Ung mor vs. "gammel" mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2010

lunde

Anonym skriver:

Præcis! Det vigtigste er nemlig at man vil gøre ALT for sit barn..

Tak for det dejlige indlæg!

uanset om du er "ung" eller "gammel" forældre, ville du gøre ALT for dit barn..    bryder mig faktisk ikke om udtrykket gammel..  jeg er kun 34 år, og jeg har stadig livet foran mig, og måske oz et barn til....  det vil tiden vise...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

Anonym trådstarter

lunde skriver:

uanset om du er "ung" eller "gammel" forældre, ville du gøre ALT for dit barn..   bryder mig faktisk ikke om udtrykket gammel..  jeg er kun 34 år, og jeg har stadig livet foran mig, og måske oz et barn til....  det vil tiden vise...

Det er jo lige nøjagtig det jeg skriver.. Det vigtigste er at du vil gøre alt for dit barn uanset om du er ung eller ÆLDRE!

Derfor forstår jeg heller ikke at man kan sige at ældre mødre er bedre end unge?!

Anmeld

6. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Anonym skriver:

Først tillykke med graviditeten! - Som jo så er ved at være slut

Men ja, jeg mener også at jeg har erfaring nok - både med børn og livet generelt!

Jeg tror nemlig ikke på at man bliver bedre med alderen! - Tror det er meget individuelt.. Og som sagt så er jeg sikker på at jeg er en meget bedre (ung) mor end mange ældre er..

Hvis du selv mener du er en meget bedre ung mor end så mange "ældre" mødre, så skal du også bare lukke af for deres kommentarer omkring dette Der er ingen andre end dig selv du skal bevise det overfor

Anmeld

6. februar 2010

NynneKlink

Hmn, jeg tror nu det kommer an på personen ikke alderen.

Jeg var selv 21 da min ældste blev født, og selv om der er ting jeg har måttet opgive/udskyde grundet børnene, er jeg dybt lykkelig over at være blevet mor så ung som jeg er -og at de aller er født så tæt. de kommer jo ud af en ung og stærk krop, jeg har verken haft problemer med ivf el.l. og alle fødseler er da også klaret 'efter bogen' og uden andet smertelindring end en varmepude. når man er ung har man jo også flere æg, et antal som mindskes drastisk jo ældre man bliver, samt at melde om noget så enkelt  (og vigtigt) som energi og overskud.. jeg er overbevist om at man har mere af det som 20 årig end som 40.. -men det er jo bare min personlige mening!

Det er jo langt fra sikkert at det er sådan for alle, men for mig, min mor, 2 mostre og meste af mine (mødre) veninder virker det i hvertfald. :-D

desuden skal man jo også tænke på evt fare man udsetter sit ufødte barn for ved at blive gravid i en 'højere' alder... DOWN er bare et eksembel...

Hvis det er erfaring du mener, og ikke desideret alder så er det jo meget individuelt...

erfaring om børn får du jo først RIGTIGT når du selv har børn.. så det har nok ingen forskel om man er 20 30 eller 40...

jeg kender mænd og kvinder der på 20 har været mere igennem end de meste på 40... og derved fået mange erfaringer og meget viden....

alt i alt, så tror jeg det er meget individuelt... men jeg er nu glad for min situation... desuden, hvorfor vente til livet næsten er slut med at bringe noget så skønt som et barn ind i det????

mine børn er en del af hele mit voksne liv, ikke kun den sidste del... desuden ved ingen jo hvorlænge de lever, min mor blev 44, havde hun ventet til 40 ville jeg være 10 nu, og ikke mor til 3 med nr 4 på vej... :-)

Anmeld

6. februar 2010

MorTilSnartFire <3

NynneKlink skriver:

Hmn, jeg tror nu det kommer an på personen ikke alderen.

Jeg var selv 21 da min ældste blev født, og selv om der er ting jeg har måttet opgive/udskyde grundet børnene, er jeg dybt lykkelig over at være blevet mor så ung som jeg er -og at de aller er født så tæt. de kommer jo ud af en ung og stærk krop, jeg har verken haft problemer med ivf el.l. og alle fødseler er da også klaret 'efter bogen' og uden andet smertelindring end en varmepude. når man er ung har man jo også flere æg, et antal som mindskes drastisk jo ældre man bliver, samt at melde om noget så enkelt  (og vigtigt) som energi og overskud.. jeg er overbevist om at man har mere af det som 20 årig end som 40.. -men det er jo bare min personlige mening!

Det er jo langt fra sikkert at det er sådan for alle, men for mig, min mor, 2 mostre og meste af mine (mødre) veninder virker det i hvertfald. :-D

desuden skal man jo også tænke på evt fare man udsetter sit ufødte barn for ved at blive gravid i en 'højere' alder... DOWN er bare et eksembel...

Hvis det er erfaring du mener, og ikke desideret alder så er det jo meget individuelt...

erfaring om børn får du jo først RIGTIGT når du selv har børn.. så det har nok ingen forskel om man er 20 30 eller 40...

jeg kender mænd og kvinder der på 20 har været mere igennem end de meste på 40... og derved fået mange erfaringer og meget viden....

alt i alt, så tror jeg det er meget individuelt... men jeg er nu glad for min situation... desuden, hvorfor vente til livet næsten er slut med at bringe noget så skønt som et barn ind i det????

mine børn er en del af hele mit voksne liv, ikke kun den sidste del... desuden ved ingen jo hvorlænge de lever, min mor blev 44, havde hun ventet til 40 ville jeg være 10 nu, og ikke mor til 3 med nr 4 på vej... :-)

Godt skrevet og jeg tror du har helt ret!

Jeg er den yngste ud af 5, hvor der fra den ældste til mig er 14 år! Min mor var kun knap 22, da hun fik den ældste og 35 da hun fik mig.. Mine ældste søskende, 3 af dem (Hvor min mor var 22, 25 og 30) har NYDT at have hende som mor med alle deres udflugter, legetimer, godnatlæsning og senere med skolearbejde..

Min yngste bror og jeg (Hvor min mor var 32 og 35) har ikke rigtigt fået noget af de der udflugter, legetimer eller lign. Jeg kan huske jeg næsten altid fik beskeden : Jeg gider ikke, spørg dine brødre! Jeg kan ikke huske jeg fik godnathistorier, men det kan de 3 ældste? Og jeg kan ved gud heller ikke huske jeg fik hjælp med mine lektier, selvom jeg havde brug for det, men det kan de ældste også...

Jeg har konfronteret min mor med dette og hendes svar var rent faktisk, at hun nok ikke havde så meget energi som hun havde med de første, da hun jo var noget yngre med dem..

Og da jeg fortalte min mor vi ventede os, blev hun overlykkelig og syntes det var alletiders vi begyndte så tidligt, da hun ved jeg også gerne vil have mange børn - inden jeg bliver "for gammel" ...

Jeg siger ikke at alle er/får det sådan, men det er af egen erfaring og min mor tilstår endda

UNDSKYLD det blev så langt og rodet!

Anmeld

6. februar 2010

LR85

Altså det der med at skrive: 'jeg ved jeg bliver verdens bedste mor for mit barn', hold nu op. Det vil allle jo sige ligegyldigt hvad.

Det er ikke et argument for at kunne stå inde for sin unge alder at blive mor i.

Jeg er selv forholdsvis ung, men kunne sagtens have ventet et par år endnu, for det ville jo sådan set være ret rart hvis man have uddannelsen i orden, økonomien i top, rendt hornene af sig, købt at godt sted at bo og alt det.

Og det er der altså større sansynlighed for at man har jo ældre man er. Så det er jo nok derfor at i føler jer så ramt, da folk jo godt ved at det hele kan blive lidt nemmere hvis de grundlæggende ting er i orden.

og jeg må give ret i at det er da kun de helt unge som kunne finde på at oprette sådan et indlæg... måske fordi der kan være lidt ret i de fordomme som nogen folk har overfor de unge mødre.

men hvis du selv -anonym- mener at du er klar til livet som mor, har de ting i orden som du øsnker... ja hvorfor så beklage sig? Så har du jo gjort med livet som du ville, og det burde du jo ikke have nogen betænkeligheder ved. Vær du glad for det.

Jeg ville personligt hellere være 30 årig moden mor, end 20 årig ung mor, grundet overnævnte.

Anmeld

6. februar 2010

tristansmor

jeg syntes heller ikke man kan dele det op i ung og gammel! Det er meget forskelligt fra person til person! Jo en ung mor, kan være en dårlig mor, jo en gammel mor kan være en dårlig mor? Altså jeg syntes ikke det kommer an på alderen, men hvordan man tackler situationen som mor?

Man kan ikke sige det ene eller det andet? Efter min mening kan alle være en god mor, hvis man gør det rigtige! Og jo, selvfølgelig har man flere erfaringer som 40 åring uden tvivl om det.. Men så bliver man også hurtig en gammel mor, der ikke kan holde til så meget måske? Ja, man kan ikke dele det op, og længere er den vel ikke? Jeg er selv 21 og jeg syntes jeg er den bedste mor for min søn, længere er den vel ikke?

Anmeld

6. februar 2010

wamse

Nu har jeg jo så prøvet at være ung mor og en del ældre mor ved den sidste. Forskellen for/i mig er helt klart en anden form for ro. Jeg hviler klart mere i mig selv, end da jeg var ung mor. Min livserfaring giver mig også en anden måde at tackle nogle ting på, end den relative mindre viden jeg havde da jeg fik den første. Jeg har bestemt nogle flere/andre resourcer at trække på nu i en alder af 35.

Jeg mener ikke man er en dårligere mor fordi man er ung, men men min erfaring er at man har en helt anden bagage at trække på med alderen.

Anmeld

6. februar 2010

LR85

.

Anmeld

6. februar 2010

LR85

.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.