Forvalgte navne til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2010

Berg

Min mand og jeg var blevet enige om navnet Magnus til vores søn men da jeg havde født skulle han bare ikke hedde Magnus. Istedet hedder han Laurits som bestemt ikke faldt i min mands smag (eller ret mange andres). 

Der var bare ikke noget at gøre, sådan ville jeg have det (og manden gav efter, he he)

Jeg er også en af dem som mente at man ikke bare kunne ombestemme sig når først barnet var født men det føltes bare helt forkert....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2010

anna-jonas

Mor til David skriver:

David hed David inden han blev til! Har altid været helt forelsket i det navn og heldigvis syntes hans far også det var et godt navn. Så da han kom ud kunne jeg slet ikke forestillle mig han skulle hedde andet!

Drengenavn til den vi venter er også fundet - mangler pigenavn...

Og så lige et billede af ham fra dagen efter han var født

Nøj, hvor er han smuk................wauw!

Anmeld

27. februar 2010

Dansker i England

Solstrålen skriver:

Hvad er der i vejen med at allerede kalde sin ufødte baby ved det navn man har bestemt ?

Der er absolut ikke noget galt med det

Anmeld

27. februar 2010

Dansker i England

Cecilia84 skriver:

Inden jeg fødte var jeg sikker på at min lille dreng skulle hedde Jonathan, men han lignede altså bare en Gustav  Ikke så smart, da min veninde senere har fortalt, at hun havde købt en gave til ham med navnet "Jonathan" skrevet derpå  Ikke smart!
Har altid syntes det var underligt når folk sagde, at de ikke ku give barnet navn før de havde set det.. "En baby er da en baby" tænkte jeg  Men jeg tog SÅ meget fejl!
I dag kan jeg ikke forstille mig at han skulle hedde andet end Gustav - selvom Jonathan altid har været mit "yndlingsnavn"!

Det var lige netop der, jeg ville hen. Når barnet kommer ud, er det jo ikke sikkert, det passer til det forvalgte navn. Derfor havde jeg en liste med navne, og så fik lillepigen det navn, der passede til hende.

Anmeld

27. februar 2010

Dansker i England

Berg skriver:

Min mand og jeg var blevet enige om navnet Magnus til vores søn men da jeg havde født skulle han bare ikke hedde Magnus. Istedet hedder han Laurits som bestemt ikke faldt i min mands smag (eller ret mange andres). 

Der var bare ikke noget at gøre, sådan ville jeg have det (og manden gav efter, he he)

Jeg er også en af dem som mente at man ikke bare kunne ombestemme sig når først barnet var født men det føltes bare helt forkert....

Jeg forstår dig 100%.

Anmeld

27. februar 2010

LinLin

Anna-jonas skriver:

Nøj, hvor er han smuk................wauw!

Mange tak skal du have (det synes hans mor naturligvis også! )

Anmeld

28. februar 2010

MORJESPERSEN

Dansker i England skriver:

Inspireret af alle de tråde med de mange nyfødte og gravide (tillykke til jer) så jeg, at mange af jer vælger navn til jeres baby inden denne er født, altså oftest når I finder ud af kønnet. Mit spørgsmål er; er der ingen af jer, der, når I ser på jeres baby, tænker, at han/hun ligner altså ikke en, der skal have det navn, og derfor finder et nyt i stedet for?

Hilsner fra det regnfulde England

Her hejmme vist vi at vis vi fik en pige skulle hun hedde Amalie efter mands mormor, men vi var så heldige at få to piger på engang... Så vi besluttede den der kom først ud skulle hedde amalie og den anden Laura. Har aldrig været i tvil om deres navne de passede bare perfekt, men de har også heddet det siden uge 25 ind i maven.... Hvis det havde været drenge skulle de hedde Christian og Valdemar....

Amalie og Laura 5 dage gamel

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. februar 2010

Liljesilas

Mor til David skriver:

David hed David inden han blev til! Har altid været helt forelsket i det navn og heldigvis syntes hans far også det var et godt navn. Så da han kom ud kunne jeg slet ikke forestillle mig han skulle hedde andet!

Drengenavn til den vi venter er også fundet - mangler pigenavn...

Og så lige et billede af ham fra dagen efter han var født

Er nød til lige at tilføje at du har en virkelig smuk søn! Tillykke med ham

Anmeld

28. februar 2010

Liljesilas

Dansker i England skriver:

Inspireret af alle de tråde med de mange nyfødte og gravide (tillykke til jer) så jeg, at mange af jer vælger navn til jeres baby inden denne er født, altså oftest når I finder ud af kønnet. Mit spørgsmål er; er der ingen af jer, der, når I ser på jeres baby, tænker, at han/hun ligner altså ikke en, der skal have det navn, og derfor finder et nyt i stedet for?

Hilsner fra det regnfulde England

Hejsa.

Vores søn skal hedde Silas, men det er ikke sådan, at vi ikke kan lave det om. Men jeg er alligevel 99 % sikker på han skal hedde det, da vi længe har snakket navne, og er det eneste, efter lang tid, som vi begge er helt vilde med. Silas passer desuden til de fleste efter min mening. Men hvis han nu bare ikke ligner en Silas, så finder vi et nyt - evt. Sebastian eller Alfred

Anmeld

28. februar 2010

babyMark

spændende tråd....

Vi var inden fødslen enige om at det var en Mark, der var inde i maven.

Men han havde det vildeste strithår - og lignede lidt en Mikkel. Sygeplejerskerne og min mand kaldte ham også for Mikkel i smug på barselsgangen, men jeg syntes det var forkert at kalde ham for Mikkel, for jeg havde ligesom knyttet mig til navnet Mark...men det blev lige pludselig lidt svært at beslutte sig....men han er helt klart en Mark

Hvis vi får en dreng igen skal han hedde Mikkel....

Hvis vi får en pige anden gang synes jeg hun skal hedde Laura, men der er vi ikke helt enige...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.