Ung mor vs. "gammel" mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.340 visninger
74 svar
0 synes godt om
6. februar 2010

Anonym trådstarter

Hej piger!

Nu har jeg flere gange set at der er flere af jer der mener at man bliver en "bedre" mor jo ældre man er.. Og så er det bare at jeg tænker "Hvorfor dog det?"

Kan en 18 årig ikke være lige så god og give sit barn lige så meget som en 40 årig mor kan?

Jeg er selv ung mor og jeg VED at jeg giver mit barn ALT hvad han har brug for!! Kærlighed, tryghed, stabilitet og alt andet et lille barn har brug for! Sikkert også MEGET bedre end mange ældre mødre! Har hørt mange sige at man ikke har livserfaring som en ældre kvinde.. Og nej, jeg har ikke lige så meget erfaring på mange områder som en kvinde på 40, men behøves det virkelig for at opfostre et barn?

Hvad er jeres begrundelse for at ældre mødre er bedre en unge?

Kh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2010

MorTilSnartFire <3

Følger lige med her Jeg er 18 år og har termin om små 4 uger og jeg er overbevist om jeg bliver en god mor..

Nej, jeg har heller ikke "erfaring", da jeg jo ikke har børn i forvejen, men jeg har erfaring med små børn, uden at have født dem! Men en 18 årig uden erfaring og en 40 årig uden erfaring er vel lig det samme??

Men nej, jeg har også hørt mange sige at jo ældre man er jo bedre..

Anmeld

6. februar 2010

MorTilSnartFire <3

- skriver:

Altid unge, rimelige nye forældre der opretter sådanne indlæg...

Men jo, livserfaring giver meget, giver noget naturlig ro.

Syntes ikke man kan sige unge er bedre mødre eller ældre er bedre..

Det op til den enkelte mor, ung som gammel...

Jeg er selv 25 år g har 3 år. Og har da også altid givet mine børn alt, men med alderen (trods jeg endnu ikke er gammel ) hviler jeg mere i mig selv.

Har aldrig tvivlet på mine evner som mor eller haft behovet for at feste osv så ikke derfor - tror bare der kommer en naturlig ro med årene...

Det var da ikke særlig pænt skrevet Hun siger også hun er en ung mor, men det kunne da ligeså godt være en ældre, der ikke forstår andre ældre mødre der har den mening

Anmeld

6. februar 2010

Anonym trådstarter

- skriver:

Altid unge, rimelige nye forældre der opretter sådanne indlæg...

Men jo, livserfaring giver meget, giver noget naturlig ro.

Syntes ikke man kan sige unge er bedre mødre eller ældre er bedre..

Det op til den enkelte mor, ung som gammel...

Jeg er selv 25 år g har 3 år. Og har da også altid givet mine børn alt, men med alderen (trods jeg endnu ikke er gammel ) hviler jeg mere i mig selv.

Har aldrig tvivlet på mine evner som mor eller haft behovet for at feste osv så ikke derfor - tror bare der kommer en naturlig ro med årene...

Ja, jeg er ung og rimelig ny mor.. Men derfor føler jeg mig også "ramt" af nogle menneskers udtalelser om at unge mødre ikke magter opgaven lige så godt som gamle!

Jeg hviler i mig selv og jeg hviler i rollen som mor!

Og jeg tvivler bestemt heller ikke på mine evner som mor på trods af mine kun 20 år..

Og så kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan behovet for at feste og det at være en god mor hænger sammen?

Jeg har ikke et behov for at feste HVER weekend, men jeg har en lyst og et behov for at hygge mig med mine venner engang imellem.. Synes bare at det er sjovt at hver gang der snakkes om unge mødre, så skal lysten til at drikke sig fuld engang imellem og lysten til at feste bringes op?

Er det da mere ok at en "gammel" mor har et behov for at feste (med eller uden alkohol) end en ung?

Ja, undskyld mig.. Men kan bare ikke se sammenhængen!

Anmeld

6. februar 2010

Anonym trådstarter

- skriver:

Der er som intet ondt i det...

Men de sidste mange gange jeg har set det skrevet har det været sådan.. Og så tænkte jeg man betvivler sig selv fordi det måske er den gængse mening at ældre er bedre end unge...

Er selv ung... Håber jeg da lidt endnu  

Som skrevet før, så tvivler jeg absolut ikke på mine evner som mor! Men man har vel lov at undres?

Anmeld

6. februar 2010

Anonym trådstarter

Sabrina17 skriver:

Følger lige med her Jeg er 18 år og har termin om små 4 uger og jeg er overbevist om jeg bliver en god mor..

Nej, jeg har heller ikke "erfaring", da jeg jo ikke har børn i forvejen, men jeg har erfaring med små børn, uden at have født dem! Men en 18 årig uden erfaring og en 40 årig uden erfaring er vel lig det samme??

Men nej, jeg har også hørt mange sige at jo ældre man er jo bedre..

Først tillykke med graviditeten! - Som jo så er ved at være slut

Men ja, jeg mener også at jeg har erfaring nok - både med børn og livet generelt!

Jeg tror nemlig ikke på at man bliver bedre med alderen! - Tror det er meget individuelt.. Og som sagt så er jeg sikker på at jeg er en meget bedre (ung) mor end mange ældre er..

Anmeld

6. februar 2010

Mariekjellerup

Hvis man tror på sig selv, kan jeg ikke se problemet, en på 40 år må da gerne syns at ældre mødre er bedre, jeg er da ligeglad hvis jeg selv ved at jeg vil blive verdens bedste mor jeg er selv 20 år

Anmeld

6. februar 2010

Anonym trådstarter

Mariekjellerup skriver:

Hvis man tror på sig selv, kan jeg ikke se problemet, en på 40 år må da gerne syns at ældre mødre er bedre, jeg er da ligeglad hvis jeg selv ved at jeg vil blive verdens bedste mor jeg er selv 20 år

Ja, jeg er også ligeglad med hvad folk tænker! For jeg VED at jeg er verdens bedste mor for min søn!

Jeg undrer man bare over at man kan have den holdning..

Anmeld

6. februar 2010

Mariekjellerup

Min svigermor på 47 år sagde til mig, at bare fordi man bliver ældre skal man ikke regne med at det blev lettere med børn, hun mente at man havde mere overskud til det når man er ung. men der er altså stadig nogen på 18 år, som slet ikke er moden nok og ikke kan sætte andres behov frem for sit eget.

Anmeld

6. februar 2010

lunde

Anonym skriver:

Hej piger!

Nu har jeg flere gange set at der er flere af jer der mener at man bliver en "bedre" mor jo ældre man er.. Og så er det bare at jeg tænker "Hvorfor dog det?"

Kan en 18 årig ikke være lige så god og give sit barn lige så meget som en 40 årig mor kan?

Jeg er selv ung mor og jeg VED at jeg giver mit barn ALT hvad han har brug for!! Kærlighed, tryghed, stabilitet og alt andet et lille barn har brug for! Sikkert også MEGET bedre end mange ældre mødre! Har hørt mange sige at man ikke har livserfaring som en ældre kvinde.. Og nej, jeg har ikke lige så meget erfaring på mange områder som en kvinde på 40, men behøves det virkelig for at opfostre et barn?

Hvad er jeres begrundelse for at ældre mødre er bedre en unge?

Kh

forstår ikke man er anonym, hvis man står ved sin mening.

mange mener nok, at en "ung mor" ikke har rent hornene af sig, som en "ældre mor" har..     jeg er selv en "gammel" mor.  fik min datter i en alder af 31 år...   fordelen ved det er, at jeg har taget min uddannelse..  tror ikke jeg ville ha overskud til, både at være under uddannelse og ha et lille barn samtidig..   eller råd til det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.