Sosu udd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

karina1980

suanne85 skriver:

Jeg skal gå på den I Randers.

Jeg går på grundforløbet lige nu for at snuse lidt mere til det inden det går løs til September. Jeg har desværre ikke et prs erfaring og vil slet ikke hjælper udd men skal have den for at få assistent udd. Vil rigtig gerne arbejde med mennesker og derfor jeg har valgt det her.

Men kan jeg ikke få mere kan vi desværre ikke få det til at løbe rundt

du skal være opmærksom på at man kun kan få som voksenelev til den ene af udd.

dvs du kan ikke få voksenelevløn under både hjælper og assistent udd.

lige en lille kringlet regel de ikke oplyser om, har et par stykker på mit hold der nemlig fik nej til voksenelevløn pga af denne regel.

selv var jeg heldig at få revalidering af kommunen under hjælper og kunne derfor få voksenelevløn nu(er halvvejs igennem ass.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

Vingummien

Eva skriver:

Får du over 9000kr udbetalt på su nu??den su vil jeg gerne have...

Jeps. Og på kontanthjælp kan jeg få 8500. Så det er også mere

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

Kloster skriver:

Hej.

Bed bare lige fast i, at du helst ikke ville have ssh udd, men er nødt til det for at få ssa udd. Hvad vil du da arb med? Tror du ikke, du kan lære noget ved at tage ssh udd før du tager ssa udd især når du slet ikke har erfaring med dette?

Undskyld mine undrende spørgsmål, men kan ikke lige forstå det du skriver her:

Jeg har desværre ikke et prs erfaring og vil slet ikke hjælper udd men skal have den for at få assistent udd. Vil rigtig gerne arbejde med mennesker og derfor jeg har valgt det her.

Uh skal slet ikke forståes som om jeg ikke kan lære noget. Ikke misforståes. Men jeg vil gerne arbejde med andet en ældre mennesker. Derfor

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

FrkT skriver:

Tror du ikke du forveksler det? For på SOSU-uddannelsen skal du jo ikke have en læreplads, du skal i praktik. Eller er det mig der har helt misforstået? Vi har på mit arbejde jævnligt (også lige nu) folk i praktik som er igang med uddannelsen til SOSU-assistent.

Øhm. Vi har lige haft foa ude i dag og vi skal have læreplads

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

Eva skriver:

Jeg kom lige til at tænke på noget....hvad med at læse til sygeplejerske? så får du su jo...

Min største drøm er at blive psykolog faktisk. Men jeg er ikke særlig boglig og derfor tager jeg den her vej for at arbejde med mennesker. Men ja var en ide. MEn har desværre kun en 10 klasse og så noget fabrik halløj så skal igennem meget for at komme dertil. Og da jeg ikker så boglig vil jeg gå hurtig tør i det.

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

karina1980 skriver:

du skal være opmærksom på at man kun kan få som voksenelev til den ene af udd.

dvs du kan ikke få voksenelevløn under både hjælper og assistent udd.

lige en lille kringlet regel de ikke oplyser om, har et par stykker på mit hold der nemlig fik nej til voksenelevløn pga af denne regel.

selv var jeg heldig at få revalidering af kommunen under hjælper og kunne derfor få voksenelevløn nu(er halvvejs igennem ass.)

What... Ihh kan så meget irritere mig at det skal være så indvilket at få en udd efterhånden

Anmeld

11. februar 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

Jeps. Og på kontanthjælp kan jeg få 8500. Så det er også mere

Må jeg spørge hvad du får brutto i su? for så vidt jeg ved er den almindelige su ikke så høj...får du handicap tilskud?

Anmeld

11. februar 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

Min største drøm er at blive psykolog faktisk. Men jeg er ikke særlig boglig og derfor tager jeg den her vej for at arbejde med mennesker. Men ja var en ide. MEn har desværre kun en 10 klasse og så noget fabrik halløj så skal igennem meget for at komme dertil. Og da jeg ikker så boglig vil jeg gå hurtig tør i det.

men hvad får du så su til nu...

Anmeld

11. februar 2010

Kloster

suanne85 skriver:

Uh skal slet ikke forståes som om jeg ikke kan lære noget. Ikke misforståes. Men jeg vil gerne arbejde med andet en ældre mennesker. Derfor

Hej hej.

Fino fino... Undrede mig bare

Hvad kunne du godt tænke dig at lave, når du så er færdig med en ssa udd?? Er det så indenfor psykiatrien?

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

Kloster skriver:

Hej hej.

Fino fino... Undrede mig bare

Hvad kunne du godt tænke dig at lave, når du så er færdig med en ssa udd?? Er det så indenfor psykiatrien?

JA nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.