Sosu udd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

Pia

karina1980 skriver:

nej det er ikke nemt, ved at dem der sidder med det i vores kommune er godt træt af de mange regler.

men altså kan du få et års erfaring kan du jo gå direkte ind på assistenten med voksenelevløn og så springe ssh over, det er der altså nogle stk i min klasse der har benyttet sig af, netop pga alle de mærkelige regler og lønen for ufaglært er den samme som elevløn så man lærer at leve for den løn imens(37 timer = ca 18000 før skat)

Der er stor forskel fra kommune til kommune hva man kan få..
Og det er jo heller ikke på alle udd man kan få voksen elev løn...

Men jeg ville ringe i Foa og snakke med dem.. De kan fortælle dig præcis hvad du kan få i din kommune..

Hilsen Pia der selv skal læse til ass til juni og får voksen elev løn ( 18723,85 kr) til den tid ,men har så også været hjælper i 13 år og er 31 år, så jeg opfylder alle krav der er her i vores kommune

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2010

Mira0911

For at jeg kan komme på sosu voksen hjælper uddannelse, kræver det 1 års erfaring, er i gang med at få erfaringen, håber på at blive optaget til næste år...

Anmeld

12. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

LineD skriver:

Det er da lidt irriterende at der er sådan forskel... Men det er jo nok hvad kommunerne budgeterer til.

Nu har jeg ikke læst de andre indlæg, men har du erhvervserfaring? Tit kan man få "dispensation" hvis man har x-antal måneders (altså under de 12 mdr som de skriver) erhvervserfaring til at få den høje voksenelevløn.

En mulighed mere er (som jeg brugte i starten) at hvis du er medlem af en A-kasse, at de så supplerer op så du i det store hele, vil få det samme som voksenelevløn.

jeg er kun 19, så det enste erfaring jeg har er fra da jeg gik på grundforløbet og havde 2 gange praktik i ældre plejen og så den 1. skolepraktik periode fra første omgang jeg tog uddannelsen. Så har desværre ikke nok til at må få voksen løn...

Men tror jeg vil forhører mig med min a-kasse nu når jeg skal til møde med dem på tirsdag.. Så ska jeg lige ha forhørt mig. Synes det ved at være godt træls at leve hos de gamle når jeg selv snart har hus..

Anmeld

12. februar 2010

Vingummien

karina1980 skriver:

nej det er ikke nemt, ved at dem der sidder med det i vores kommune er godt træt af de mange regler.

men altså kan du få et års erfaring kan du jo gå direkte ind på assistenten med voksenelevløn og så springe ssh over, det er der altså nogle stk i min klasse der har benyttet sig af, netop pga alle de mærkelige regler og lønen for ufaglært er den samme som elevløn så man lærer at leve for den løn imens(37 timer = ca 18000 før skat)

Er det ikke rigtig svært at få 1 års erfaring når man ikke kender så meget til området?

Anmeld

12. februar 2010

N&J

Min veninde går på uddannelsen, men som voksenlønnet, så hun får ca. 13500 udbetalt.. men det var også fordi hun var over 25 da hun søgte om voksenløn.. så tror ikke der er så meget du kan gøre nu hvor du er igang.. 

Anmeld

12. februar 2010

karina1980

suanne85 skriver:

Er det ikke rigtig svært at få 1 års erfaring når man ikke kender så meget til området?

nej rigtig mange plejehjem benytter sig af ufaglærte i ferieperioder eller har dem som løst ansatte

Anmeld

13. februar 2010

engel24

suanne85 skriver:

Er altså vildt lost.

Går på grund forløbet nu hvor det er su. Og har så fundet ud af at selvom jeg er over 25 når jeg skal have en lære plads så får jeg ikke mere af den grund Jeg vil kun få ca 9500 før skat og det vil sige ikke engang 6000 vil jeg få udbetalt så det kan jeg jo slet ikke gøre

Men havde bare fået af vide at man fik mere når man var over 25år

du får ca 12.000 vis du har et års erfarring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.