Forvalgte navne til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.409 visninger
52 svar
0 synes godt om
26. februar 2010

Dansker i England

Inspireret af alle de tråde med de mange nyfødte og gravide (tillykke til jer) så jeg, at mange af jer vælger navn til jeres baby inden denne er født, altså oftest når I finder ud af kønnet. Mit spørgsmål er; er der ingen af jer, der, når I ser på jeres baby, tænker, at han/hun ligner altså ikke en, der skal have det navn, og derfor finder et nyt i stedet for?

Hilsner fra det regnfulde England

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Tulle28

Jo - vi har 3 navne i spil, og vælger først når hun kommer til verden

Anmeld

26. februar 2010

LinLin

David hed David inden han blev til! Har altid været helt forelsket i det navn og heldigvis syntes hans far også det var et godt navn. Så da han kom ud kunne jeg slet ikke forestillle mig han skulle hedde andet!

Drengenavn til den vi venter er også fundet - mangler pigenavn...

Og så lige et billede af ham fra dagen efter han var født

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. februar 2010

MTS

Vi venter til vores dreng er kommet, da jeg selv gerne vil se hvordan han ser ud og hvad der passer til ham. Vi er dog igang med at lave en liste med navne som vi kan lige begge to, og håber at der er et af dem vi syns passer.

Anmeld

26. februar 2010

Honningblomst

Jeg havde et drenge og et pigenavn til den første og det blev en dreng og selvfølgelig en jeppe.

Anden gang havde vi tidligt navnet Bertram men ikke noget pigenavn og det blev en Bertram.

Tredje gang havde vi navnet Yrsa men kunne sinmpelthen ikke finde på et drengenavn og som den eneste af de tre kendte vi kønnet. Der gik 4½md. før Konrad fik sit navn og inden da havde han heddet Villads en uge og lidt Mattis og lidt Virgil....så det var bare ikke optimalt, jeg synes navnet vokset sammen med barnet når det får det inde i maven, får det det først efter, så kan barnet jo ligne en hvad som helst.

Knus Eva

Anmeld

26. februar 2010

Risen

jo, vi har også valgt kun 1 pige navn og er bestemte på at det er det hun skal hedde, MEN hvis hun kommer ud og ligner en Olga så kommer hun da selvfølgelig til at hedde det..

Anmeld

26. februar 2010

Kløver

vi har en liste med navne som er vores favoritter og ville så vælge ud fra det, hvis nu man alligevel ikke synes at pigen feks skulle hedde gerda (nok ikke nogen fare for) men at man har nogle stykker

Anmeld

26. februar 2010

Dansker i England

Mor til David skriver:

David hed David inden han blev til! Har altid været helt forelsket i det navn og heldigvis syntes hans far også det var et godt navn. Så da han kom ud kunne jeg slet ikke forestillle mig han skulle hedde andet!

Drengenavn til den vi venter er også fundet - mangler pigenavn...

Og så lige et billede af ham fra dagen efter han var født

Hvor er han sød

Det var jo heldigt, at han lignede en David, da han kom ud så

Anmeld

26. februar 2010

Dansker i England

Maja84 skriver:

vi har en liste med navne som er vores favoritter og ville så vælge ud fra det, hvis nu man alligevel ikke synes at pigen feks skulle hedde gerda (nok ikke nogen fare for) men at man har nogle stykker

Det var også sådan, jeg havde det. Kunne slet ikke forholde mig til at give en, jeg aldrig havde mødt et bestemt navn. Det måtte vente, til hun kom ud.

Anmeld

26. februar 2010

Dansker i England

Risen skriver:

jo, vi har også valgt kun 1 pige navn og er bestemte på at det er det hun skal hedde, MEN hvis hun kommer ud og ligner en Olga så kommer hun da selvfølgelig til at hedde det..

Kalder du allerede din baby ved det navn, I har bestemt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.