Hvad bruger i om ugen på mad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2010

ekzunz

gabriellasmor skriver:

kan se vi ikke bruger for meget som det er nu.. frugt og grønt er heldigvis billigt i fakta. tror mest det er kødet der er synderen.

Nu er vi jo rigtigt mange herhjemme, og kød kan meget nemt blive en meget stor del af vores budget.

Så vi får masser af hakket oksekød, dvs. kødsauce, lasagne, hakkebøffer mv. Jeg køber det i SuperBrugsen med fedtprocent 8-12. Det koster 35 kr. pr. kg. i denne uge. Så jeg har købt 5 kg. idag og skal have købt lidt mere.

Vi spiser også meget kylling og kalkun. Kyllingfileter koster ikke alverden og kan tilberedes på maaange måder.

Hvad vi bruger på frugt og grønt tør jeg slet ikke tænke på...

vores madbudget er på 8000 pr. md og det kan jeg næsten holde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2010

Vingummien

Eva skriver:

Ja, det kan jeg godt forstå...øv, det er også bare noget der kan skabe dårlig stemning...

VILDT det koster så meget med Franks datter og transport...

Ja og (håber du sidder ned) for de 1000kr om måneden er "kun" fordi han er på wildcard, kan han jo få når han er over 25 hvis han er under udd. Har regnet på det og vil koste omkring 1500-1600 når han ikke kan bruge wild card længere. Så kan du godt se at det kan vi kun hvis vi begynder at få mere ind.

Men vi vil arbejde hen i mod at få hende smor med på at hun kan tage tog selv, er jo de der ordninger.

Anmeld

16. februar 2010

LotteN

LMM skriver:

Hey

Vi er to voksene og vi bruger ca. 350 kr om ugen! og manden spiser meget hi hi Vi laver en madplan hver søndag (tjekker Rema 1000s tilbud og laver ud fra det) og en huskeseddel og så handler vi kun i Rema 1000!! Vi får suppe en gang om ugen, da det er nemt og billigt! og så får vi retten fra Rabatten, den til en flad 20er

Synes selv vi gør det ret billigt!

Har lige handler ind til denne uge for kun 120 kr! fordi at jeg har ryddet op i mine køkkenskabe og lavede retter ud fra hvad jeg have

Den der ret til en flad 20ér fra rabatten, hvor finder jeg den henne???

Anmeld

16. februar 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

Ja og (håber du sidder ned) for de 1000kr om måneden er "kun" fordi han er på wildcard, kan han jo få når han er over 25 hvis han er under udd. Har regnet på det og vil koste omkring 1500-1600 når han ikke kan bruge wild card længere. Så kan du godt se at det kan vi kun hvis vi begynder at få mere ind.

Men vi vil arbejde hen i mod at få hende smor med på at hun kan tage tog selv, er jo de der ordninger.

Men skal moderen ikke betale halvdelen?

Hvor gammel er barnet?

Anmeld

16. februar 2010

Vingummien

Eva skriver:

Men skal moderen ikke betale halvdelen?

Hvor gammel er barnet?

Jeps de henter i bil. men du skal tænke på at han skal betale for 4 billetter. 2 derned og 2 hjem plus plads til dem begge 2.

Hun er 4½

Anmeld

16. februar 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

Jeps de henter i bil. men du skal tænke på at han skal betale for 4 billetter. 2 derned og 2 hjem plus plads til dem begge 2.

Hun er 4½

Kan de ikke lokkes til at køre hvis I betalte benzin, det må da være meget hurtigt for dem i bil?

Det er godt nok bøvlet, er glad for trods alt, at drengenes far bor så tæt på..

Anmeld

16. februar 2010

Vingummien

Eva skriver:

Kan de ikke lokkes til at køre hvis I betalte benzin, det må da være meget hurtigt for dem i bil?

Det er godt nok bøvlet, er glad for trods alt, at drengenes far bor så tæt på..

he. Ja undskyld. Men det kan vi ikke. Og kan kun grine af det.

Hun ja er MEGET besværlig, bare for at være det og for at gøre det imod Frank, intet andet. Hun er virkelig nedgørende.

Tror det nemmeste er at forklare på den måde her: Hun er en af de typer der griner hånelig hver gang hun siger noget. Og drejer det sig om datteren er det bare jaja og øjne osv

Anmeld

16. februar 2010

otlitrom

Cris skriver:

Ja og vinter grønsager giver faktisk masser af mad! Man kan forberede dem lidt sjovt med forskellige sovse og så nogle ting. Jeg vil helst kunne bruge masser af penge til mad og sjov for som sagt, jeg elsker at hygge på supermarkedet og finde på mange ting, men jeg har ikke ret til noget dagpenge eller noget og med en løn og to små børn er ikke nemt  øv øv 

Nej, det lyder som et stramt budget! Sejt at I klarer Jer! Er altid fascineret af vegetarer. Jeg kan godt lide kød, men tror faktisk godt jeg kunne undvære det. Så skulle jeg jo bare have proteinerne andetsteds fra, som i gør med Bønner etc.

Vi har gået to mennesker på én SU i 3 måneder. Det har heller ikke været nemt. Min kæreste var ude og rejse i 5 uger, og jeg brugte 500kr på mad i de uger.. Det var godt nok hårdt!

Men ja, der er meget mad i de grøntsager. Og hvis man bruger fantasien og nogle gode krydderier, så kan man komme langt! Der er vildt meget mad i et kål eller en knold!

Anmeld

16. februar 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

he. Ja undskyld. Men det kan vi ikke. Og kan kun grine af det.

Hun ja er MEGET besværlig, bare for at være det og for at gøre det imod Frank, intet andet. Hun er virkelig nedgørende.

Tror det nemmeste er at forklare på den måde her: Hun er en af de typer der griner hånelig hver gang hun siger noget. Og drejer det sig om datteren er det bare jaja og øjne osv

Stakkels deres lille datter...det er jo desværre kun hende hun skader.... øv...

Anmeld

16. februar 2010

Vingummien

Eva skriver:

Stakkels deres lille datter...det er jo desværre kun hende hun skader.... øv...

Ja, helt enig i det.

Et eksempel på at hun ikke tænker på datteren er ved jul.

Pigen skulle holde jul med os og vi spørger så om de ike kan købe en lille ting som hun kan få med som hun kan åbne juleaften og rigtig vise til os andre at det er fra hendes mor. Hun griner håneligt og udbryder "får hun da ikke gaver af jer"
Og var jo slet ikke det der var pointen, hun kunne da få tingen med hjem til moren igen. Pointen var at hun kunne vise min familien gaven, vi tænkte på pigen, sgu ikke os. Men at Emil jo klart vil få flere end hende når hun var her.

Tror du hun havde en lille gave med, overhovedet ik.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.