Ung mor vs. "gammel" mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2010

dorthemus

lunde skriver:

forstår ikke man er anonym, hvis man står ved sin mening.

mange mener nok, at en "ung mor" ikke har rent hornene af sig, som en "ældre mor" har..     jeg er selv en "gammel" mor.  fik min datter i en alder af 31 år...   fordelen ved det er, at jeg har taget min uddannelse..  tror ikke jeg ville ha overskud til, både at være under uddannelse og ha et lille barn samtidig..   eller råd til det..

Enig i det med at være anonym  

Hvis du er gammel, så må jeg jo være tæt på mimre-alderen med mine 38 år

Knus Dorthe

24 + 6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

Anonym trådstarter

Mariekjellerup skriver:

Min svigermor på 47 år sagde til mig, at bare fordi man bliver ældre skal man ikke regne med at det blev lettere med børn, hun mente at man havde mere overskud til det når man er ung. men der er altså stadig nogen på 18 år, som slet ikke er moden nok og ikke kan sætte andres behov frem for sit eget.

Ja, jeg vil give dig ret i at der selvfølgelig er unge som ikke magter opgaven.. Nogle af dem fra DUM er et fint eksempel..  Men.. Jeg vil vove at påstå at der sikkert er lige så mange ældre som ikke magter opgaven.. Jeg har arbejdet i et par daginstitutioner og tro det eller ej, så er mange af de børn der har haft sociale problemer eller andre vanskeligheder børn af ældre kvinder.. Hmm.. Ikke dermed sagt at børn af unge forældre ikke får problemer..

Og nej, jeg mener nemlig heller ikke at det bliver nemmere bare fordi man er ældre..

Anmeld

6. februar 2010

Mariekjellerup

Jeg er færdig med min uddannelse i April og skal føde ca den 20 august, så det er super. men jeg ville ikke have blevet gravid hvis jeg ikke havde min uddannelse.

Anmeld

6. februar 2010

Liljesilas

Jeg synes det er fedt du skriver dette. Jeg er godt nok selv 24 og gravid, men jeg vil da være fuldstændig ligeglad med hvilken alder jeg har. Hvis folk mener at det er bedst at være ældre, så lad dem være det, når de får børn. Min mor var 30 da hun fik mig, og jeg ønskede ofte hun var ynger, fordi dem med ynger mødre, forstod altid deres børn bedre. Nu siger jeg ikke, at det er bedre at være ung mor, men det er jo hver sin opfattelse. Jeg er glad for min alder som mor, fordi jeg er parat til at give min barn alt, lige som d skriver at du er... Jeg læser til socialrådgiver, og du kan tro der er fordomme om unge gravide i samfundet, men det er det vi skal hjælpe unge kvinder med at takle. Jeg synes personligt, at alle mennesker har ALT for mange holdninger til, hvad andre mennesker skal gøre. Stop med at lyt på dem (selv om det er svært - og stå inden for den du er.) Man kan jo tydeligt høre du vil gøre alt for dit barn, det er det der tæller!

Hilsen Maya (undskyld den lange besked.)

Anmeld

6. februar 2010

lunde

dorthemus skriver:

Enig i det med at være anonym  

Hvis du er gammel, så må jeg jo være tæt på mimre-alderen med mine 38 år

Knus Dorthe

24 + 6

ha ha....   

der er bare mange som syndes man er gammel, når man for børn, når man er over 30...

ville da godt selv ha været yngre, men sådan gik det nu engang ikk for os..   

Anmeld

6. februar 2010

Anonym trådstarter

Jesus.. Utroligt at der ikke kan oprettes en tråd af en anonym uden at det spørgsmål skal komme.. Jeg er anonym fordi at det havde jeg lyst til være i dag.. Er det svar nok?

Det har intet at gøre med at jeg ikke vil stå ved min mening! Absolut ikke! Men kan man kun stå ved sin mening hvis der er navn og billede på?!

Anmeld

6. februar 2010

Mariekjellerup

mayapigen skriver:

Jeg synes det er fedt du skriver dette. Jeg er godt nok selv 24 og gravid, men jeg vil da være fuldstændig ligeglad med hvilken alder jeg har. Hvis folk mener at det er bedst at være ældre, så lad dem være det, når de får børn. Min mor var 30 da hun fik mig, og jeg ønskede ofte hun var ynger, fordi dem med ynger mødre, forstod altid deres børn bedre. Nu siger jeg ikke, at det er bedre at være ung mor, men det er jo hver sin opfattelse. Jeg er glad for min alder som mor, fordi jeg er parat til at give min barn alt, lige som d skriver at du er... Jeg læser til socialrådgiver, og du kan tro der er fordomme om unge gravide i samfundet, men det er det vi skal hjælpe unge kvinder med at takle. Jeg synes personligt, at alle mennesker har ALT for mange holdninger til, hvad andre mennesker skal gøre. Stop med at lyt på dem (selv om det er svært - og stå inden for den du er.) Man kan jo tydeligt høre du vil gøre alt for dit barn, det er det der tæller!

Rigtig godt sagt

Anmeld

6. februar 2010

dorthemus

lunde skriver:

ha ha....  

der er bare mange som syndes man er gammel, når man for børn, når man er over 30...

ville da godt selv ha været yngre, men sådan gik det nu engang ikk for os..  

Nope, heller ikke for mig..men nu lykkedes det og det er

Anmeld

6. februar 2010

Anonym trådstarter

mayapigen skriver:

Præcis! Det vigtigste er nemlig at man vil gøre ALT for sit barn..

Tak for det dejlige indlæg!

Anmeld

6. februar 2010

anneR

Da min søn startede børnehave da han var 2 år, var jeg 23 år, da vi var nede og besøge børnehaven, fik jeg pænt af vide at nu skulle jeg hørere efter for jeg var ikke så gammel. Jeg gik så til ledelsen for mente ikke det kunne være rigtigt jeg skulle dømmes fordi den pågældene syntes jeg var for ung. et par dage efter ringe hun og siger undskyld og at det skulle hun ikke ha sagt. senere efter han er startet kommer hun igen hen men for at sige undskyld igen, og for at fortælle at det er længe siden hun har mødt en forældre, der tager så meget ansvar også i børnehaven. Hun  sagde faktisk at de ældre forældre var svære og få til at tage med ansvar, for deres børn når de var uden for hjemmet.

Har senere set en analyse at forældre som for deres første barn inden de er 30 har mere overskud, ind dem som først får når de er 35+

så mener helt bestemt at unge forældre kan være lige så gode som ældre, men der er også de unge som ikke kan tage ansvar, men de findes også 30 +

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.