Hvor gammel er jeres bolig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2010

LMM

Eva skriver:

Sidder lige og ser tv og der fortæller de at 70'er parcelhuse er populære...jeg kan så ikke helt forstå det, men smag og behag.

Men kom så til at tænke på hvornår jeres bolig er fra?

Min lille rødstensvilla er fra 1929 og med højt til loftet, stuk og rosetter og plankegulve...lige som jeg kan li' det...

Bor I, i nyt, gammelt eller?

Knus Eva..

Vi bor i et lille andels-rækkehus lidt uden for Aalborg, vi flyttede ind for 4 år siden, hvor det var helt nyt, vi bestemte selv alt der skulle i huset, gulv, fliser, køkken,bad o.s.v, vi flyttede fra en meget slidt lejlighed, hvor alt var ved at falde fra hinanden! så derfor valgte vi noget nyt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2010

ekzunz

Vi bor i et gult murstens parcelhus fra 1967. Det er dødkedeligt, men patricier-villaer i den størrelse vi har behov for er vist ikke til at betale...

Køkkenet er det oprindelige som de tidligere ejere har renoveret - det er det mest kobolt-blå køkken jeg nogen sinde har set, og da vi overtog huset var det ihvertfald det første der skulle males - det er så stadig blåt.... Men det er ved at falde fra hinanden, så vi bliver nok snart nødt til at gøre noget ved. Badeværelset i stueplan er også det oprindelige - og også kobolt blå fliser...totalt grimt men anvendeligt. Der er så et nyt badeværelse i kælderen....

Drømmer om et lille landsted med en længe hvor jeg kan have et hobby-rum, ungerne kan have et hoppe-rum og en kæmpe mark hvor ungerne kan køre på crosser osv....

Anmeld

24. februar 2010

Muffinmus

hmm, den er vist fra 1930 ca, og med karnap osv..meget hyggeligt, men da ikke noget særligt..og nej, er ikke meget til 7o ér huse.

Anmeld

24. februar 2010

JustAnotherName

Jeg mener vores hus er fra starten af 19-hundredetallet. Men kan ikke huske det nøjagte årstal. Faktisk er jeg lidt i tvivl, om det måske oven i købet er fra slutningen af 18-hundredetallet.
Ja, det er ihvertfald gammelt!! Men selvfølgelig løbende renoveret og modaniseret... Senest med nyt badeværelse i 2006, som vi selv lavede.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. februar 2010

Nemesis

Det er fra hhv. 1970 og tilbygget i 74 i gule mursten. Der er nye døre/vinduer og nyt tag. Køkkenet og badeværelse er renoveret og vi har faktisk ingen planer om at lave det om indenfor de nærmeste år.

Vi er superglade for vores hus.

:-) Sisse

Anmeld

24. februar 2010

oo

"vores" lille hus i skoven er vist nok fra begyndelsen af 1900-tallet og er gammelt skovløberhus under Holstenshuus Gods (som vi jo stadig hører under). det er lille og vind og skævt - så skævt at det tydeligt ses på dørkarme og lofter ... og alt fedtstof på panden glider til den ene side

jeg ELSKER det her hus og jeg ELSKER hvor det ligger...men det er for lille til en børnefamilie, så vi må flytte når jeg er færdig på universitetet om tre års tid

Anmeld

24. februar 2010

Jibbe

Vores hus er et rigtig 70'er parcelhus bygget i 1974 Da vi købte det i august var det eneste der var moderniseret badeværelset... (engang i 90'erne men det er hvidt). Nu har vi været i fuld gang og det er et super hus. Der hører en fantastisk have til og det ligger i et skønt kvarter for enden af en blind vej...

Vi har ordnet køkkenet fra gulv til loft, dvs støbt gulv, klinker på, fjernet tapet og klinker fra væggene, nye lofter og selvfølgelig nyt super køkken, i stuen er der lagt nyt gulv, fjernet tapet og pudset vægge og nye lofter. Nu er vi i fuld gang med værelserne, soveværelset og et gæsteværelse er dog færdigt.

Jeg er helt klart til de her huse... jeg har nu boet i 3 lejligheder hvor vi havde 2 etager og er så træt af trapper... det gør jeg ALDRIG igen... (måske noget med at jeg er klodset og lever i evig frygt for at falde ned og slå mig).

Kort sagt så ELSKER jeg mit hus og jeg elsker at det kun er et 1 etages hus...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. februar 2010

Chalala85

Vores er fra Oktober 2009.. jeg synes det er lækkert med noget nyt men gammelt har også charme og kan jo moderniseres

Anmeld

24. februar 2010

1977

Profilbillede for 1977
Eva skriver:

Sidder lige og ser tv og der fortæller de at 70'er parcelhuse er populære...jeg kan så ikke helt forstå det, men smag og behag.

Min lille rødstensvilla er fra 1929 og med højt til loftet, stuk og rosetter og plankegulve...lige som jeg kan li' det...

Knus Eva..

Vores er fra 1969 (og badeværelset har ikke ændret sig ) Men jeg er nu glad for det

Anmeld

24. februar 2010

Corn

Eva skriver:

Knus Eva..

Vi bor i et kampestenshus fra 1896.... Magen til gammelt hus skal man lede længe efter, men det er vores....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.