Forvalgte navne til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2010

Dansker i England

Malin skriver:

Vi venter til vores dreng er kommet, da jeg selv gerne vil se hvordan han ser ud og hvad der passer til ham. Vi er dog igang med at lave en liste med navne som vi kan lige begge to, og håber at der er et af dem vi syns passer.

Sådan havde jeg det også, og vil gøre hvis der kommer en næste gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

LinLin

Dansker i England skriver:

Hvor er han sød

Det var jo heldigt, at han lignede en David, da han kom ud så

Tak

Han ligner sikkert (også) en der kunne have en hel masse andre navne - han HED bare David! Slut punktum

Anmeld

26. februar 2010

Risen

Kalder du allerede din baby ved det navn, I har bestemt?

ja det gør jeg faktisk nogle gange, MEN af den grund at min mand og jeg kun kunne blive enige om det navn (Clara).. Vi er total uenige når det kommer til pigenavne , men hvis vi havde fået en dreng så havde vi begge masser af forslag.. 

Anmeld

26. februar 2010

Tjuls

Allerede før jeg blev gravid, så var Loke NAVNET.. Det var det eneste der kom på tale. Da jeg så blev gravid, og da vi hørte kønnet, så begyndte vi at kalde ham Loke og heldigvis passede det perfekt da han blev født

Anmeld

26. februar 2010

Halbschön

Inspireret af alle de tråde med de mange nyfødte og gravide (tillykke til jer) så jeg, at mange af jer vælger navn til jeres baby inden denne er født, altså oftest når I finder ud af kønnet. Mit spørgsmål er; er der ingen af jer, der, når I ser på jeres baby, tænker, at han/hun ligner altså ikke en, der skal have det navn, og derfor finder et nyt i stedet for?

Hilsner fra det regnfulde England

Da vi fik kønnet af vide omkring uge 22 begyndte vi at snakke navne... Vi var meget uenige, og vi kom frem til tre navne. Nicolai, Emil og Malthe. 2,5mdr før termin var jeg sammen med en lille dreng der hed Emil, og han var bare vild og lavede ulykker hele tiden, så Emil blev streget fra listen.

Da vi var til 3D/4D scanning 8 uger før termin var bassen meget livlig, og da vi så ham(ved godt det ikke er helt det samme, som når de er født), så kunne vi se at det nok mere var en Nicolai end det var end Malthe. To uger efter det var kæresten og jeg en tur i babysam for at handle lidt ind, og så fandt vi de der bogstaver i træ. Og så kæresten ned til Nicolai... Så det blev Nicolai... Og da han kom ud lignede han også en lille Nicolai, så det var bare perfekt

Anmeld

26. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg har altid sagt jeg ville have en Astrid. Jeg vidste ikke kønnet før jeg havde født så derfor var det en Astrid eller Simon. Og heldigvis en Astrid. Har nemlig den dag i dag lavet Simon om til Alfred..

Anmeld

26. februar 2010

Solstrålen

Kalder du allerede din baby ved det navn, I har bestemt?

Hvad er der i vejen med at allerede kalde sin ufødte baby ved det navn man har bestemt ?

Anmeld

26. februar 2010

Lise

Her har vi vist kun talt om navne fordi alle spørger om hvad han skal hedde... Indtil han er født kan jeg slet ikke forholde mig til at han også skal have et navn.

Det var det samme ved mit første barn. Men i det øjeblik han var kommet ud, og han lå der på min mave og kiggede på os, så var vi helt enige om at han lignede en Simon.

Vi har et navn som der er snakket meget om - denne gang. Men jeg plejer, når folk spørger om vi har et navn, at sige at det endnu ikke er fast. Jeg skal jo lige se ham først...

Jeg har også tit tænkt på, herinde, at det er helt vildt tidligt at "man" har valgt navnet til babyen i maven. Forstår slet ikke at man kan...

Anmeld

26. februar 2010

Ranarupta

Jeg har tænkt på en masse navne - mest pigenavne og det var inden, vi fik kønnet at vide.

Nu ved vi, at vi skal have en dreng. Vi har nogle få forskellige navne i spil - kæresten er meget tilbageholdende med at komme med forslag...
Første gang jeg så ham til scanning (7+4), lignede han en bønne (altså sådan en kidney-bean). Og derfor kalder vi vores barn for Bønne, indtil vi lige har set ham an. 

Anmeld

26. februar 2010

4kløver

Eva skriver:

jeg synes navnet vokset sammen med barnet når det får det inde i maven, får det det først efter, så kan barnet jo ligne en hvad som helst.

Knus Eva

Lige mine ord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.