Hvor gammel er jeres bolig??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2010

Loa

Jibbe skriver:

Vores hus er et rigtig 70'er parcelhus bygget i 1974 Da vi købte det i august var det eneste der var moderniseret badeværelset... (engang i 90'erne men det er hvidt). Nu har vi været i fuld gang og det er et super hus. Der hører en fantastisk have til og det ligger i et skønt kvarter for enden af en blind vej...

Vi har ordnet køkkenet fra gulv til loft, dvs støbt gulv, klinker på, fjernet tapet og klinker fra væggene, nye lofter og selvfølgelig nyt super køkken, i stuen er der lagt nyt gulv, fjernet tapet og pudset vægge og nye lofter. Nu er vi i fuld gang med værelserne, soveværelset og et gæsteværelse er dog færdigt.

Jeg er helt klart til de her huse... jeg har nu boet i 3 lejligheder hvor vi havde 2 etager og er så træt af trapper... det gør jeg ALDRIG igen... (måske noget med at jeg er klodset og lever i evig frygt for at falde ned og slå mig).

Kort sagt så ELSKER jeg mit hus og jeg elsker at det kun er et 1 etages hus...

Læææækkert køkken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Lullaby

Her er et billede af køkkenet. 2 af skufferne er gået i stykker, derfor er der rod på bordet. Heldigvis kommer der nyt om 14 dage

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. februar 2010

mamalicious

Loggidut skriver:

hov jeg tror da jeg topper med det ældste hus ind til videre...vores er opført i 1900, og der har kun boet en familie i huset før vores familie overtog det.

Mine unger er nu 4. generation til at overtage skuden...hvis de gider.

Til alle jer med huse før 1926, hvordan har forsikringen forholdt sig til at dække helt og aldeles?

Vi har et gammelt hus/ "gård" fra år 1900, vores forsikring dækker fuldt ud !!

Hvad tænkte du på ??

Anmeld

25. februar 2010

Berg

Vi bor på 8. år i vores gamle hus fra 1916.. Da vi flyttede ind var der ikke anlagt kraftstik (til komfur, opvaskemaskine osv.) Vinduerne var også fra 1916 så der voksede græs på indersiden af karmen. Fyret kunne slet ikke varme det store gamle hus op så der var frost på indersiden af vinduerne...

Grunden er stor og bestod af et vildnæs af gamle træer og buske der stort set var vokset sammen i en stor jungle. Den har vi heldigvis fået styr på så den er nem at holde (og der blev brugt tunge maskiner for at få det til at lykkedes)

Men vi var unge og kåde og i dag har vi da et flot og charmerende hus men er STADIG ikke færdig med at renovere. Mangler stadig en del af overetagen.

Ind imellem spekulerer jeg over hvorfor f.... vi dog købte det gamle l..., vi har jo knap nok set hinanden siden.

Og angående forsikring har vi ikke haft problemer med at få dækket noget...

Anmeld

25. februar 2010

Jibbe

Loa skriver:

Læææækkert køkken

Tak Det er lidt et blandingskøkken skabe er fra Ikea, bordplade fra Kvik og hårde hvidevarer fra Lavpriskøkken.dk... Så sparede vi lige i omegnen af 40.000 på at gøre det på den måde istedet for at købe det hele hos et køkkenfirma....

Anmeld

25. februar 2010

Loa

Jibbe skriver:

Tak Det er lidt et blandingskøkken skabe er fra Ikea, bordplade fra Kvik og hårde hvidevarer fra Lavpriskøkken.dk... Så sparede vi lige i omegnen af 40.000 på at gøre det på den måde istedet for at købe det hele hos et køkkenfirma....

Og det kan man jo lige så godt når det ender med at se sådan ud

Anmeld

25. februar 2010

Jibbe

Helt sikkert... elsker mit kedelige parcelhus...

Anmeld

25. februar 2010

Loggidut

mamalicious skriver:

Vi har et gammelt hus/ "gård" fra år 1900, vores forsikring dækker fuldt ud !!

Hvad tænkte du på ??

jeg tænkte på...vi har en forsikring ved tryg. Og en bank ville lave et tilbud på en samlet forsikring til os, det er nu ved at være et par år siden. Men da hun så den forsikring vi havde, pakkede hun sig, og sagde, at så længe huset var fra før 1926, og vi havde et forsikringsselskab, som dækkede os 100%, så skulle vi blive der, for med de nye regler, vil de fleste forsikringsselskaber ikke dække<:svamp/Råd, o.s.v. når huset var af den alder.

derfor undrede jeg mig lidt over om andre måske sad i en situation hvor de ikke har haft mulighed for at få alt dækket...

Vi er totalt dækket ind, og taget kan skvatte sammen om ørene på os, og så bliver vi dækket, men dem der har købt hus efter 2007, har så vidt jeg kan forstå et problem på de områder.

Ved jo så ikke om nogen har købt efter den her periode, har alle købt før, er der jo ingen ko på isen.

Anmeld

25. februar 2010

JonTri

Vores hytte er fra 1962 tror jeg nok... nå men vi vil gerne sælge det og bygge nyt... bruger ski for mange penge på f.eks varme i det her hus... og så er der bare SÅ meget vi gerne ville have anderledes. Kommer bare til at savne min hæk...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.