sammen.

Min man tjener meget mere end mig, men det er muligt fordi jeg så invisterer meget andet og det er også for familien og så kan man jo så spørge sig selv om hvad det giver i løn?.

Kan slet ikke forstå den tankegang med at den ene skal have mere fordi man tilfældigvis tjener mere.

Anmeld

17. marts 2010

MariaJ

Hvor er jeg enig. Vi bidrager alle det vi kan og vælger man at leve sammen så dele man alt fra lokum til penge. Det andet kan jeg slet ikek få til at hænge sammen.

Min man tjener meget mere end mig, men det er muligt fordi jeg så invisterer meget andet og det er også for familien og så kan man jo så spørge sig selv om hvad det giver i løn?.

Kan slet ikke forstå den tankegang med at den ene skal have mere fordi man tilfældigvis tjener mere.

Jeg tillader mig også lige at svare, selvom det oprindelige spørgsmål ikke var henvendt til mig og jeg slet ikke har deltaget i tråden før nu.

Det må vel være op til folk selv hvordan de deler deres penge og i hvor høj grad man har fælles økonomi. Hos os er det mig der tjener mest, og jeg har faktisk flere gange foreslået at vi skulle lade vores løn gå ind på en fælles konto og trække et ens beløb med lommepenge ud til os hver, men det vil min mand slet ikke være med til. I stedet har vi hver sin lønkonto og betaler aftalte beløb ind på henholdsvis madkonto til mad og husholdningsudgifter og budgetkonto til regninger samt en buffer til uforudsete udgifter. Vi sparer begge en del op, men har ikke fælles opsparing, og jeg blander mig ikke i hvad han bruger sine opsparede penge til. Manden har dyre fritidsintersser, jeg ønsker mig hus og have, og forestiller mig at det meste af min opsparing skal gå til hus på et tidspunkt. Vi har alt hvad vi har brug for i det daglige og blander os ikke i den andens økonomi, når de fælles udgifter er betalt.

Maria

PS: Jeg har ikke bidraget med vores eksakte tal, da vi bor i udlandet og hverken indtægt, skat eller udgifter svarer til hvad det ville have været i Danmark, så det giver ikke rigtig mening til sammenligning.

Anmeld

17. marts 2010

Anonym trådstarter

MariaJ skriver:

Jeg tillader mig også lige at svare, selvom det oprindelige spørgsmål ikke var henvendt til mig og jeg slet ikke har deltaget i tråden før nu.

Det må vel være op til folk selv hvordan de deler deres penge og i hvor høj grad man har fælles økonomi. Hos os er det mig der tjener mest, og jeg har faktisk flere gange foreslået at vi skulle lade vores løn gå ind på en fælles konto og trække et ens beløb med lommepenge ud til os hver, men det vil min mand slet ikke være med til. I stedet har vi hver sin lønkonto og betaler aftalte beløb ind på henholdsvis madkonto til mad og husholdningsudgifter og budgetkonto til regninger samt en buffer til uforudsete udgifter. Vi sparer begge en del op, men har ikke fælles opsparing, og jeg blander mig ikke i hvad han bruger sine opsparede penge til. Manden har dyre fritidsintersser, jeg ønsker mig hus og have, og forestiller mig at det meste af min opsparing skal gå til hus på et tidspunkt. Vi har alt hvad vi har brug for i det daglige og blander os ikke i den andens økonomi, når de fælles udgifter er betalt.

Maria

Ja da. Men derfor kan man vel godt mene det er virkelig mærkeligt at der skal være tusinder kroners forskel på hvad man har i samme hustand.

Anmeld

17. marts 2010

Lady Marion <3

Min kæreste har 8000 mere udbetalt end mig . Vi har en fælles løn konto og en fælles budget konto så her deler vi alt . Efter vi har fået vuggestue med på budgettet og jeg er startet på arbejde har vi 14000 kr at leve for pr måned . Det er til mad og fornøjelser ,, Benzinen ryger over budget kontoen og de 14000 pr md er incl børnecheck .

Anmeld

17. marts 2010

1977

Profilbillede for 1977
Michael healer skriver:

hej

Hvordan kan det være du vil være med til dette ? Er det ikke unfair hvis han f.eks. har dobbelt så meget til sig selv ?

mvh Michael

Vi har ikke fælles økonomi, så det er helt fint med mig De faste udgifter bliver ballanceret i forhold til indtægt. Han har i mange år tjent det dobbelte af mig, så han har taget hoveddelen af udgifterne, men lige pt tjener jeg 7000 mere end ham, så tager jeg en større potion

Anmeld

17. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej

Syntes du det er fair at manden har 2000 mere til sig selv, i forhold til dig ? hvordan kan det være du er gået med til denne opdeling ?

mvh Michael

Jeg syntes det er helt fint. Vi betaler begge to en procent del af vores løn ind til fælles kassen. - Den procent del er jo lige, men da han tjener mere end mig, betaler han mere end mig og har også flere lommepenge.

På den måde, har vi det begge to rigtig godt og føler begge to at vi har glæde af at kunne bruge penge på os selv og gøre noget godt for den anden.

Fx. har min mand for nyligt betalt 12 gange psykolog for mig, fordi han gerne ville støtte op om mit forløb Det blev jeg meget glad for. Men man kan ikke give hinanden gaver, hvis man bare har de samme penge begge to.

Så det er den bedste ordning i forhold til vores liv.

- I øvrigt sjovt at det er de indlæg, med 'ulige' fordeling du falder over og spørger til, om det er unfair. - I virkeligheden syntes jeg det er absolut mest fair... Hvorfor skulle vi have lige mange lommepenge, når vi tjener forskelligt? Hvis en af os gik ned i løn, skulle vi jo bare justere på satserne. '

Derudover, hvis vi tjener ekstra penge, som vi jo gør engang i imellem begge to, så er det jo også vores egne. - Som vi kan bruge på hinanden eller os selv.

Anmeld

17. marts 2010

Michael healer

Zafir skriver:

Jeg syntes det er helt fint. Vi betaler begge to en procent del af vores løn ind til fælles kassen. - Den procent del er jo lige, men da han tjener mere end mig, betaler han mere end mig og har også flere lommepenge.

På den måde, har vi det begge to rigtig godt og føler begge to at vi har glæde af at kunne bruge penge på os selv og gøre noget godt for den anden.

Fx. har min mand for nyligt betalt 12 gange psykolog for mig, fordi han gerne ville støtte op om mit forløb Det blev jeg meget glad for. Men man kan ikke give hinanden gaver, hvis man bare har de samme penge begge to.

Så det er den bedste ordning i forhold til vores liv.

- I øvrigt sjovt at det er de indlæg, med 'ulige' fordeling du falder over og spørger til, om det er unfair. - I virkeligheden syntes jeg det er absolut mest fair... Hvorfor skulle vi have lige mange lommepenge, når vi tjener forskelligt? Hvis en af os gik ned i løn, skulle vi jo bare justere på satserne. '

Derudover, hvis vi tjener ekstra penge, som vi jo gør engang i imellem begge to, så er det jo også vores egne. - Som vi kan bruge på hinanden eller os selv.

Hej

jamen det er jo det vigtigeste at du har det fint med det, jeg undrede mig bare over det

Men man kan ikke give hinanden gaver, hvis man bare har de samme penge begge to.

Hvis i f.eks. begge havde 4000, så kan han da godt give dig en gave, hvis han har lyst og du lige så ikke ?

Grunden til at det er de inlæg med ulige fordeling jeg spørger til, er fordi jeg syntes da vi alle er lige meget, lige meget om vi er mand eller kvinde, og at samfundet så ikke har fundet ud af, at lige stille alle mennesker så mand og kvinde tjener det samme, det behøver jo så ikke at afspejle ens forhold, så derfor syntes jeg den mest fair måde at dele på, er at samle alle penge som er tilbage og dele i 2 lige store bunker, så begge parter har det samme i lommepenge.

Men det er jo så min mening  Og det jeg syntes der er mest fair.

mvh Michael

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.