skat tilbage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2010

Anita80

Rosa skriver:

WTF?????!!!! Hvordan filan kan det passe???? Jeg er på SU og arbejder ved siden af - hvordan kan det blive 14.665kr????

Prøv at kigge på din forskudsopgørelse for 2009 sammenlignet med de oplysninger du får på den side hvor du får oplyst at du skal af med skat... kunne være du har glemt noget...

Eller tjent mere end du regnede med ??

Øv.. kan ikke kigge før jeg kommer hjem.. men håber da det er + til mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

Ansemusen

Jeg bliver selv sindssygt nervøs, selvom min kæretse har betalt 4 % for meget i skat med vilje. Så der burde være overtskud. Men alligevel. Man ved sgu aldrig..

Anmeld

2. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg får det helt dårligt... Jeg har sikkert tjent lidt mere end jeg regnede med, men helt ærligt - 14.665kr???? På en SU????

Anmeld

2. marts 2010

smokin

Rosa skriver:

Jeg får det helt dårligt... Jeg har sikkert tjent lidt mere end jeg regnede med, men helt ærligt - 14.665kr???? På en SU????

Nu skal du huske på at det kun er en beregning og at den endelige kan sige noget andet på fredag. 

Anmeld

2. marts 2010

Ansemusen

Jeg spørger lige igen  Er der nogen der ved hvornår pengene bliver udbetalt?

Anmeld

2. marts 2010

smokin

Ansemusen skriver:

Åh Gud nej, nu bliver jeg selv helt nervøs!!! Stakkels dig Rosa, det er da slet ikke hvad man har brug for oven i alle de ting man skal købe til baby! Heldigvis mener jeg at du kan få det overført til næste år, i hvert fald en del af beløbet, sådan at dit fradrag bliver mindre næste år, så du ikke står og skal betale 14000 tilbage nu og her!

Det er så bare ikke særlig praktisk hvis du fx ejer et hus eller en lejlighed og pludselig vil bruge noget af friværdien (hvis du har sådan en). Jeg skyldte 25000 til SU fordi jeg havde tjent for meget ved siden af mit studie og fik det lagt på året efter... det resulterede i at da vi skulle omlægge vores lån efter renovation sagde de at de ikke ønskede at gøre det før min restskat var udbetalt.

Så det var en dum dum ide, så hellere få den væk med det samme over et par omgange... 

Anmeld

2. marts 2010

smokin

Ansemusen skriver:

Jeg spørger lige igen  Er der nogen der ved hvornår pengene bliver udbetalt?

Det er forskelligt, alt efter hvornår de færdigberegner dig og beløbets størrelse. Hvis det fx er et stort beløb så kan de tilbageholde pengene indtil maj måned - hvis der er en eller anden form for tvivl. Snyd, forkert beregning osv.

Anmeld

2. marts 2010

smokin

Zette skriver:

Det er forskelligt, alt efter hvornår de færdigberegner dig og beløbets størrelse. Hvis det fx er et stort beløb så kan de tilbageholde pengene indtil maj måned - hvis der er en eller anden form for tvivl. Snyd, forkert beregning osv.

Men typisk bliver de udbetalt inden 1. april.

Anmeld

2. marts 2010

Ansemusen

Men typisk bliver de udbetalt inden 1. april.

Hold da op, det var tidligere end forventet. Men mon så ikke at de udbetaler det, selvom det måske er ti-tolvtusind, når de kan se, at det har været det samme de foregående år og at han har sat sin skat 4 % for højt med vilje? Det ville være SÅ perfekt hvis vi fik pengene inden baby kommer, virkelig!!

Får man at vide hvornår pengene kommer, så man ved hvad man kan regne med, eller kommer de bare når de kommer?

Og de kommer aldrig senere end maj måned? Start/slut?

Anmeld

2. marts 2010

Sofia

Rosa skriver:

WTF?????!!!! Hvordan filan kan det passe???? Jeg er på SU og arbejder ved siden af - hvordan kan det blive 14.665kr????

Hej Rosa, man må desværre kun tjene ca. 8400 i måneden når man får SU, udbetalt er det jo kun ca. 4600 i måneden.. virkelig ikke ret meget.. Jeg kommer tit over dette beløb, især hvis man lige arbejder fuld tid en måned i sommerferien. Men når du får barn, må du tjene 25000 mere om året, så det hjælper da lidt heldigvis Håber du kan finde en tilfredsstillende måde at afdrage beløber på.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.