Sosu udd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Glemte den her....

Ikke berettigede til det særlige børnetilskud
Enlig forsørger som modtager tillægsstipendium.
Tilskudsmodtager og samlever modtager tillægsstipendium med et barn. Har I to børn, kan I få tilskud til et barn.
Tilskudsmodtager eller samlever er berettigede til SU og tillægsstipendium, men har fravalgt det p.g.a. for høj indtægt.
Tilskudsmodtager eller samlever får ikke SU p.g.a. opbrugt SU klip, men modtager slutlån og tillægsstipendium.
I kan søge det særlige børnetilskud ved at udfylde ansøgningsblanketten og aflevere den i jeres kommune. Her kan I også få mere information om ansøgning mv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2010

FrkT

Tror du ikke du forveksler det? For på SOSU-uddannelsen skal du jo ikke have en læreplads, du skal i praktik. Eller er det mig der har helt misforstået? Vi har på mit arbejde jævnligt (også lige nu) folk i praktik som er igang med uddannelsen til SOSU-assistent.

Anmeld

11. februar 2010

Honningblomst

Jeg kom lige til at tænke på noget....hvad med at læse til sygeplejerske? så får du su jo...

Anmeld

11. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

FrkT skriver:

Tror du ikke du forveksler det? For på SOSU-uddannelsen skal du jo ikke have en læreplads, du skal i praktik. Eller er det mig der har helt misforstået? Vi har på mit arbejde jævnligt (også lige nu) folk i praktik som er igang med uddannelsen til SOSU-assistent.

Som ssh/ ssa elev skal man i praktik. ikke læreplads...

Anmeld

11. februar 2010

FrkT

Astrids-mor skriver:

Som ssh/ ssa elev skal man i praktik. ikke læreplads...

Nemlig, det var også det jeg skrev

Anmeld

11. februar 2010

LineD

Jeg læser selv på uddannelsen, og det er desværre sådan. Men (jeg er ansat i Ringkøbing-Skjern kommune) og der er det sådan, at man jo får løn under uddannelse, men er man under 25 og har barn, kan man få løn som voksen elev, og jeg er da sikker på det samme gælder for +25 og barn.

Jeg har 9 mdr erhververfaring + 4 mdr som ferieafløser, så jeg håber og tror da på at jeg får voksenelevløn.

Men reglerne er super forskellige fra kommune til kommune, derfor skal du ikke tage til takke med hvad skolen skriver om uddannelsen, jeg ville klart ringe til kommunen og høre dem ad, det var sådan jeg fandt ud af at jeg faktisk kunne få noget mere.

Anmeld

11. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

FrkT skriver:

Nemlig, det var også det jeg skrev

ville lige støtte

Anmeld

11. februar 2010

LineD

LineD skriver:

Jeg læser selv på uddannelsen, og det er desværre sådan. Men (jeg er ansat i Ringkøbing-Skjern kommune) og der er det sådan, at man jo får løn under uddannelse, men er man under 25 og har barn, kan man få løn som voksen elev, og jeg er da sikker på det samme gælder for +25 og barn.

Jeg har 9 mdr erhververfaring + 4 mdr som ferieafløser, så jeg håber og tror da på at jeg får voksenelevløn.

Men reglerne er super forskellige fra kommune til kommune, derfor skal du ikke tage til takke med hvad skolen skriver om uddannelsen, jeg ville klart ringe til kommunen og høre dem ad, det var sådan jeg fandt ud af at jeg faktisk kunne få noget mere.

Vil lige tilføje at min erhvervserfaring ikke har haft betydning for min løn indtil videre (fordi de sidste 4 mdr ikke var fastansættelse). Så det er ikke derfor jeg har fået mere.

Anmeld

11. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

LineD skriver:

Det første du skriver kan ikke lade sig gøre i Viborg/Skive kommune... Desværre.. Der er det lige meget om du har barn eller ikke barn, samme løn.!

Og det er kun i særlig tilfælde man kan blive godkendt til elevløn +25

Anmeld

11. februar 2010

LineD

Astrids-mor skriver:

Det første du skriver kan ikke lade sig gøre i Viborg/Skive kommune... Desværre.. Der er det lige meget om du har barn eller ikke barn, samme løn.!

Og det er kun i særlig tilfælde man kan blive godkendt til elevløn +25

Det er da lidt irriterende at der er sådan forskel... Men det er jo nok hvad kommunerne budgeterer til.

Nu har jeg ikke læst de andre indlæg, men har du erhvervserfaring? Tit kan man få "dispensation" hvis man har x-antal måneders (altså under de 12 mdr som de skriver) erhvervserfaring til at få den høje voksenelevløn.

En mulighed mere er (som jeg brugte i starten) at hvis du er medlem af en A-kasse, at de så supplerer op så du i det store hele, vil få det samme som voksenelevløn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.