skat tilbage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2010

Anita80

Ansemusen skriver:

Hold da op, det var tidligere end forventet. Men mon så ikke at de udbetaler det, selvom det måske er ti-tolvtusind, når de kan se, at det har været det samme de foregående år og at han har sat sin skat 4 % for højt med vilje? Det ville være SÅ perfekt hvis vi fik pengene inden baby kommer, virkelig!!

Får man at vide hvornår pengene kommer, så man ved hvad man kan regne med, eller kommer de bare når de kommer?

Og de kommer aldrig senere end maj måned? Start/slut?

På fredag når du kan se/få årsopgørelsen står der en dato for hvornår de er på din konto.. men ja typisk inden april og nok nærmere inden for 1 uge - 14 dage...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

Anita80

Skattekalender 2010

SKAT arbejder efter følgende tidsplan:

1. januar - 15. februar

Vi indsamler oplysninger fra arbejdsgivere, pengeinstitutter mfl.

1. februar - 18. februar

Tidlig indberetning: Borgerne kan via TastSelv indberette til nogle rubrikker på årsopgørelsen, nemlig de, som vi ikke får oplysninger til fra 3. part (dvs. arbejdsgivere, banker osv.).

5. marts

Årsopgørelsen er klar og kan ses i hver borgers Skattemappe i TastSelv. Der kan indberettes til alle rubrikker. (Dette gælder også de, der får en servicemeddelelse)

22. marts - 24. april

Årsopgørelsen (og servicemeddelelsen) sendes ud på papir, med mindre dette er fravalgt i Skattemappen.

I perioden 1. til og med 18. februar kan man oplyse de ting, som SKAT ikke automatisk får besked om. På den måde vil den årsopgørelse, man kan se i skattemappen den 5. marts, med større sandsynlighed have alle oplysninger med, og dermed give svar på, om man har betalt for meget eller for lidt i skat i 2009. 

Anmeld

2. marts 2010

Ansemusen

Men hvis man risikerer først at få sin opgørelse tilsendt d. 24. april, går pengene vel næppe ind på ens konto allerede om en uge eller to, eller inden 1. april for den sags skyld??

Anmeld

2. marts 2010

Ansemusen

På fredag når du kan se/få årsopgørelsen står der en dato for hvornår de er på din konto.. men ja typisk inden april og nok nærmere inden for 1 uge - 14 dage...

Uha, så håber jeg at koden er kommet idag, har ikke tjekket post endnu, så vi kan se hvornår de overfører pengene. Håber håber håber! Går sådan og drømmer om en 3D/4D scanning nemlig, men gysserne ser ikke du til at være til det pt..

Anmeld

2. marts 2010

Anita80

Ansemusen skriver:

Men hvis man risikerer først at få sin opgørelse tilsendt d. 24. april, går pengene vel næppe ind på ens konto allerede om en uge eller to, eller inden 1. april for den sags skyld??

Nej det er rigtigt.. men det er jo nok fordi at man har godkendt den i februar og kan godkende med det samme på fredag og så får man en dato... kan ikke helt huske det men sidste år fik jeg en dato med det samme på hvornår de stod på min konto...

Anmeld

2. marts 2010

Ansemusen

Anita80 skriver:

Nej det er rigtigt.. men det er jo nok fordi at man har godkendt den i februar og kan godkende med det samme på fredag og så får man en dato... kan ikke helt huske det men sidste år fik jeg en dato med det samme på hvornår de stod på min konto...

Jeg har ikke været inde på tast selv før, og mener ikke at jeg har godkendt noget i februar. Er slet ikke inde i det overhovedet. Håber ikke vi først får i maj af den grund..

Anmeld

2. marts 2010

Ranarupta

Ihh, det er altså irriterende. 
Jeg har indberettet for længe siden - men kan ikke se min årsopgørelse endnu...  

Anmeld

2. marts 2010

Ansemusen

Jeg har lige fået at vide, at sådan noget som en parkeringsbøde eller dsb bøde går som gæld til det offentlige. Men hvis man betaler den nu, vil de så stadig holde pengene tilbage indtil maj måned, fordi de skal regne om, eller kan man så godt nå at få dem udbetalt 1. april?

Anmeld

2. marts 2010

Anita80

5638kr til mig

Anmeld

2. marts 2010

FrkT

Ifølge beregningen får jeg 2604 tilbage. Kan ikke se min årsopgørelse endnu, så ved det ikke præcist jo. Lidt skuffende, da jeg fik 7000 tilbage sidste år. Men penge er det da!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.