Sosu udd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

Vingummien

Alexis skriver:

Hmmmm nogle steder står der, at erfaring er en fordel, ikke et krav, og nogen skriver det også som et punkt under et krav, men at nogle arb. givere slækker på kravet om erhvervserfaring. Så tror det er helt op til den enkelte kommune...

at det kan lade sig gøre for dig

Skal høre kommunen ad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

suanne85 skriver:

Er altså vildt lost.

Går på grund forløbet nu hvor det er su. Og har så fundet ud af at selvom jeg er over 25 når jeg skal have en lære plads så får jeg ikke mere af den grund Jeg vil kun få ca 9500 før skat og det vil sige ikke engang 6000 vil jeg få udbetalt så det kan jeg jo slet ikke gøre

Men havde bare fået af vide at man fik mere når man var over 25år

Hvis du er 25 og har et års erfaring indenfor faget kan du søge om voksenelevløn.

Derfor kan du ikke få voksen elevløn pt. Så derfor vil du desværre kun få udbetalt, så lidt. Står i samme problem, er dog ikke 25.

Men du kan søge om uddannelses støtte hos kommunen til forældre som ikke tjener det vilde, og derfor har brug for lidt ekstra penge...

Hvor går du på social- og sundhedsskole henne??

Og hvornår regner du med at skal igang med uddannelsen???

Louise (starter forfra på hjælper udd. efter barsel, i Skive til maj)

Anmeld

11. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

suanne85 skriver:

Ja er den første udd jeg er støt på hvor man ikke får mere når man er over 25. Og så lige den jeg skal ikk... typisk

endelig mig hvis du har problemer inden for den udd og kommune. Kender vidst snart til alt.. er pt oppe og diskutere med mange fra kommunen pga af at som enlig forsøger får man ikke mere end den lavest elevløn .. Er godt sur!

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

Astrids-mor skriver:

Hvis du er 25 og har et års erfaring indenfor faget kan du søge om voksenelevløn.

Derfor kan du ikke få voksen elevløn pt. Så derfor vil du desværre kun få udbetalt, så lidt. Står i samme problem, er dog ikke 25.

Men du kan søge om uddannelses støtte hos kommunen til forældre som ikke tjener det vilde, og derfor har brug for lidt ekstra penge...

Hvor går du på social- og sundhedsskole henne??

Og hvornår regner du med at skal igang med uddannelsen???

Louise (starter forfra på hjælper udd. efter barsel, i Skive til maj)

Jeg skal gå på den I Randers.

Jeg går på grundforløbet lige nu for at snuse lidt mere til det inden det går løs til September. Jeg har desværre ikke et prs erfaring og vil slet ikke hjælper udd men skal have den for at få assistent udd. Vil rigtig gerne arbejde med mennesker og derfor jeg har valgt det her.

Men kan jeg ikke få mere kan vi desværre ikke få det til at løbe rundt

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

Astrids-mor skriver:

endelig mig hvis du har problemer inden for den udd og kommune. Kender vidst snart til alt.. er pt oppe og diskutere med mange fra kommunen pga af at som enlig forsøger får man ikke mere end den lavest elevløn .. Er godt sur!

Det er bare så forkert. Min veninde er i samme klasse som mig og hun er også enlig og vil ikke kune få det til at gå rundt.

Ved du hvad beløbet er på det kan man få ekstra? Fik afvide det var 6000 om året og det hjælper jo intet, det er 500 om måneden.

Anmeld

11. februar 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

Ja og så forsørger får jeg også. ja syntes det er for dårligt. De  vil have man skal udd sig men kan de så ikke gøre så man har råd til det også når man har barn

Som enlig på su kan du få stort det samme som du vil kunne få...hvis du ikke er alene får du kun 5000kr brutto...så du får altså ikke mindre end på su.

knus..

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

Eva skriver:

Som enlig på su kan du få stort det samme som du vil kunne få...hvis du ikke er alene får du kun 5000kr brutto...så du får altså ikke mindre end på su.

knus..

Jeg får lidt over 9000 udbetalt nu. Og på elve vil jeg få under 6000 udbetalt

Anmeld

11. februar 2010

Honningblomst

suanne85 skriver:

Jeg får lidt over 9000 udbetalt nu. Og på elve vil jeg få under 6000 udbetalt

Får du over 9000kr udbetalt på su nu??den su vil jeg gerne have...

Anmeld

11. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

suanne85 skriver:

Det er bare så forkert. Min veninde er i samme klasse som mig og hun er også enlig og vil ikke kune få det til at gå rundt.

Ved du hvad beløbet er på det kan man få ekstra? Fik afvide det var 6000 om året og det hjælper jo intet, det er 500 om måneden.

Børnetilskud til forældre under uddannelse

Hvis I som forældre er under uddannelse, kan I få et særligt børnetilskud på op til 1.540 kr. (2009) i kvartalet pr. barn. I kan højst få ét tilskud pr. forælder under uddannelse. Hvis I begge er under uddannelse, og I har to børn, kan I få to tilskud.

Tilskuddets størrelse er afhængig af jeres indkomst. Det bliver nedsat med 10 pct. af den del af jeres årsindkomst, der overstiger 123.300 kr. for enlige og 185.000 kr. for par.

Tilskuddet bortfalder ved en indkomst på 178.360 kr. for enlige; ved en indkomst på 238.160 kr. for par, der har ret til ét tilskud, og ved en indkomst på 297.920 kr. for par, der har ret til to tilskud.

Tilskuddet kan søges af uddannelsessøgende, der deltager i en uddannelse, der berettiger til SU eller til optagelse i en arbejdsløshedskasse.

Hentet inde fra Viborg kommune hjemmeside..
Jeg kan heller ikke få mit til at hænge sammen, så endnu en gang har mine forældre været så søde, at jeg må spise hos dem de 14 mdr jeg læser. Det er bare rigtig træls, for vil godt snart have mit eget liv- hvis man kan sige sådan.

Anmeld

11. februar 2010

Kloster

suanne85 skriver:

Jeg skal gå på den I Randers.

Jeg går på grundforløbet lige nu for at snuse lidt mere til det inden det går løs til September. Jeg har desværre ikke et prs erfaring og vil slet ikke hjælper udd men skal have den for at få assistent udd. Vil rigtig gerne arbejde med mennesker og derfor jeg har valgt det her.

Men kan jeg ikke få mere kan vi desværre ikke få det til at løbe rundt

Hej.

Bed bare lige fast i, at du helst ikke ville have ssh udd, men er nødt til det for at få ssa udd. Hvad vil du da arb med? Tror du ikke, du kan lære noget ved at tage ssh udd før du tager ssa udd især når du slet ikke har erfaring med dette?

Undskyld mine undrende spørgsmål, men kan ikke lige forstå det du skriver her:

Jeg har desværre ikke et prs erfaring og vil slet ikke hjælper udd men skal have den for at få assistent udd. Vil rigtig gerne arbejde med mennesker og derfor jeg har valgt det her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.