Hvad bruger i om ugen på mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

Cris

kitty skriver:

Nej, det lyder som et stramt budget! Sejt at I klarer Jer! Er altid fascineret af vegetarer. Jeg kan godt lide kød, men tror faktisk godt jeg kunne undvære det. Så skulle jeg jo bare have proteinerne andetsteds fra, som i gør med Bønner etc.

Vi har gået to mennesker på én SU i 3 måneder. Det har heller ikke været nemt. Min kæreste var ude og rejse i 5 uger, og jeg brugte 500kr på mad i de uger.. Det var godt nok hårdt!

Men ja, der er meget mad i de grøntsager. Og hvis man bruger fantasien og nogle gode krydderier, så kan man komme langt! Der er vildt meget mad i et kål eller en knold!

Sidste uger så jeg Camille Plum (hedder hun ikke sådan?) og snakkede om alle slags kål der findes. Jeg grinede for hun sagde at gamle mennesker synes, at den lugter af fettigdom og de unge mennesker synes, at den lugter af prut... hahahahaha.... Men der er meget mad i den og vi smilede, for det ved vi her i huset :-D  Ja, vi skal klare mad, tøj, sjovt, husleje, banklån (min mands sommerhus), forsikring, fuldpris vuggestue osv osv med en ikke særlig høj løn. Så det er ikke så sjovt. Gudskelov amning er stadig gratis!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

Ja, helt enig i det.

Et eksempel på at hun ikke tænker på datteren er ved jul.

Pigen skulle holde jul med os og vi spørger så om de ike kan købe en lille ting som hun kan få med som hun kan åbne juleaften og rigtig vise til os andre at det er fra hendes mor. Hun griner håneligt og udbryder "får hun da ikke gaver af jer"
Og var jo slet ikke det der var pointen, hun kunne da få tingen med hjem til moren igen. Pointen var at hun kunne vise min familien gaven, vi tænkte på pigen, sgu ikke os. Men at Emil jo klart vil få flere end hende når hun var her.

Tror du hun havde en lille gave med, overhovedet ik.

Det er sørgeligt men bare om ikke at gøre pigen opmærksom på det... stakkels hende...

Anmeld

16. februar 2010

betski

gabriellasmor skriver:

altså mad og toiletartikler?

dvs ikke grillmad, tøj, benzin, blade og andre ekstra ting.

jeg vil gerne ned på 500 for 2 voksne, 1 barn og hver anden weekend 2 store børn. er det realistisk? pt bruger jeg ca. 8-900kr.

hmm til kun mad bruger jeg vel rundt regnet 200 kr om ugen til mig og min datter. Det er inkl frugt og grønt.

Anmeld

16. februar 2010

Vingummien

Eva skriver:

Det er sørgeligt men bare om ikke at gøre pigen opmærksom på det... stakkels hende...

Ja det er det. MEn tror det er sket. Vi får tit kommentare om at hun er en alt for stille pige meget lukket inde osv.

Nogle af dem fra ns gruppen jeg kommer fra har mødt hende og de var meget overrasket over den måde hun var på.

Anmeld

16. februar 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

Ja det er det. MEn tror det er sket. Vi får tit kommentare om at hun er en alt for stille pige meget lukket inde osv.

Nogle af dem fra ns gruppen jeg kommer fra har mødt hende og de var meget overrasket over den måde hun var på.

Åh, det må være hårdt at være vidne til.

Anmeld

16. februar 2010

Vingummien

Eva skriver:

Åh, det må være hårdt at være vidne til.

JA men gør også at det er svære for mig at knytte mig til hende.

Ved godt det lyder underligt, men ser hendes mor alt for meget i hende. Og selvom hun er et lille barn er det bare mega svært, for man får bare ikke de føleleser selvom man gerne vil.

Anmeld

16. februar 2010

smokin

Znuzke skriver:

Nu er vi jo rigtigt mange herhjemme, og kød kan meget nemt blive en meget stor del af vores budget.

Så vi får masser af hakket oksekød, dvs. kødsauce, lasagne, hakkebøffer mv. Jeg køber det i SuperBrugsen med fedtprocent 8-12. Det koster 35 kr. pr. kg. i denne uge. Så jeg har købt 5 kg. idag og skal have købt lidt mere.

Vi spiser også meget kylling og kalkun. Kyllingfileter koster ikke alverden og kan tilberedes på maaange måder.

Hvad vi bruger på frugt og grønt tør jeg slet ikke tænke på...

vores madbudget er på 8000 pr. md og det kan jeg næsten holde...

Hvor mange er I? 

Anmeld

16. februar 2010

LMM

LotteN skriver:

Den der ret til en flad 20ér fra rabatten, hvor finder jeg den henne???

på www.dr1.dk/rabatten så plejer det at stå ude i højre side, den ret med kylling er vildt god og den ret med fiskedeller er fantastisk det er de bedste fiskedeller!

Anmeld

16. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså der står 7000 kr på vores madkonto hver måned Men det er så også til medicin og når vi spiser ude og div wc papir og det der. Ikke til benzin og sådan.

Så jeg vil tro at de 3500 kr er indkøb i dagligvare butikker og resten er 'resten'

Men altså - jeg syntes vi har et stort forbrug til 'madkontoen' i øjeblikket, men det er så fordi vi prioritere luksus ting, når vi har råd til det og prioriterer at kunne gå ud og spise, når vi har lyst... 3-4 gange om måneden på ikke vildt dyre steder

Anmeld

16. februar 2010

smokin

Vi har 5000 til mad om måneden, men vi bruger nok lidt mere  

Min kæreste er rigtig god til at hygge (Man kan jo ALTID smide skylden på ham) og rigtig god til GOD vin og GOD mad!

Og vi er altså kun 2 personer og en baby i maven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.