Ung mor vs. "gammel" mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. februar 2010

qp

dorthemus skriver:

Jeg føler ikke, at jeg skal "leve op til noget"...jeg glæder mig bare

Ja... det tvivler jeg ikke på Men du blir nok klogere den dag du sidder med en baby i armen og der sker et el andet som du ikke lige ved hvordan man tackler... Been there done that - derfor jeg siger som jeg gør, at man nok har en mere afslappende tilgang når man er yngre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2010

dorthemus

BlyViol skriver:

hihi jeg elsker dine kommentarer! "minre-alderen"  

Når man som dig har uddannelse, livserfaring og mod til at få et barn med en åben donor - så kan man vidst ik være mere klar

knus mitzie -20 år, som lærer lidt hele tiden

TAK søde

Har I fundet ud af om det er en lille dreng eller pige du gemmer på i maven?

P.s. vi kan vel alle lære lidt hver dag..uanset alder

Anmeld

7. februar 2010

dorthemus

qp skriver:

Ja... det tvivler jeg ikke på Men du blir nok klogere den dag du sidder med en baby i armen og der sker et el andet som du ikke lige ved hvordan man tackler... Been there done that - derfor jeg siger som jeg gør, at man nok har en mere afslappende tilgang når man er yngre.

Det skal man nok kende mig for at udtale sig sådan  

Det kommer nok mere an på personen end på alderen....jeg er ikke skråsikker, men har heldigvis et godt netværk

Anmeld

7. februar 2010

Vidunderligeunger

dorthemus skriver:

TAK søde

Har I fundet ud af om det er en lille dreng eller pige du gemmer på i maven?

P.s. vi kan vel alle lære lidt hver dag..uanset alder

ja heldigvis! men jeg har tænkt at det er godt en graviditet er 9 mdr så har man 8 mdr til at forberede sig mentalt. jeg har i hvert fald rykket rundt på et par brikker efterhånden hihi

Nej vi ved det først d. 10 marts, som i der er bare laaang tid til! Men så bruger jeg de mindre penge på tøj.

Går din graviditet planmæssigt?

Anmeld

7. februar 2010

MorTilSnartFire <3

helora skriver:

Jeg er som sådan helt enig med dig. Som jeg også skrev, så er jeg godt klar over, at alder og modenhed ikke altid hænger sammen.

Det lyder som om du har tænkt det at blive mor godt og grundigt igennem, og det ville jeg da ønske, at alle gjorde inden de fik børn - unge som gamle.

Rigtig meget held og lykke med jeres kommende barn

Tusinde tak

Anmeld

22. februar 2010

Mettemus

wamse skriver:

Nu har jeg jo så prøvet at være ung mor og en del ældre mor ved den sidste. Forskellen for/i mig er helt klart en anden form for ro. Jeg hviler klart mere i mig selv, end da jeg var ung mor. Min livserfaring giver mig også en anden måde at tackle nogle ting på, end den relative mindre viden jeg havde da jeg fik den første. Jeg har bestemt nogle flere/andre resourcer at trække på nu i en alder af 35.

Jeg mener ikke man er en dårligere mor fordi man er ung, men men min erfaring er at man har en helt anden bagage at trække på med alderen.

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden, for den er lidt land, men tror du ikke også at din ro i forbindelse med andet barn har noget at gøre med at det netop er nummer to og ikke kun alderen? Jeg tænker bare at en førstegangsmor på samme alder som dig ikke nødvendigvis har den samme ro?

Ikke en kritik, bare et oprigtigt spørgsmål fra Mette som ikke selv har nogen erfaringer på dette område, men som bare er nysgerrig.

Anmeld

22. februar 2010

wamse

Mettemus skriver:

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden, for den er lidt land, men tror du ikke også at din ro i forbindelse med andet barn har noget at gøre med at det netop er nummer to og ikke kun alderen? Jeg tænker bare at en førstegangsmor på samme alder som dig ikke nødvendigvis har den samme ro?

Ikke en kritik, bare et oprigtigt spørgsmål fra Mette som ikke selv har nogen erfaringer på dette område, men som bare er nysgerrig.

Det var mit første og tredje barn, så hvis det bare handlede om at det var erfaringen fra den første der gjorde forskellen, så havde denne form for ro også været der ved 2 barn, som jeg fik da jeg var 21. 

For mig har alderen helt klart givet en form for sindsro, som jeg på ingen måde kunne have som yngre.

Anmeld

22. februar 2010

Mettemus

wamse skriver:

Det var mit første og tredje barn, så hvis det bare handlede om at det var erfaringen fra den første der gjorde forskellen, så havde denne form for ro også været der ved 2 barn, som jeg fik da jeg var 21. 

For mig har alderen helt klart givet en form for sindsro, som jeg på ingen måde kunne have som yngre.

Nå ok, ja så er der jo en hel klar forskel - havde ikke lige fanget at det var det tredje og ikke det andet . Tak for input!

Anmeld

22. februar 2010

wamse

Mettemus skriver:

Nå ok, ja så er der jo en hel klar forskel - havde ikke lige fanget at det var det tredje og ikke det andet . Tak for input!

Helt ok

Anmeld

22. februar 2010

Miamaja

En ung mor kan vaere en meget bedre mor end en gammel mor og give sit barn meget mere tryghed, kaerlighed og stabilitet. Og omvendt.

Det kommer ikke an paa alder men individualitet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.