Forvalgte navne til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2010

LinLin

mayapigen skriver:

Er nød til lige at tilføje at du har en virkelig smuk søn! Tillykke med ham

Mange tak

(tænk at det er 3½ år siden i morgen, han kom til verdenen... Det går hurtigt! - og samtidig har jeg det som om jeg altid har haft ham!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

FruEllingsen

Vi snakker meget om navne, men synes det er rigtig svært at vælge. det er jo noget han skal hedde resten af livet.

Så vi har aftalt at vi ikke melder noget ud/ligger os fast på noget, før vores lille trold er født...

Anmeld

1. marts 2010

Corn

Vi har været enige om en håndfuld pigenavne de første to gange... Og fik drenge... Så intet navn klar...

Denne tredje gang, ved vi det er en dreng, og jeg satser på at have en liste klar med potentielle navne, men ikke noget fast, før vi har set bassen...

Men tænk hvis man havde bestemt sig for navnet Bjørn  og ud kom sådan en lille smalskuldret splejs... Sådan en fyr kan da ikke hedde noget så stort som Bjørn...

Anmeld

1. marts 2010

Liljesilas

Mor til David skriver:

Mange tak

(tænk at det er 3½ år siden i morgen, han kom til verdenen... Det går hurtigt! - og samtidig har jeg det som om jeg altid har haft ham!)

Ja 3 1/2 år er ved at være længe siden nu. Alle siger bare det går så hurtigt, når man får de små til verdenen. Jeg glæder mig

Anmeld

1. marts 2010

Gaya

Dansker i England skriver:

Inspireret af alle de tråde med de mange nyfødte og gravide (tillykke til jer) så jeg, at mange af jer vælger navn til jeres baby inden denne er født, altså oftest når I finder ud af kønnet. Mit spørgsmål er; er der ingen af jer, der, når I ser på jeres baby, tænker, at han/hun ligner altså ikke en, der skal have det navn, og derfor finder et nyt i stedet for?

Hilsner fra det regnfulde England

Vi har et navn til vores lille baby........meeeen man ved jo aldrig hvad baby ligner når den kommer til verden, så det kan jo være at vi skal finde på andre at have i back-up......;o)

Jeg skulle i tidernes morgen have heddet Anna Sofie, men da jeg blev født lignede jeg bare slet ikke sådan en.......jeg blev en Lene.
Mine forældre mente at en Anna Sofie er en køn lille en, og det var jeg altså ikke lige da jeg blev født.......har dog vokset mig kønnere......

Anmeld

1. marts 2010

DK

Vi er også begge helt enige om drenge og pigenavn, til hvis det engang bliver aktuelt

Anmeld

1. marts 2010

Heidi B

Hej...

Da vi fik af vide vi skulle have tvillinger valgte vi at få af vide hvilke køn de havde. Det ville vi ikke have af vide da vi troede der kun var en.

Vi fik af vide der lå to drenge.

Jeg har altid været vild med navnet Bertram, men det ville min mand ikke gå med til. Vi fandt så navnet Silas som vi begge er vilde med, MEN synes det var svært at finde at navn der matchede det. Vi var ude i Jonas, Elias, Markus og Mads. Da de så kom synes vi ikke nogen af dem lignede en Silas og så startede navne møllen forfra. En eftermiddag lå den ene foran mig på sofaen og så synes jeg bare han ligende en Mikkel??? Ved ikke hvor det kom fra, ikke et navn vi havde snakket om og det var heller ikke på listen. Men Mikkel kom han til at hedde. Så sagde jeg at min mand måtte vælge det andet navn. Han kom så med Pelle... Men det kunne jeg ikke forlige mig med.  Typisk kvinder. Men så havde han været ude og spille fodbold og havde spillet sammen med en der hed Jeppe og kom hjem med det navn, og det synes jeg var et pænt navn. Samtidig synes jeg det passede godt til Mikkel uden at de var for ens. Så mine drenge hedder Jeppe og Mikkel, selvom vi startede ud med Silas og Jonas.

Nu har jeg så en bamse der hedder Bertram...

Anmeld

1. marts 2010

Kala

Herhjemme kunne vi kun blive enige om et navn. Så gennem hele graviditeten hed vores dreng Mathias så da han kom ud var han en Mathias og kunne ikke være andet. Jeg kunne ikke forestille mig at vente indtil barnet kom ud. Det ville give mig stress.

Derudover fik folk at vide at han skulle hedde Mathias med det samme. Det blev ikke holdt hemmeligt indtil dåben...

Anmeld

1. marts 2010

Karo

Inspireret af alle de tråde med de mange nyfødte og gravide (tillykke til jer) så jeg, at mange af jer vælger navn til jeres baby inden denne er født, altså oftest når I finder ud af kønnet. Mit spørgsmål er; er der ingen af jer, der, når I ser på jeres baby, tænker, at han/hun ligner altså ikke en, der skal have det navn, og derfor finder et nyt i stedet for?

Nej, vi har både denne gang og sidste gang fundet navn inden barnet er født.

For os tror jeg det handler mere om at finde et navn vi begge syndes er pænt end hvad barnet ligner. Da Marcus blev født kunne jeg ikke forestille mig han skulle hedde andet end Marcus, og denne gang skal vi have en lille pige og hun skal hedde Ida. Jeg er typen der godt vil have styr på tingene inden barnet kommer (alt skal være iorden) og det indebærer også navnet.

Men jeg syndes det er helt ok at vente. Vi er bare alle forskellige og nogen vil have navnet på plads hurtigt, mens andre gerne vil vente og se den lille først.

Anmeld

1. marts 2010

LMM

Min kæreste har altid sagt at hvis han fik en dreng skulle han hedde Max! og da vi var til 3D/4D scanning så vi en lille dreng og det var helt sikkert Max, han skal nu hedde Max Emil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.