Sosu udd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.635 visninger
56 svar
0 synes godt om
11. februar 2010

Vingummien

Er altså vildt lost.

Går på grund forløbet nu hvor det er su. Og har så fundet ud af at selvom jeg er over 25 når jeg skal have en lære plads så får jeg ikke mere af den grund Jeg vil kun få ca 9500 før skat og det vil sige ikke engang 6000 vil jeg få udbetalt så det kan jeg jo slet ikke gøre

Men havde bare fået af vide at man fik mere når man var over 25år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

wamse

suanne85 skriver:

Er altså vildt lost.

Går på grund forløbet nu hvor det er su. Og har så fundet ud af at selvom jeg er over 25 når jeg skal have en lære plads så får jeg ikke mere af den grund Jeg vil kun få ca 9500 før skat og det vil sige ikke engang 6000 vil jeg få udbetalt så det kan jeg jo slet ikke gøre

Men havde bare fået af vide at man fik mere når man var over 25år

Er det fordi du skal have 1 års erhvervserfaring for at få en voksenelevplads? 

Anmeld

11. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Ja jeg mener også at det er fordi man skal have et års erhvervserfaring for at få voksenelevløn. Nogle steder skriver de det tydeligt, andre steder ikke. Så tro det er gældende overalt. Og så skal man selvf, være over 25. Har nemlig selv været inde og kigge nærmere på det.

Men elevløn er vel stadig højere en SU med mindre du får voksen su?

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

Alexis skriver:

Ja jeg mener også at det er fordi man skal have et års erhvervserfaring for at få voksenelevløn. Nogle steder skriver de det tydeligt, andre steder ikke. Så tro det er gældende overalt. Og så skal man selvf, være over 25. Har nemlig selv været inde og kigge nærmere på det.

Men elevløn er vel stadig højere en SU med mindre du får voksen su?

Jeg får mere i su, selv på kontanthjælp vil jeg få mere end det jeg kan få der

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

wamse skriver:

Er det fordi du skal have 1 års erhvervserfaring for at få en voksenelevplads? 

Har ingen ide, burde de da informere om. Er træls når man endelig har fundet noget man vil og så viser sig at man ikke har råd alligevel

Anmeld

11. februar 2010

suanne85 skriver:

Jeg får mere i su, selv på kontanthjælp vil jeg få mere end det jeg kan få der

Hm jeg er på su og får ik så meget... må låne for at klare mig. Får du voksen su? For ja, så er der en forskel der vil noget

Trist at økonomien skal have indflydelse på om man kan udd. sig. Kender det selv alt for godt.

Håber det lykkes alligevel.

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

Alexis skriver:

Hm jeg er på su og får ik så meget... må låne for at klare mig. Får du voksen su? For ja, så er der en forskel der vil noget

Trist at økonomien skal have indflydelse på om man kan udd. sig. Kender det selv alt for godt.

Håber det lykkes alligevel.

Ja og så forsørger får jeg også. ja syntes det er for dårligt. De  vil have man skal udd sig men kan de så ikke gøre så man har råd til det også når man har barn

Anmeld

11. februar 2010

suanne85 skriver:

Ja og så forsørger får jeg også. ja syntes det er for dårligt. De  vil have man skal udd sig men kan de så ikke gøre så man har råd til det også når man har barn

Ja hold da op, så er der satme noget af en forskel. ØV.

Synes det er SÅ træls at man skal gøre sig fortjent til voksenelevløn på visse udd. Andre steder skal man bare være + 25. Fatter det ikke.

Mon du kan få nogle ekstra tilskud hvis du bliver elev, nu hvor du er forsørger?

Anmeld

11. februar 2010

Hmmmm nogle steder står der, at erfaring er en fordel, ikke et krav, og nogen skriver det også som et punkt under et krav, men at nogle arb. givere slækker på kravet om erhvervserfaring. Så tror det er helt op til den enkelte kommune...

at det kan lade sig gøre for dig

Anmeld

11. februar 2010

Vingummien

Alexis skriver:

Ja hold da op, så er der satme noget af en forskel. ØV.

Synes det er SÅ træls at man skal gøre sig fortjent til voksenelevløn på visse udd. Andre steder skal man bare være + 25. Fatter det ikke.

Mon du kan få nogle ekstra tilskud hvis du bliver elev, nu hvor du er forsørger?

Ja er den første udd jeg er støt på hvor man ikke får mere når man er over 25. Og så lige den jeg skal ikk... typisk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.