Forvalgte navne til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2010

SpunkenJo

Eva skriver:

Jeg havde et drenge og et pigenavn til den første og det blev en dreng og selvfølgelig en jeppe.

Anden gang havde vi tidligt navnet Bertram men ikke noget pigenavn og det blev en Bertram.

Tredje gang havde vi navnet Yrsa men kunne sinmpelthen ikke finde på et drengenavn og som den eneste af de tre kendte vi kønnet. Der gik 4½md. før Konrad fik sit navn og inden da havde han heddet Villads en uge og lidt Mattis og lidt Virgil....så det var bare ikke optimalt, jeg synes navnet vokset sammen med barnet når det får det inde i maven, får det det først efter, så kan barnet jo ligne en hvad som helst.

Knus Eva

hørt hørt!!

Hedder spunken først noget derinde, så er det jo abre sådan det er!!

Det er lidt lissom me radiofolk, navne og udssende. Hvor mange havde forestillet sig, at Mads fra Mads og Monopolet så sådan ud da han startede som vært på aftenshowet??? Og nu, kan han jo lissom ikke se ud på nogen anden måde....
- Eller vrøvler jeg bare???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Cris

Vi ville ikke vide kønen begge gange, så vi har haft lidt af det hele. Da de blev født har vi haft et par navne, som vi godt kunne lide og efter kort tid med dem i armene kunne vi nemmere beslutte.

Anmeld

27. februar 2010

JustAnotherName

Vi var vilde med navnet Bianca, begge to, allerede inden jeg blev gravid.
Da hun blev født, kom vi et kort øjeblik i tvivl, om hun mere "lignede" en Freya. Men vi holdte os til navnet Bianca. Det kunne ikke være anderledes. Vi skulle have en lille datter ved det navn

Da vi så fandt ud af, at nummer to OGSÅ var en pige, havde vi jo brugt top-ynglings pigenavnet.
Og så hang navnet Freya ligesom lidt tilbage i luften fra sidst....
Vi var længe i tvivl. Da hun blev født, hældte vi nok mest til, at hun skulle hedde Xenia. Men så fik jeg smag for navnet Celina ....og da vores datter var nogle uger gammel, og vi stadig vaklede mellem navnene, begyndte jeg ligeså stille at kalde hende Celina. Og min mand vænnede sig til ideen og synes også, at det var et fint navn.

Så med den første vidste vi det, mere eller mindre, inden hun overhovedet var tænkt på, at blive lavet ....men beslutningen var først endelig, da vi havde hende i vores arme. Og med nummer to, var det sværrere at tage en beslutning!

Hvis vi får et barn mere engang, så vil det være nemmest at skulle finde frem til et drengenavn, for der er der også flere vi kan blive enige om, og der er ingen af dem brugt endnu   ....uanset, så er navnet først bestemt 100%, når vi har ham/hende ude i vores arme.

Anmeld

27. februar 2010

lion

Jeg og kæresten havde valgt Cassandra før hun blev født, og da jeg så hende synes jeg ikk hun kunne hedde andet.

Nu venter jeg en Julius og jeg kan ikk svare dig endnu om navnet passer, måske inden mandag kan jeg svare

Anmeld

27. februar 2010

Lullaby

Nope. Jeg har altid synes at det der med at de ikke passer til navnet var noget værre fjolleri. Men det er så bare min mening.  Så derfor hver gang har vi valgt på forhånd og begge gange så er kommet til at hedde det..

Anmeld

27. februar 2010

Honningblomst

hørt hørt!!

Hedder spunken først noget derinde, så er det jo abre sådan det er!!

Det er lidt lissom me radiofolk, navne og udssende. Hvor mange havde forestillet sig, at Mads fra Mads og Monopolet så sådan ud da han startede som vært på aftenshowet??? Og nu, kan han jo lissom ikke se ud på nogen anden måde....
- Eller vrøvler jeg bare???

Lige præcis.. og nej, du vrøvler ikke, det giver helt mening.. Og dem der ændrer navnet når de ser barnet, det tror jeg som mere det er navnet der er forkert end barnet...) altså, det er ikke det rigtige navn der er valgt.

Anmeld

27. februar 2010

NynneKlink

Ved alle vores børn har vi haft flere navne på valglisten før den lille kom. men det blev først fastlagt efter vi havde set den lille. :-D

Må dog indrømme at de navne de har fået også var vores begges favouriter før de kom.

Anmeld

27. februar 2010

Kamelia

Vi har snakket navne hver gang og haft en lille liste. Vi har også kendt kønnet alle tre gange.

Men jo, jeg er een af dem der skal se baby først, men samtidig ønsker vi at babyen har navn inden for de første par timer.

Tror ikke vi har været i tvivl, vi har hurtigt været enige om navnet. Faktisk fik min søn et navn jeg ellers var imod, men min mand var vild med. Men han kunne bare ikke hedde andet da han kom ud, så det var faktisk meget nemt!

Jeg tror det er meget individuelt hvad man føler for, om de skal have navn før eller efter og nogle kan jo i den anden ende være meget længe om at give navn efter fødslen. Ja jeg kender een som skiftede navn aftenen før dåben, så det var en noget måbende familie der sad i kirken......hi hi! 

Knus Kamelia

Anmeld

27. februar 2010

Kamelia

lion skriver:

Jeg og kæresten havde valgt Cassandra før hun blev født, og da jeg så hende synes jeg ikk hun kunne hedde andet.

Nu venter jeg en Julius og jeg kan ikk svare dig endnu om navnet passer, måske inden mandag kan jeg svare

Uhhhh kom ud kom ud!!!

Åhh håber snart du får din baby......sikke en ventetid!

Knus Kamelia

Anmeld

27. februar 2010

MorTilGustav

Inden jeg fødte var jeg sikker på at min lille dreng skulle hedde Jonathan, men han lignede altså bare en Gustav  Ikke så smart, da min veninde senere har fortalt, at hun havde købt en gave til ham med navnet "Jonathan" skrevet derpå  Ikke smart!
Har altid syntes det var underligt når folk sagde, at de ikke ku give barnet navn før de havde set det.. "En baby er da en baby" tænkte jeg  Men jeg tog SÅ meget fejl!
I dag kan jeg ikke forstille mig at han skulle hedde andet end Gustav - selvom Jonathan altid har været mit "yndlingsnavn"!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.